EggMan88 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Ja, da har jeg kastet meg på bølgen og tenkt og få prøvd og kjørt litt LN2. Har per i dag ikke annet enn et HK (Maximus II Formula), strømforsyinger og et par eldre skjermkort. Har sporet ned en pot fra *dp* så blir nok og plukke opp den så da trenger jeg følgende: 1. Dewar / Tank. Noen som har noen som helst formening om hvor jeg kan få tak i en brukt? så priser på nye fra en side men det er uaktuelt. Trenger ikke noe voldsom str, men en 10-15l ville vært ideelt. Funnet et par på Ebay, men usikker hvordan dette er mtp godkjenning og fylling i Norge. 2. DDR2 ram, dette skal jeg nok klare og finne ganske lett, har allerde snakket med en del på forumet som har litt så den er vell i boks. 3. CPU'er: I første omgang vil jeg kun kjøre 775 og primært for og lære og bruke LN2. Kommer ikke til og sikte på noen rekorder, men er jo selvfølgelig et mål og nå høyest mulig. Ligger en del brukte billige 775 cpu'er på brukmarkedet, noen av disse som er noe og se på?. Link1. Link2, Link3. Link4 Link5. (kun 775 her som er av interesse) Om noen har noen Dewar, cpuer eller noe slikt så sleng over en PM, er i første omgang ikke int i og bruke veldig mye penger på det, så ikke vits og foreslå cpu'er til flere 1000. Dewaren skjønner jeg at kan bli dyr, men lite vits og kjøpe nytt IMO. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Kan alltids se over "skuffer og skap" om jeg har noe jeg ikke trenger selv. Personlig syns jeg C2D-baserte CPUer er morsomst å klokke på, men med det HKet kan du havne i FSB-nød med enkelte chipper (den gamle E6xxx-serien og E8xxx). E5xxx og lavere har 200MHz FSB stock, og vil være FSB-begrenset ift chippen lenge før HK blir et problem. Mulig E7xxx og E6xxx (den nyere typen) kan gå greit. ange av de du har sirklet ut er P4/Celeron av samme generasjon. De er potte trege, så alt tar tid å kjøre. Hvis det ikke er et problem er det bare å kjøre på, men sjekk om HK er kompatibel med de, vet f.eks. Rampage Extreme ikke liker 133MHz FSB-CPUer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå