Gå til innhold

Best mulig 2011-kjøling til en tusenlapp?

Anbefalte innlegg

Så, har nettop bestilt nytt 2011 HK og CPU, før det gikk opp for meg at jeg da også trenger ny kjøler. Ser da for meg å bruke ca 1000 kr på dette, og har i utgangspunktet sett mest på Corsair H100. Eller finnes det noe bedre der ute? Er det store forskjeller fra for eksempel H80 eller Intel sin vannkjøler, som er 2-300 kr billigere?

Jeg kommer til å gjøre middels overklokking, så trenger ikke noe ekstremkjøler, samtidig som jeg da ønsker den beste kvaliteten jeg kan få for rundt en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nevne at H80 fungerer som gull for meg, med min 3930K. Kanskje litt bråkete vifter som følger med, men altså, om et skjermkort er klokket med stock kjøler, bråker det garantert mer under load :)

Så en test på tomshardware.com, der det nesten ikke var forskjell på H100 og H80 :p (1-3 grader)

Lenke til kommentar

Eneste er at som nevnt har jeg et Define XL-kabinett. På alle bildene jeg har sett av folk som har brukt Corsair-vannkjølerne, har de plassert viftene i toppen. Define XL har kun to monteringer til 120mm, og den ene (foran) funker kun om du ikke har flere enn én diskenhet. Og jeg har to. Dermed er det kun 120mm på siden, men der vet jeg ikke om det er plass i og med at den bruker to vifter og er ganske stor.

Endret av Sir Sanchez
Lenke til kommentar

Etter å ha googlet litt rundt etter andre oppsett med FD XL og H80, har jeg sett flere som har den montert bak i kabinettet. Viften er som sagt 120mm, men mens bak er det kun montering til 140mm. Noen som kan tenke seg hvordan de har fått til det? 140mm vifte(r ) på radiatoren, eller 120mm vifter på 14mm-monteringen?

Endret av Sir Sanchez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...