Gå til innhold

Dubai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Dubai er et fantastisk reisemål dersom du har penger, men selv om du ikke har alt for mye penger, så kan du oppleve mye bra der. Men det er svært viktig at du følger reiseetiketten for Dubai. For stedet er en politistat, og du kan bli arrestert og deportert dersom du gjør noe de ikke like, som for eksempel å ha sex på stranden. Det er strenge alkohollover og hvordan en kan kle seg, og oppføre seg i offentlighet.

Jeg vil anbefale deg å undersøke disse stedene i Dubai;

The Dubai Mall - verdens største kjøpesenter

En tur innom her er å anbefale.

Burj Al Arab - verdens mest luksuriøse hotell

Kanskje et middagsmåltid her, er noe å anbefale.

Palm Jumeirah - en av verdens største kunstige palmeøyer.

Utforske palmen, og se hotell Atlantis.

Ski Dubai - verdens største innendørs skianlegg

Teste ut anlegget.

Burj Khalifa - verdens høyeste skyskraper

Ta turen innom.

Dubailand - verdens største fornøyelsespark

Ta turen innom.

Dette er ting jeg ville ha gjort dersom jeg skulle til Dubai. Du kan lese mer om turistattraksjoner i Dubai i lenkene under.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tourist_attractions_in_Dubai

http://www.dubaiguiden.no/

Lenke til kommentar

Om sommeren er det ikke bare ubehagelig varmt, det er farlig varmt. Jeg var der i november og var glad for at det var lukkede busstopper med luftavkjøling. Stranden med turkist varmt vann var bedre enn jeg trodde.

Havner man i fengsel kan man faktisk risikere å bli drept. Men kan havne i fengsel pga. fyll på offentlig sted, slenge med leppa for eksempel til politiet eller offentlig ha for intim omgang med en dame, spesielt om dere ikke er gift.

Lenke til kommentar

Forente Arabiske Emirater er et flott reisemål for den som er interessert i mer en fest og moro. Du bør være åpen for at ting gjøres anderledes enn hjemme og godta en annen kultur som er ganske forskjellig fra det du er vant til. Ha respekt for lokale skikker!

Om dette er på plass vil du få en fantastisk fin tur!

Lenke til kommentar

Hvor får man vekslet til Dirham (UAE) prøvde å bestille dette i lokal DNB og Postbanken men ingen av dem hadde dette, er det noen som vet om man får vekslet til dette på gardermoen eller i stockholm uten å bestille dette??

Lenke til kommentar

Det enkleste er vel å bruke minibank der nede. Sørg bare for å ha gebyrfri bank.

Noe som er uvant der er at du som oftest ikke får praiet en taxi. De stopper rett og slett ikke selv om de er ledige. Du ma ringe eller stå i kø på noen av stedene de faktisk tar opp folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...