eirikol1 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Hei! Sitter no med eit overklokka GTX 560Ti, og eit ikkje overklokka Sapphire 5750. Tenkte eg skulle sjå om eg klarte å overklokke 5750'et bittelite grand, men finner ikkje ut korleis eg endrar på kas GPU som skal belastast under FurMark. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Ikke bruk Furmark med mindre du ønsker å drepe maskinvaren din! Fjern ditt 560 Ti og bruk kun et 5750 når du skal overklokke. Hvorfor har du et 5750 ved siden av? Hva er det du håper å oppnå ved å overklokke et kort du ikke bruker? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Kjører 4 skjermer, gtx 560 har ikkje støtte for meir enn 2... Har berre lyst til å sjå kor høgt eg klara å klokka 5750-et. Kva benchmark ville du ambefalt då? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Kjører 4 skjermer, gtx 560 har ikkje støtte for meir enn 2... Har berre lyst til å sjå kor høgt eg klara å klokka 5750-et. Kva benchmark ville du ambefalt då? Heaven, BF3, Witcher 2, Metro 2033, Shogun 2, Dirt 3. Ethvert spill som klarer å belaste kortet 99% Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Kjører 4 skjermer, gtx 560 har ikkje støtte for meir enn 2... Har berre lyst til å sjå kor høgt eg klara å klokka 5750-et. Kva benchmark ville du ambefalt då? Heaven, BF3, Witcher 2, Metro 2033, Shogun 2, Dirt 3. Ethvert spill som klarer å belaste kortet 99% Då bruker eg heaven sia eg har det på maskina Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Ikke bruk Furmark med mindre du ønsker å drepe maskinvaren din. Hva mener du med det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Ikke bruk Furmark med mindre du ønsker å drepe maskinvaren din. Hva mener du med det? Furmark lager en så kunstig høy belastning at det kan føre til strømtrekk som er langt over hva kretskortet og selve grafikkbrikken er laget for å tale. Klart nok? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Den er eg med på. Menne no har eg eit pitte lite kjølingsproblem her... Har eit ASUS Xonar D2X på veg i posten, og dette må plasserast mellom to grafikkkort, då rett under GTX'en. Lagde ein pappmodell av lydkortet, og skurdde det på plass, kjørte FurMark, og GTX'en gjekk oppi 92 grader før benchmarken vart ferdig, og så kresja FurMark. Pappmodellen dekker eine vifta. Nett no kjører kortet på 51 grader på idle. Før eg satt i modellen låg den på 41 grader, vil dette bli eit problem? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Den er eg med på. Menne no har eg eit pitte lite kjølingsproblem her... Har eit ASUS Xonar D2X på veg i posten, og dette må plasserast mellom to grafikkkort, då rett under GTX'en. Lagde ein pappmodell av lydkortet, og skurdde det på plass, kjørte FurMark, og GTX'en gjekk oppi 92 grader før benchmarken vart ferdig, og så kresja FurMark. Pappmodellen dekker eine vifta. Nett no kjører kortet på 51 grader på idle. Før eg satt i modellen låg den på 41 grader, vil dette bli eit problem? Lydkort er vanligvis i PCIe x1-format, ssikker på at du ikke kan sette lydkortet over begge skjermkortene? Hadde aldri brukt Furmark for temperaturmålinger, det eneste Furmark duger til er å få opp strømforbruket til vanvittige nivåer: Mitt 7970 klarte å sluke 400W alene fra veggen (250 til 650 watt) da jeg fyrte opp Furmark, med et spill kjørende passerer jeg sjelden 400W fra veggen, Furmark er 100% ubrukelig og bør kun brukes av nysgjerrighet i 1-2 minutter. Endret 22. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Den er eg med på. Menne no har eg eit pitte lite kjølingsproblem her... Har eit ASUS Xonar D2X på veg i posten, og dette må plasserast mellom to grafikkkort, då rett under GTX'en. Lagde ein pappmodell av lydkortet, og skurdde det på plass, kjørte FurMark, og GTX'en gjekk oppi 92 grader før benchmarken vart ferdig, og så kresja FurMark. Pappmodellen dekker eine vifta. Nett no kjører kortet på 51 grader på idle. Før eg satt i modellen låg den på 41 grader, vil dette bli eit problem? Lydkort er vanligvis i PCIe x1-format, ssikker på at du ikke kan sette lydkortet over begge skjermkortene? Hadde aldri brukt Furmark for temperaturmålinger, det eneste Furmark duger til er å få opp strømforbruket til vanvittige nivåer: Mitt 7970 klarte å sluke 400W alene fra veggen (250 til 650 watt) da jeg fyrte opp Furmark, med et spill kjørende passerer jeg sjelden 400W fra veggen, Furmark er 100% ubrukelig og bør kun brukes av nysgjerrighet i 1-2 minutter. Hmm okay, var den benchmarken som var kortast i frå pila Menne GTX'en bruker den øverste PCIe x16, og dekker over den øverste PCIe x1, og då har eg ein til PCIe x1 under der igjen som er ledig før vi kjem til PCIe x8 (om eg ikkje tar feil) der eg då har mitt 5750, etter der har eg to vanlige PCI slotta. 5750 dekker då over den eine, så slotten under GTX'en er den einaste som er ledig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 92°C er ikke kritisk varmt, men det er rimelig varmt. Du får bare leve med den ekstra støyen. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 92°C er ikke kritisk varmt, men det er rimelig varmt. Du får bare leve med den ekstra støyen. Var ikkje noko særlig støy for å sei det slik Kabinnetet var i tillegg ope Men vist det ikkje er kritisk varmt så kan eg vell leve med det kan skjekke litt temp under gaming og, sia eg fekk 86 grader 99% load med furmark uten modellen inni, og 60-70 grader på ArmA2 t.d. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Ikke bruk Furmark med mindre du ønsker å drepe maskinvaren din. Hva mener du med det? Furmark lager en så kunstig høy belastning at det kan føre til strømtrekk som er langt over hva kretskortet og selve grafikkbrikken er laget for å tale. Klart nok? Yes! Takk. Dette visste jeg ikke. Da vet jeg ihvertfall at fra og med nå, så bruker jeg ikke furmark. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Yes! Takk. Dette visste jeg ikke. Da vet jeg ihvertfall at fra og med nå, så bruker jeg ikke furmark. Kombustor, OCCT og GPUTool er forresten like ille. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Skal holde meg til Heaven eg då du har du dinna dxvantage eller ka den no heiter? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Skal holde meg til Heaven eg då du har du dinna dxvantage eller ka den no heiter? Mener du 3DMark Vantage? Du kan laste ned Vantage og 3DMark11 gratis fra http://www.futuremark.com/benchmarks/ Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Skal holde meg til Heaven eg då du har du dinna dxvantage eller ka den no heiter? Mener du 3DMark Vantage? Du kan laste ned Vantage og 3DMark11 gratis fra http://www.futuremark.com/benchmarks/ Yes den eg meinte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå