Gå til innhold

Hjelp til en utadvendt søknad.

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er en jente på 20 år, som har store problemer med å skrive en fin søknad.

grunnet til dette er at jeg har hatt store personlige problemer tidligere, å har

derfor ingen spesiell jobberfaring. Har frem til nå vært dårlig, og gått til legen i

lengre tid uten å finne ut av hva som er gærent. Har fått vite at jeg er allergisk

mot mugg, og mangler b-vitamin, så jeg går på medisiner, og er tilbake i

hverdagen.

Det over har også preget meg i tidligere skolegang, og var grunnen til at

vgs ble avsluttet hvor jeg gikk Musikk, dans og drama. Gjennom slutten

av barneskolen, og hele ungdomsskolen var jeg i et forhold som jeg ikke klarte å komme meg ut av som omhandlet misshandling fyskisk og psykisk, å

grunnen til at jeg forteller dette er at det her gir meg store problemer med å

finne ut av hvordan jeg skal forme søknaden, uten noen spesiell erfaring for

det jeg har skrevet her nå, er ikke spesielt relevant for en søknad.

Uansett så sitter jeg å skal skrive en søknad for en jobb hvor kriterene lyder

som følger.

...er glade i livet

...er glad i mennesker og som mennesker blir glad i

...smiler

...ringer sin mor så ofte som mulig

...er utålmodige

...tørr å rope

...elsker endringer

...aldri aksepterer Status Quo

...byr på seg selv

...liker å klatre

Da kan jeg også legge til her at jeg er flink til å by på det jeg har og tilby, vil

mer enn gjerne bygge opp en god erfaring, og er ikke redd for endringer mens at jeg i hverdagen ikke er verdens mest tålmodigste, men heler ikke den som er mest utålmodig.. ( begrenses på situasjonen ) er en person som ikke er redd for å dele ut smil, og som viser at jeg er en utadvendt, å glad

person rundt medmennesker.

det jeg har så lang er

Marlene etternavn

adresse

postnummer, og sted

E-post [email protected]

telefonnummer

dato, på høyre side

Navn på sted,

postnummer ( da dette skal leveres via linken på deres hjemmeside, og

det ikke står noe adresse noe sted på annonsen)

SØKNAD PÅ STILLING SOM DELTIDSMEDARBEIDER

Jeg viser til annonse på Finn den 21. Mars 2012, og vil med dette søke på stillingen som deltidsmedarbeider til deres samplingsteam.

Jeg er en engasjert sprudlende jente på 20 år som er ute etter å se det positive i andre mennesker. Etter en grundig gjennomgang av deres annonse oppfatter jeg at stillingen krever en person er i stand til å skape tilhørighet.

Det er to jobber hos dem jeg gjerne vil søke på, denne som omhandler smaksprøver, og reklamering. Og en annen som

omhandler kundebehandling, produksjon og renhold.

Takker så masse til dere som ønsker å hjelpe :)

EDIT - Jeg har jobbet i kiosk ( frivillig ) hos et ungdomssmiljø, samt stått litt i boder på Tivoli

tidligere, but that's it, really need help you guys.

Endret av marlene_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter selv og skriver søknad til læreplass, og blir skjelven bare ved tanken på å tabbe meg ut, så jeg er nok ikke best kvalifisert til å svare, men her er et par stikkord du bør ha med deg gjennom prosessen, inkludert intervjuet:

-Finn 3 negative og positive sider ved deg. Prøv å få de negative til å virke positive ("utålmodig", "perfeksjonist", "sta" etc.)

-Hva kan du tilføre bedriften? (ståpåvilje?)

-Hvorfor bør du få denne jobben?

-Hvorfor valgte du akkurat denne jobben?

-Hold deg kortfattet. De fleste arbeidsgivere er nok ikke hobbylesere av selvbiografier ;)

-Maks én side

Ikke prøv å avbilde deg som noe du ikke er, vær ærlig, og selv om du virkelig er engasjert, sprudlende, positiv og grundig så trenger du ikke inkludere samtlige. At du er positiv og engasjert holder i massevis. At du har jobbet som frivillig er også veldig flott. Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker så mangt, det største problemet mitt er nok den delen av søknaden der man skal skrive om kurs / tidligere erfaringer som tilpasser seg jobben. Hvordan å flette det hele fint og forståelig sammen. Takker så mangt for svaret :). Er veldig bra og få andres syn på en ting.

Jeg driver faktisk og svarer på noen spørsmål angående å lage en god nøkkelkvalifikasjon tekst til CV-en.

Her er spørsmålene tilfelle den kan hjelpe deg eller andre i samme situasjon, også :)

1. Hva er mine absolutt beste egenskaper en arbeidsgiver får når de ansetter meg?

2. Hvilke arbeidsplasser har jeg hatt og hvilken variasjon har jeg jobbet ut i fra?

3. Har jeg noen gang gått over min arbeidsbeskrivelse for å oppnå et mål?

4. Hva vil bedriften tjene mest penger på av mine egenskaper?

5. Hvordan ville mine kolleger beskrevet meg?

6. Finnes det en gjennomgående tråd i det folk gir meg personlige tilbakemeldinger på?

7. I hvilket område stiller jeg sterkest?

8. Har jeg noen meritter? (f.eks. månedens selger eller noe i den kategorien)

9. Hva har motivert meg i tidligere jobber?

10. Hva er mitt brennende begjær?

Endret av marlene_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reagerte litt på setningen "Etter en grundig gjennomgang av deres annonse", hvis målet er å virke spontan og sprudlende (i motsetning til analytisk og innadvent). Høres ut som noe en advokat skriver når han skal saksøke noen. Synes ikke den passet helt inn i resten av teksten.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...