Gå til innhold

? Alle Windows-telefoner får WP 8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har åpenbart tid til å sitte og skrive svada i lange tider. Det har ikke jeg, og derfor begrenser jeg meg til å kommentere avslutningen din:

Apple og MS selger lisenser og enheter under sine egne navn, mens Google gir bort Android og tjener penger gjennom reklame. Google kan ta stor risiko fordi OEM-ene ofte får skylda uansett, men MS og Apple har ikke den luksusen. Dette gjenspeiles selvsagt i brukertilfredsheten, som er enormt mye høyere på de lukkede systemene, selv om de mangler dine elskede SD-kort og flere andre muligheter.

Hvem har sagt at ting kræsjer oftere på Android enn på iOS? Jeg skrev ingenting om kræsjefrekvens, bare om kræsjerykte.

Du må gjerne mene at ulempene er oppdiktet, men de subjektive argumentene dine overbeviser nok få. Den aggressive tonen din sier også så mye at flere kommentarer fra meg blir overflødige.

Hva de tar betalt for OSet er ikke vesentlig. Hva det representerer i inntjening er viktig. Alle bryr se om penger, alle vil tjene penger, OS-et er måten de gjør det på. (Selv om google også er sterkt tilstede på de andre platformene.

OEM-en får skylden uansett, om det nå enn er Apple, MS eller Google som har laget OS-et. I hvertfall fra Ola Nordmann. For dem er det merket det går på.

Du skrev om kræsjrykte, og du mente det ryktet skyldtes at Google kom med betacrap - likevel mente du altså ikke at ryktet var sant? :hmm:

Om du leser dine og imne påstander, er det Du som kommer med udokumenterte påstander (i dette innlegget også). Ikke jeg.

jeg har til og med brukt en del avsnitt for å forklare deg hvordan dine tåpelige SD-kort-påstander ikke KAN medføe riktighet, i stedet for å be deg komme med dokumentasjon, har jeg grundig forklart deg hvorfor du tar feil. Med objektivt etterprøvbar logikk. Tydelligvis for god logikk, ettersom du ikke er i stand til p komme opp med et eneste reelt argument mot SD-kort til medielagring.

Om du velger å sette strek, setter jeg en også. Så blir det to streker under sannheten om at SD-kort til medielagring kun er et pluss, og at det var en tabbe å ikke inkludere støtte for det. :)

Lenke til kommentar

jeg har til og med brukt en del avsnitt for å forklare deg hvordan dine tåpelige SD-kort-påstander ikke KAN medføe riktighet, i stedet for å be deg komme med dokumentasjon, har jeg grundig forklart deg hvorfor du tar feil. Med objektivt etterprøvbar logikk.

"Objektiv etterprøvbar logikk" trenger egentlig ikke bety noe som helst. Så lenge det ikke er snakk om matematisk logikk (og det trenger faktisk heller ikke være et unntak), så er logikk direkte avhengig av synspunktet man har. Det som er logisk for en trenger ikke være logisk for en annen.

Både Microsoft og Apple, selvskaper som vanligvis er kjent for å kunne tenke litt, har valgt å ikke inkludere støtte for minnekort. Du kan banne på at de også har tenkt sitt om minnekort. Med objektiv etterprøvbar logikk.

Ikke for det, jeg er faktisk enig med deg, Microsoft burde inkludert skikkelig minnekort-støtte og gjerne USB Mass Storage. Men faktisk må jeg innrømme at savnet ikke er så stort, jeg hadde trodd det skulle bli større enn det er. Men jeg sier selvfølgelig "ja takk" om Microsoft snur og innfører det igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

De som ikke skjønner sikkerhetsrisikoen med ekstern lagring, bør ikke rope så høyt om det. Det blir det samme som om du roper ut at dette kan jeg ikke. De som tror at et ekstern minnekort kun kan lagre musikk og film og private filer, bør heller ikke rope så høyt.

Det er en grunn til at man deaktiverer muligheten for tilkobling av eksterne enheter i sikre systemer.

Bare tenk litt etter å spør om der er mulig å kjøre kode fra et minnekort.....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, neida, Logikk kan gå begge veier. Men når man har skrevet et relativt sammenhengende innlegg med en del konkrete tilbakevisninger av ubegrunnede påstander, hadde han i hvert fall muligheten til å imøte gå dem med egne argumenter, i stedet for å bare komme med svada trukket ut fra løse luften, slik han opprinnelig gjorde.

Apple har nok vært veldig lure som ikke inkluderer støtte for minnekort - man kan betale dem prosenter av GB-ene man trenger. De er tross alt eneste produsent.

@: Anbefaler deg å lese innleggene mine en gang til.

1: Microsoft kunne fint sørget for at minnekortet kun var tilgjengelig for mediefiler, eller manuell lagring av filer, og holdt alle programfiler på internminnet. PC-en din lagrer ikke sensitive filer på eksterne harddisker eller usb-penner med mindre du ber den om det.

2: Minnekortet kunne fint hatt støtte for kryptering, slik f.eks. S II med ICS har. (ICS har også støtte for kryptering av nternminnet.) om man bruker en chip med innebygget støtte for algoritmen man bruker, er batteribruken neglisjerbar.

3: "Det er en grunn til at man deaktiverer muligheten for tilkobling av eksterne enheter i sikre systemer." Nettopp - men Dell lodder likevel USB-porter på bedrift-workstationene de selger, og så er det opp til IT-ansvarlig i bedriften å deaktivere dem... Ser du en sammenheng her?

4: "Bare tenk litt etter å spør om der er mulig å kjøre kode fra et minnekort." [sic] Selvfølgelig er det det - om man LAR det være mulig. Men det er ikke veldig vanskelig å ikke tillate det.

Om du har fysisk tilgang og mulighet til å sette inn et sd-kort, har du ofte mulighet til p hente ut all info fra internminnet også. I hvertfall dersom du har stjålet en telefon med bedriftssensitiv informasjon verdt penger på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...