Gå til innhold

Kamera & objektiv kjøpt fra eBay, er det ekte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har nå mottatt Canon EOS 60D og EF-S 18-55 mm IS USM objektiv.

Det ser ekte ut og selgeren er seriøs. Men hvordan kan jeg finne ut om det er ekte?

Hvis kameraet virker og objektivet passer og autofokus fungerer burde kameraet være ekte, og hvis du i tillegg installerer den medfølgende programvaren på en computer samt oppgraderer programveren og firmwaren i kameraet opp mot Canon suport er du 100% sikker.

Lenke til kommentar

Finnes det i det hele tatt falske kameraer og falsk optikk som er så gode kopier at det er mulig å ikke forstå det ved å ta en kjapp titt på utstyret?

Har fikla med en fake Iphone, og den burde ikke klare å lure noen selv på avstand. Enda vanskeligere må det være å lage en troverdig kopi av et 60D.

Lenke til kommentar

Lite sideblikk kanskje, men jeg syns faktisk det er litt rart at man velger å handle på eBay når man samtidig gir seg selv en mistanke om at man kan ha handlet fake utstyr.

Og bare fordi man (kanskje) sparer litt penger.

Handle i hjemlandet er nok best, også for egen helse...:-D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har nå mottatt Canon EOS 60D og EF-S 18-55 mm IS USM objektiv. Det ser ekte ut og selgeren er seriøs. Men hvordan kan jeg finne ut om det er ekte?

Har handlet "mengder" av både nytt og brukt utstyr det være seg kameraer eller objektiver o.a. på eBay!

Aldri opplevd å ha fått uorginale varer. Et par tilfeller med vunnede auksjoner (lav pris) hvor utleggeren plutselig har meldt at han/hun er "out of stock" er vel det nærmeste jeg har kommet "monkey-business"!

eBay har forresten veldig gode ordninger for å sikre "kjøperen"! Et par eksempler på varer som aldri har dukket opp har gitt meg pengene tilbake uten noen som helst problemer (annet enn venting/ergrelse og en del posting av opplysninger), men "that's a part of the game"! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å lage en "fake" fungerende DSLR på dette nivået, ville nok kostet mer enn det smakte, og likevel sett fake ut så det holder!

Enkelte ting er bare for komplisert å lage fake.

Noe annet er jo at svindlere kan klistre Canon merkelapp på et Samyang objektiv f.eks., men det oppdager man fort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...