Fenixen Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Hvis IE funker som ei kule, hvilken kule er da referansen? IE10 vel og merke.. og nettlesere på andre nettbrett Lenke til kommentar
Spaceman20 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Se for dere Asus Eee Pad Transformer Med W8 som bytter mellom metro og skrivebord alt etter om den er koblet til tastaturdelen.... Det er den eneste bruken jeg ser det som nødvendig med metro og skrivebord på same OS. Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Blilr litt kvalm av all hypingen av win8, begynner å bli lenge siden jeg så en god artikkel på hardware.no nå. Hvis jeg får det dritstygge metro greiene på forsiden flere ganger nå blir jeg nødt tilå bruke snarvei rett til forumet istedet for via forsiden. Blind på apple dingser Tror det er flere her som misforstår meg rimelig kraftig. Jeg er ikke særlig mye mer begeistret for Apple hyping i artikler som ikke har noe saklig innhold. Bokmerket til forsiden er fjernet, og erstattet med ett direkte til forumet. Vekk meg når det kommer en artikkel verdt å lese. Eksempelvis om noen på hardware.no får tak i en raspberry pi eller pandaboard, og gjør noe kult med den. 2 Lenke til kommentar
ThreePinkApples Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Forstår ikke problemet folk har med Win 8 Har brukt Win 8 CP fra dag 1 det kom ut og eneste grunnen til at jeg bytter over til Win 7 innimellom er at Battlefield 3 har en tedens til å kræsje i Win 8. Ellers hadde jeg brukt det som fast OS nå. Det å gå fra å ha lært seg å bruke Win 8 og så må tilbake til Win 7 føles som en skikkelig ned tur synes jeg. Ting ser litt penere ut på Win 8, boot tiden på Win 8 er halvparten enn hva jeg har på Win 7 (Jeg har SSD), jeg liker Metro startmenyen, jeg ser på den bare som en mulighet til å kunne ha flere snarveier direkte på startmenyen isteden for skrivebordet. Og jeg HATER å ha snarveier på skrive bordet D: Pluss det geniale med å kunne høyre klikke nede i venstre hjørne for å få en liste med alle de viktigste administrator funksjonene på en PC. Synes også at ribbon i Windows Explorer er et fint tillegg. Ser kanskje ikke så pent ut, får litt office følelse, men det gir raskere og letter tilgang til flere funksjoner. Win 8 krever at du tar deg tid til å se eller lese en guide om de forskjellige nye måtene å bevege deg rundt på, som menyene på venstre og høyre side av skjermen som dukker opp når du beveger musa opp eller ned langs sidene på skjermen. Etter litt leking rundt har du raskt lært deg hvordan man skal komme seg rundt i Win 8 og da føles det bare helt konge. Jeg digger at startknappen er fysisk borte for det gir mere plass på superbaren Negative ting med Win 8? Man kan ikke kjøre Metro apps i 50/50 splitt screen. Når jeg satt å så på en film på youtube og samtidig skulle åpne et PDF jeg fikk tilsendt så ble det litt problematisk når dokumentet åpne seg i Windows egen PDF leser. Enten kunne jeg ikke få sett på filmen for det ble for lite, eller jeg fikk ikke lest teksten i dokumentet for det ble for lite En 50/50 muolighet hadde gitt meg muligheten til å gjøre dette samtidig og jeg hadde sluppet å installere Adobe Reader :] Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 thelomen, takk for svar. Var som jeg fryktet da, finner bare ganske få 86-baserte brett, og de er dyre. Har alle disse som skriver her ett av disse ? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 http://www.prisjakt.no/category.php?m=s84996705#rparams=m=s85004000 Finner 4 AMD og 13 intel-baserte brett. Prisen gjør det u-aktuelt å kjøpe noen av disse nå. Antar at det blir atskillig flere, og billigere når W8 kommer. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Ja, vi er forskjellige aerandir92. Kan jeg få spørre hva du mener skrivebordet er til ? Jeg bruker forskjellige programmer og har en masse mapper som befinner seg på forskjellige harddisker klint opp i hopetall på skrivebordet, og flere programikoner. Da er det lett å åpne de som er aktuelle å bruke. I W8CP som jeg har en maskin med er det ikke lagt opp til at jeg kan bruke det slik. Jeg har fått det til likevel, ved å gå inn i mappetreet og legge ut snarveier derfra, men et OS skal jo ha som sin viktigste oppgave å gjøre det lettere å tilpasse Pc-en til sitt eget bruksmønster. Og det mangler det MYE på enda. Omtrent samme erfaring jeg har med Ubuntu sin løsning. Begge har det felles at man tvinges inn i et bruksmønster som ikke kan endres til ens egen fordel. Lenke til kommentar
Pensarando Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Noen som har prøvd å hamre løs på mellomromstasten når de er i Metro? Da slettes ikon etter ikon helt nådeløst på lærrettet. Fail :/ Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg ser fram til å kunne kjøre samme OS på PCen, mobilen og nettbrettet! Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 thelomen, takk for svar. Var som jeg fryktet da, finner bare ganske få 86-baserte brett, og de er dyre. Har alle disse som skriver her ett av disse ? Grunnen til at det finnes så få x86 nettbrett, er at Win7 rett og slett ikke er tilpasset fingerbruk. Når Win8 er ferdig tili høsten, vil det komme egne ARM baserte versjoner med det. I tillegg vil det komme flere nye x86 baserte nettbrett. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Ja det er helt forferdelig at de har noe annet enn iPad på forsiden fra tid til annen. Hvis Win8 faktisk er bra, hva er galt med å hype det opp litt? Må si meg litt enig med Del. HW.no sin oppgave er ikke å hype, men å oppyse lesere om et bredt spekter nyheter som skjer innen maskin og programvare-industrien (skulle ønske de delte det opp til hardware.no og programvare.no igjen). Min største interesse er fri programvare, noe HW.no er svært dårlige på. Derfor er det sjeldent jeg kommer innom forsidene her, noe som har ført til at jeg svært sparsomt har brukt forumet også. De fleste norske sidene synes jeg er nokså kjedelige å besøke for tiden, i tillegg har mange av de norske sidene en flamewar-vinkling, overskrifter som ikke sier stort om hva kjernen i saken er, og irriterende reklamer. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Vel for å være helt ærlig, så jeg ikke det er opphyping å skrive en artikkel om funksjoner journalisten liker i Win8. Det må være rom for litt subjektivt innhold, også i hardware-verdenen. Jeg synes det var nyttig informasjon jeg, og det gjør meg ingenting med flere slike artikler, samme om det omhandler Android, iOS eller Win8. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Har hatt en WP 7.5 i noen måneder nå, og jeg kan ikke si noe annet enn at det er den perfekte mellomtingen mellom IOs og Android for meg. Ikke fullt så lukket som IOs, og heller ikke fullt så åpent som Android Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Vel for å være helt ærlig, så [synes] jeg ikke det er opphyping å skrive en artikkel om funksjoner journalisten liker i Win8. Det må være rom for litt subjektivt innhold, også i hardware-verdenen. Jeg synes det var nyttig informasjon jeg, og det gjør meg ingenting med flere slike artikler, samme om det omhandler Android, iOS eller Win8. Hype var ditt ord. Det er variasjon jeg savner, selv om jeg ikke er fan av "topp x"-listeartikler. Hva med Unity, Gnome, KDE, LXDE, XFCE, osv? Fedora, Ubuntu, OpenSuse, osv? Gimp, Scribus, Inkscape, osv? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Ja jeg vet jeg nevnte hype. Jeg sa bare at jeg ikke ser problemer i å hype opp noe hvis det er bra, men etter å ha tenkt litt på det så vil jeg ikke kalle den topp 5 artikkelen opphyping. Hva du nevner der har tvilsom nyhetsverdi for vanlige brukere da. Jeg vet at jeg ville mest sannsynlig ikke klikket meg inn på en artikkel om Fedora osv. Men jeg hadde heller ikke klaget om de hadde laget en, man trenger jo ikke klikke seg inn på alt Endret 22. mars 2012 av Apox Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Apox, artikkelen har ingen nyhetsverdi, den er praktisk talt uten innhold. Kan du zoome ikoner, woooow. Manglende innhold har den felles med alle win8 artiklene jeg har sett, og de pryder til enhver tid forsiden på hardware.no, avløst av en og annen fjellløve som er like innholdstom. Minner meg om disse motebladene for jenter, eksempelvis Vogue, masse bilder og lite annet. For de av oss som har vært med lenge er det trist å se at hardware.no nå har sunket under itavisen.no i redaksjonelt nivå. Du får kose deg med nettstedet, så kan jeg finne meg et annet sted. Digi.no troner nå over hardware.no, hvem skulle trodd det for et par år siden. Fortsatt er forumet her det beste, men det spørs hvor lenge det holder når de som trekkes av artiklene blir flere her inne. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Ja jeg vet jeg nevnte hype. Jeg sa bare at jeg ikke ser problemer i å hype opp noe hvis det er bra, men etter å ha tenkt litt på det så vil jeg ikke kalle den topp 5 artikkelen opphyping. Hva du nevner der har tvilsom nyhetsverdi for vanlige brukere da. Jeg vet at jeg ville mest sannsynlig ikke klikket meg inn på en artikkel om Fedora osv. Men jeg hadde heller ikke klaget om de hadde laget en, man trenger jo ikke klikke seg inn på alt Ser ikke på en artikkel som dette som hyping heller, og det er greit at det er mer fokus på produkter som er nær release. Det betyr ikke at man skal glemme annet som skjer, til tross for at mye ikke er i fokus uansett. Jeg liker selvfølgelig å lese artikler som viser hvordan Windows 8 og Mac OS er i bruk, det jeg klager på er fokus på det andre jeg nevnte. Har selv lastet ned og testet utviklingsutgivelser av Windows 8, bruker Windows 7 og en rekke proprietære programmer på Windows, f.eks fra Adobe. Selvsagt er også dette av interesse. Selv om det ikke har nytteverdig for alle, har det nytteverdi for mange. Flere andre sider klarer å kombinere disse nyhetene. Nei, man trenger ikke å klikke seg inn på alt heller, men om det ikke er stort av interesse å klikke seg inn på i utgangspunktet så er det vel heller liten grunn til å skrive inn adressen i adressefeltet på nettleseren i det heletatt. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp at W8 kommer med metro og støtte for nettbrett. Det er det helt og holdent opp til hver og en om de ønsker å benytte seg av Metro, eller standard GUI som da også finnes i OS'et. For min del er det supert at OS'et kommer med begge. Dette gjør at jeg med en dock og stor skjerm kan bruke std GUI, for så å bruke metro på farten. Genialt. Jeg har WP7 med metro, og joda, hvis man ser på bilder på internett, eller kikker i 30 sekunder på en utstillingsmodell kan man kanskje si at det er kjedelige firkanter. Men etter å ha brukt mobilen en stund må jeg bare si at det fungerer utmerket. Med de tre valgene jeg i praksis har i dag er jeg ikke i tvil om hva jeg foretrekker. Det er klart at de med svært store customiserings og personifiseringsbehov har flere muligheter på android slik det er i dag, men ellers er det ikke noe tvil. Har forøvrig Samsung Omnia 7og HTC Sensation, samt at jeg tidligere var innom iP4. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp at W8 kommer med metro og støtte for nettbrett. Det er det helt og holdent opp til hver og en om de ønsker å benytte seg av Metro, eller standard GUI som da også finnes i OS'et. For min del er det supert at OS'et kommer med begge. Dette gjør at jeg med en dock og stor skjerm kan bruke std GUI, for så å bruke metro på farten. Genialt. Jeg har WP7 med metro, og joda, hvis man ser på bilder på internett, eller kikker i 30 sekunder på en utstillingsmodell kan man kanskje si at det er kjedelige firkanter. Men etter å ha brukt mobilen en stund må jeg bare si at det fungerer utmerket. Med de tre valgene jeg i praksis har i dag er jeg ikke i tvil om hva jeg foretrekker. Det er klart at de med svært store customiserings og personifiseringsbehov har flere muligheter på android slik det er i dag, men ellers er det ikke noe tvil. Har forøvrig Samsung Omnia 7og HTC Sensation, samt at jeg tidligere var innom iP4. Skjønner ikke det jeg heller, men har sett et par som har vært vandt med tradisjonell Windows som har prøvd Windows 8 men det er nok en tilvenningsak. Er så vandt med å bytte brukergrensesnitt at jeg det er ikke noe problem for min del å sette meg inn i noe nytt, og synes Metro på mange måter kan bli mye bedre enn Windows 7. De som ikke liker Metro vil kanskje like det over tid, om ikke så er det opptil hver og enkelt å gjøre opp sin mening om det trives med forandringene eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå