Gå til innhold

NAS for Dummies 2.0. VS Mediasenter

Anbefalte innlegg

HEI.

Jeg har en NETGEAR Rangemax Open Source Wireless-N router (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580427) som jeg har en ekstern HDD tilkoblet.

Jeg vil ha mer lagringskapasitet og muligheten for å trådløst overføre fra PC til lagringsenhet - så til TV.

Jeg ser på et par alternativer, det er primært filmer og serier jeg trenger lagringsplass til, men ser også behovet for backup av bilder etc.

Alternativene som jeg ser på er,

Netgear Readynas Duo v2.

Forstå jeg er det rett at hvis jeg kobler denne til routeren min vil jeg kunne koble meg trådløs på HDD - overføre de 19 s. av Hotell Cæsar - OG har koblet den NASsen direkte i TV slik at jeg kan velge den som source?

Jeg regner med NAS kommer opp på TV (nyere Grundig modell) som en vanlig ekstern HDD.

ELLER

D-Link DSM-380 Boxee Box

,

Egentlig ikke noe godt alternativ for backup av bilder etc, og jeg trenger fortsatt en ekstern HDD for selve lagringen av filmer/serier?

Bruker vennligheten iforhold til å se serier osv er jo dudæven bedre enn på en NAS men det er nok mer kostnadseffektivt å ha NAS enn en Boxee når man enkelt kan lage mediasenter selv?

Når jeg leser igjennom det jeg har skrevet ser jeg jo at jeg egentlig har bestemt meg. Men hvis community kan bekrefte at jeg kan kjøre NAS på tv samtidig som jeg er koblet på via trådløse nett er jeg fornøyd. OG det går bra å sette NASsen inn i routeren?

x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke koble NAS'n direkte til tv'n nei. Eneste måten å gjøre dette på er hvis tv'n din har nettverk-støtte for streaming av filmer.

En god løsning er f.eks en nas tilkoblet nettverket og en boxee box tilkoblet tv'n :)

Boxee box er et ok alternativ, men det er jo en million forskjellige slike bokser ute og går.

Apple Tv 2 med jailbreak og XBMC har fått veldig god kritikk i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...