Gå til innhold

Fastmontert stikkontakt/overspenningsvern

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en stikkontakt til å skru fast på veggen, men vil ha noe mer enn de "vanlige" elko 4 x stikkontakt variantene.

Det jeg trenger på denne er:

Min. 6 x jordet stikkontakter

Coax inn/ut(Bruke denne som koblingsboks for Canal digital kabel tv/internett)

Overspenningsvern

Har sett lignende løsninger, men da som "skjøtekabel". Jeg er altså ute etter en som kan skrus på vegg.

Noen som vet om dette er mulig å få tak i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest vanlige, utenom "pluggbare" vern, som du ikke vil ha, er overspenningsvern montert i sikringsskapet, på den aktuelle kursen. Da trenger du bare rett antall stikkontakter -flere doble (evt. tredoble for flate Euro-stikk) kan monteres sammen i en kombinasjonsramme, eller to firedoble kan monteres ved siden av hverandre uten ramme. Veggmontert overspenningsvern for kabeltv (coax) har jeg ikke sett..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Schneider har overspenningsvern bygget inn i en av kontaktene sine. Disse er av den enkle typen, og skal monteres av elektrikker. http://ecatalogue.sc...521&navoption=6

Dette er ett finvern, og siste beskyttelse. Man bør også ha helst både ett grov vern og mellomvern i sikringskapet. For å være skikkelig beskyttet.

Har selv denne typen: http://www.komplett....aspx?sku=600399 (Har forrige generasjon) til både hjemmekinoen og PCen, og de har faktisk fungert mot lyn nedslag, både hos meg og min bror. De kan kanskje virke litt dyre, men er kvalitet. Og som ekstra bonus, så skulle de ikke fungere, så følger det automatisk med forsikring fra Monster, på den dyreste jeg har, så erstatter de for over 270.000 Euro hvis den ikke skulle fungere. Man må bare huske på at ALT skal via denne, ingenting utenom.

Disse har både beskyttelse for 230v, antenne og parabol, samt telefon. De nyeste har vel også nettverk. Det er bare å velge den som passer best.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...