Gå til innhold

Tips til oppdatering til ICS / Android 4.0.3 på samsung S2

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Oppdaterte til ICS / Android 4.0.3 på en Samsung galaxy S2 og det var ikke bare bare. Googlet litt rundt og så at flere hadde problemer så her er hva som funket hos meg:

01 -Har du oppdatert, og alt gikk bra så er det selvsagt bare bra.

02 -Start med fulladet/godt oppladet batteri

03 -Avinnstaller Samsung Kies og tilhørende USB drivere, fjern mapper og registeroppføringer (om du vet hva du gjør) etterpå.

04 -Last ned og innstaller siste kies versjon herfra:

http://www.samsung.com/no/function/search/espsearchResult?input_keyword=kies&keywords=kies

Bruk default installasjonsmappe, og la kies legge inn oppdateringene etterpå.

05 -Restart PC og slå mobil av og på

06 -Koble til mobilen med usb kabelen. Her får mange problemer, da mobilen ofte ikke registreres i kies. Hos meg løste det seg med å slå mobilen av og på.

Noen fikser det med å rengjøre usb kontaktene som kan bli skitne siden de er ubeskyttet.

07 -Under oppdateringsprosesssen skjer det endel. Kryss fingrene for at det går bra. Mot slutten får man beskjed om å dra ut kabelen og plugge mobilen til igjen. Gjorde ikke det, men mobilen så ut til å klare dette selv. Når man får beskjed om at det er ferdig, taster man pin koden og mobilen fortsetter å optimalisere endel tjenster før den starter opp. Jeg tok ikke noen backup før oppdateringen, og alt var på plass etterpå. Wifi, epostkontoer, eposter, meldinger osv...alt var som før.

08 -Verifiser at du har fått versjon 4.0.3 ved å gå inn på om telefonen i nederst i innstillingene.

09 -Telefonen har beholdt wallpaperet men har fått endel widgets tilbake på skjermen så de må ryddes opp i som før.

10 -Registrerer at mange opplever rare ting etterpå, men hos meg fungerte det feilfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...