tellooz Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Da ligger det 3 opplysningsapper ute i Google play som alle slår opp ukjente nummer. Så da trenger man ikke ringe 1881 / 1888 i hvert fall. 1881 er vel størst, men koster 39 per måned og gulesider gir ofte feilmelding. 180.no er nesten ny og er den mest populære akkurat nå (22. plass) Noen som har prøvd å installere alle tre? 1881: http://play.google.com/store/apps/details?id=com.ms1881 Gule sider: http://play.google.c...lesider.android 180.no: http://play.google.c...pplysning180.no 1 Lenke til kommentar
texster Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg har testet 1881 siden den kom, og var fornøyd med den helt til den begynte å koste penger. 500 kr i året for en "Se hvem som ringer" funksjon synes jeg blir for drøyt!! Gule Sider er grei på oppslag av bedrifter, men gir ofte litt feil på personnavn. Får også ofte nettverksfeil. Jeg har en Samsung med dårlig batteri og fant ut at Gulesider appen slukte strøm, så denne har jeg avinstallert. 180.no har jeg testet siden de lansert sin "Se hvem som ringer" app for ca. 2 uker siden. Fungerer bra hittil - og er helt gratis. Enkel og rask, og den gir meg ofte svar på ukjente anrop jeg ikke fikk svar på før også. Terningkast 6! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Sitter med samme inntrykk som texster her. Brukte først Gulesider sin, men fikk en del feil oppslag og nettverksfeil, og 1881 for dyr, så har brukt 180 sin en kort periode (helt siden i går), og er så langt mest fornøyd med den. 1 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 180.no fungerer utmerket Knapp for å lagre nummer etter avsluttet samtale og opplysning også på sms fra ukjent nummer Lurer bare på hvordan de har råd til å reklamere så mye for en gratis tjeneste? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Den var jo fiffig. Ut med Gule Sider, inn med 180.no. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Jeg skal ikke uttale meg skråsikkert her, men da jeg skulle installere suppen fra 180.no tidligere i måneden ble jeg skremt bort av alle rettighetene den spør etter fra telefonen. Noen som vet noe om det? Husker ikke hva det var, akkurat nå i farta, men er det slik at den trenger full tilgang til kontaktliste osv? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Den trenger mange tillatelser, men redegjør i det minste for alle i beskrivelsen av appen: Forklaring tillatelser på telefonen: Dine meldinger - Brukes utelukkende til å gjøre oppslag på avsenders telefonnummer. Ingen meldinger blir lest eller benyttes på annen måte. Din plassering - Brukes utelukkende til funksjonen "Ta meg dit" hvis en ønsker navigering i kart til oppføringen. Din personlige informasjon - lese og skrive til kontaktlisten benyttes for å vise kontaktens navn ved "Se hvem som ringer funksjonen" og for å lagre en opppføring i kontaktlisten. Nettverkskommunikasjon - brukes for å sjekke nettilgang og for å gjøre søk mot 180.no Telefonsamtaler - Benyttes utelukkende for å fange opp telefonnummer ved innkomne og utgående samtaler for å gjøre et oppslag mot 180.no Tjenester som koster penger - Fra en oppføring kan en velge om en vil ringe oppføringen fra applikasjonen. Ingen samtaler utføres uten ditt samtykke. Systemverktøy - Benyttes for å vise informasjon ved "Se hvem som ringer" funksjonen. Men kan jo potensielt finne på noe tull for det. Lenke til kommentar
tellooz Skrevet 18. april 2012 Forfatter Del Skrevet 18. april 2012 Kort feedback etter noen uker med testing av 180 sin app = den fungerer bra. Gir stort sett treff på ukjente nummer og kart fra Google er et stort pluss. 4.5 stjerner av 5 fra meg. Lenke til kommentar
TigerJack Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Litt gammel tråd, men i stedet for å lage en ny tråd, tar jeg det her. Jeg har testet disse, og 180.no er utvilsomt den beste. MEN, og dette er et STORT MEN, funksjonen som lar deg lagre innkommende samtaler i kontaktlisten, gir deg ikke muligheten til å lagre på exchange-kontoen. Dette er regelrett ELENDIG. Man får kun valget mellom gmail eller telefonminnet. Dette er håpløst, og burde vært en smal sak for utviklerne å legge inn. Forhåpentligvis skjer det ved fremtidig oppdatering. Dette medfører at jeg ikke har aktivert denne funksjonen. Veldig synd. PS! 1881 skal visstnok ha muligheten til å lagre på exchange-konto, men denne appen er helt uaktuell når de tar seg betalt 500 kroner i året for den. Endret 18. juni 2012 av TigerJack Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg har selv prøvd alle tre. 1881 utgikk fordi den koster 39 kr/mnd. Selv liker jeg 180 bedre enn Gule Sider, men skulle gjerne sett en lignende app som hadde et utseende som ikke så grusomt ut sammen med resten av telefonen. 180 kunne gjerne tonet ned grønnfargen sin litt... Lenke til kommentar
029kid Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg har bare problemer med 180 appen, den fungerer kun når skjermen er på. Med en gang skjermen r i sleepmode slår den aldri opp anrop. Øverst i notificationbar ser jeg 180 nummeropplysning ved inngående anrop men thats it. Noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Gulesider appen er jeg ikke fornøyd med, fungerer aldri nesten, men skal ta en kikk på 180 appen Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 180 er tusen ganger bedre enn de andre. Lenke til kommentar
029kid Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Ref eget innlegg. Det ser ut som min lockscreen sperrer for selve katalogoppføringen. Øverste linje vises i notificationbar men ikke selve oppføringen. Har default lockscreen og 1881 app funker fint. Har prøvd å endre visning til midten av skjerm uten hell. Så snart jeg tar tlf vises oppføring, men da er det også lockscreen erstattet av standard "i samtale skjerm". Anyone!?! Endret 2. oktober 2012 av 029kid Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 MIUI lockscreen feks... Lenke til kommentar
stue Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Har brukt alle tre. 1881 fungerte fint, men betaler ikke 39 kr i månenden for noe man kan få gratis. Prøvde da gulesider...fungerte greit, men iblant feil. 180.no er også helt gratis, og har fungert meget bra. Så den vinner. Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 1881.no er jo gratis hvis en går inn på sida med en nettleser. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Som er veldig lettvint når du vil vite hvem som ringer, når de ringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå