Theplaya96 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Hei. Bestilte nettopp fiber fra Canal Digital på mitt nye hus. De lurte på om det blir montert tv/data kontakt. Det blir gjort gjennom elektriker. Så det jeg lurer på er om man trenger andre kontakter (som Canal Digital leverer) siden man skal ha fiber? På forhånd takk. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg trur det blir satt opp en sentral som fiberen går inn i, og så går det coax til tv ut fra den. Dvs, etter sentralen er det helt likt som vanlig coax nett. Data er cat.5. Trådløs router må du ha ved siden av 1 Lenke til kommentar
Theplaya96 Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Så kontaktene er like for fiber og helt vanlig adsl, vdsl osv? Det er altså bare i sentralen den store forskjellen er? Hvor blir sentralen plassert? Endret 21. mars 2012 av Earlern Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Nå går jeg bare ut ifra det jeg har installert i borettslag her i området, bare så det er sagt. Kontaktene er like, men du bruker ikke kontakten til å koble til et modem, det er sentralen som er modemet, internett går via egne cat.5 kabler Kontaktene brukes kun til tv. Det kan hende elektrikeren finner en slags kontakt som har både internett og coax til tv. Du må uansett ha en kabel til tv(coax), og en kabel til internett(cat.5) sentralen blir plassert hjemme hos deg. hvor i huset er individuelt, og du kan vel forsåvidt velge selv. Har du fått fiber til husveggen, eller er det lenge til? Er du sikker på at det er fiber og ikke vanlig coax? Hvis det er fiber så gjelder det jeg sa, men hvis det er bare kabel-tv, så blir det en annen sak Endret 21. mars 2012 av spax 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå