JRF Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Har lurt på om jeg skal kjøpe en Pocket PC type HP Ipaq eller lignende. Jeg har fra før en Nokia 6310i som jeg er godt fornøyd med og kunne tenke meg en Ipaq med Bluetooth slik at jeg kan bruke 6310i'en som "modem" for Ipaqen. Jeg lurer på følgende: Funker denne løsningen greit (for de som har testet dette eller lignende løsninger)? Kan en surfe på web tilnærmet likt vanlig web, dvs logge på Nettbank, bruke Hotmail, annen mail osv med eksempelvis en Ipaq? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Ja, du kan surfe på vanlige nett sider. Pappa har en 6310i og en Ipaq H5450, han kan bruke 'blåtann' til å surfe på nett med.. Det funker fint, men skjermen er jo litt mindre en på en 'vanlig' pc, men det går jo greit når du sitter på bussen o.l. (Jeg har selv forøvrig en 6210 med ir, som jeg kan bruke mot pappas ipaq, går litt tregt men det funker. Men man må tenke på hvis du skal bruke ir at telefonen _må_ være forran ir-porten da, å det blir kansje litt dumt hvis du sitter på bussen). Bluetooth funker fint til surfing på nett med pocket pc. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Pappa har en 6310i og en Ipaq H5450, han kan bruke 'blåtann' til å surfe på nett med.. Er det mulig å koble seg opp helt uten å røre 6310i'en? Altså få PDA'en til å koble seg opp via telefonen, mens telefonen ligger i lommen? Eller er du først nødt til å aktivere modemet på telefonen, før PDA'en kan koble seg opp? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Du kan konfigurere mobil og ipaq'en til å automatisk kommunisere med hverandre ja. Men du må jo ha blåtann aktivert på mobilen hele tiden da, å det krever litt mer batteri en normalt. Jeg er ikke helt sikker på hvordan man får de til å kommunisere automatisk med hverandre, men hvis du knoter litt på telefonen så finner du det nok ut. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Du kan konfigurere mobil og ipaq'en til å automatisk kommunisere med hverandre ja. Det enkleste er vel å finne en butikk som setter det opp for deg, hvis du ikke finner ut av det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå