Lch Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 [...] Noen som vet om det er noen prøveversjon av W7 som man kan teste om det fungerer før man betaler? Jeg kjenner ikke til en prøveversjon av Win7, så du må nok via "uoffisielle kanaler". Det er mulig en av Digital River-ISOene funker i 30 dager elns før aktiveringsforsvaret slår inn (hint, hint). Jeg ville holdt en prøveversjon unna jobbmaskiner, dog. Jeg var også skeptisk til W7 etter å jobbet med faenskapen Vista. Jeg brukte W2k til 2005-6 elns. Veldig fornøyd med Win7 personlig, 64-bits støtten for 32-bits ting er overraskende bra. Jeg ville sjekket for sikkerhetsskyld, dog. Send en detaljert epost hvis telefonstøtten koster en arm og et ben. Det er sånn sett ikke så farlig at du holder deg til 32-bits, du mister litt RAM på det, men ikke så mye mer. Digital River er altså selskapet som står for den digitale distribusjonen av Windows for Microsoft, hvis noen skulle lure. Hva XP angår, så har du VMWare som nevnt. Jeg bruker VirtualBox fra Sun, den er også gratis. https://www.virtualbox.org/ Grattis med SSD, håper du blir fornøyd. Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Husk å sjekke at SATA er satt opp som AHCI i BIOS, hvis ikke får man langt fra full ytelse med SSD. Hvis XP er installert uten AHCI må du foreta nyinstallasjon for å få den til å virke med AHCI. Sikker? Har ikke testet denne selv, men det ser jo ut til at denne guiden fixer det for deg (så slipper du å reinstallere). Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Husk å sjekke at SATA er satt opp som AHCI i BIOS, hvis ikke får man langt fra full ytelse med SSD. Hvis XP er installert uten AHCI må du foreta nyinstallasjon for å få den til å virke med AHCI. Sikker? Har ikke testet denne selv, men det ser jo ut til at denne guiden fixer det for deg (så slipper du å reinstallere). Takk for linken, jeg håper jeg slipper å bruke den. Når jeg har testet dette før uten å legge inn drivere på forhånd har jeg fått blåskjerm med en gang Windows starter. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Min har ok skjerm med en litt rar oppløsning, 1440x1050 mener jeg. Bruker den 90% av tiden i dock og da har jeg en 24" Dell tilkoblet. Den har også GPUen Radeon X1400, som ikke bidrar til annet enn problemer med drivere... Bruker jo T60en hver dag som jobb-pc, så jeg tror ikke jeg kommer til å mekke så mye på den. Det er likevel kjekt å vite hva som kan gjøres om den bilr degradert til hyttepc e.l. SXGA+ 1400x1050 er ikke en rar oppløsning, den er bare sjelden. SXGA 1280x1024 var en rar oppløsning med 5:4-format. Jeg var heldig og fikk tak i en ubrukt original UXGA 1600x1200 skjerm som jeg monterte i min T60 for å få 30% flere piksler. (Jeg har også en T60 modifisert med 15" QXGA 2048x1560, men den oppløsningen er vanskelig å utnytte optimalt til hjemmebruk. Dermed tar jeg den bare frem når jeg trenger ekstra høy oppløsning.) Gode drivere til X1400 kan være vanskelig. Jeg måtte gå inn og velge X1300 manuelt i driverinstillingene på den ene maskinen for å få den til å fungere optimalt i Win 7. Hovedmaskinen min har en simpel Intel 945GM, den er enklere med hensyn på drivere og fungerer greit så lenge jeg ikke spiller. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Du kan laste ned Windows 7 Pro (32/64 bit) 90 dager trial fra MS Technet. Mulig du må legge på SP1 thou' Alternativt kan du laste ned fullt Retail ISO-image, se f. eks. linkene i denne artikkelen. Mener du får inntil 30 dager trial ved å REARMe (dvs. kjøre kommandoen "slmgr -REARM" fra elevert kommandoprompt hver 10. dag). OEM-lisens av Windows 7 får du fra ~750. Ulempen med OEM er at den bindes mot hardwaren når du aktiverer. Du kan IKKE bruke lisensen på nytt på en annen maskin. N. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Takk for mye bra info mens jeg har vært på "nettfri" påskeferie... Tenker at W7Pro og en Intel 320 SSD bestilles. Da har jeg egentlig bare et spørsmål til SSDen, og det er om det er noen spesiell serie/kapasitet som en bør se etter, eller se opp for, alt ettersom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå