Gå til innhold

Overgang fra iOS til Android eller motsatt. Erfaringer...

Anbefalte innlegg

Denne tråden er for alle som har gjort erfaringer med overgangen fra iOS til Android, eller motsatt, eller alle som switcher mellom de to operativsystemene.

Håper innleggene kan baseres på personlige erfaringer, og ikke bare generelle «beskyldninger» av det ene eller det andre systemet (meningsløs diskusjon har vi nok av).

Kort om min egen mobilhistorikk i nyere tid.. har eid både HTC Hero, Galaxy S, iPhone 4, Galaxy S2, iPhone 4S, og nå sist Galaxy Note.

Så har årevis erfaring med både iOS og Android. Likevel er ikke alltid valget like enkelt, og jeg lurer på hva slags erfaringer dere har gjort.

Jeg skal prøve å ikke gå så mye på spesifikasjoner her, men heller si litt om hva jeg liker.

Jeg elsker alle appene til iPhone. At utvalget er så stort. For en kreativ sjel er det fullt mulig å lage flotte bilder og stor musikk «on the go» gjennom apps som f.eks. iPhoto og GarageBand. Selv om Android også har bilde- og musikkapps, så er de fleste av dem nesten for «lekeprogrammer» å regne i forhold... og mange av bildebehandlingsprogrammene insisterer på å redusere bildestørrelsen, noe som minsker nytten av programmet.

Jeg elsker at iOS får de beste appene først... apps som har vært tilgjengelig på iPhone lenge (f.eks. «Bloons 4 TD», osv), er først nå tilgjengelig til Android brukere. Androidbrukere må altså vente lenge på ting, hvis det i det hele tatt blir tilgjengelig til akkurat den telefonen du har. Jeg kan f.eks laste ned «Monopoly» til min Galaxy S2, men ikke til Galaxy Note, fordi den modellen «ikke er støttet». Det fins også programmer som kun er tilgjengelige for Android 4.0 ICS. Så spørsmålet er ikke bare om appen er tilgjengelig for Android, men også om den er kompatibel med akkurat din Android telefon.

Et annet eksempel: Lokalavisa vår, Agderposten, har nå lansert sin e-avis og hele sitt digitale arkiv (samtlige aviser tilbake til 1940) til mobil/nettbrett. Men, i Androidversjonen mangler det digitale arkivet. Dette er forventet rundt sommeren 2012. Man kan lese dagens avis, men ikke få gleden av arkivet på mobilen/nettbrettet.

Det samme gjelder TV2. På iPhone kan man nyte hele TV2 Sumo, mens man på Android er begrenset til «TV2 Nyhetene» og «God kveld, Norge».

I tillegg har iOS en mengde barneprogrammer som mine barn har stor glede av, bl.a. bildebøker (på norsk). På Android er utvalget igjen veldig begrenset (iallefall når det kommer til norske barneapps).

Dette er noe av det jeg savner når jeg bruker min Android (Galaxy Note).

Likevel er det herlig å sette seg ned med en stor 5,3 tommes skjerm hvor bildene og fargene stråler mot deg. Og jeg kan da nesten ikke skjønne hvordan jeg kunne foretrekke en telefon med 3,5 tommes skjerm

Jeg elsker at man kan roote telefonen og laste ned custom ROMs, og få telefonen til å se ut akkurat slik man vil. Bare en så enkel ting som bakgrunnsbilder kommer jo mye bedre til sin rett på en Android telefon, hvor man ikke trenger å dekke det til med en haug med ikoner og mapper.

Alle filer kan deles på en Android telefon, t.o.m MP3 filer... her har iOS mye å lære... deling er et svært begrenset begrep i Apples verden..

På Galaxy Note er det bare å sende sangen som et vedlegg i en mail.. eller sende via Bluetooth.. noe som heller ikke er mulig med en iPhone, til tross for at mobiler har kunnet dele filer via Bluetooth i ca 10 år nå...

Jeg liker også at når jeg surfer på nettet, så vises nettsiden akkurat slik den er laget, med flashinnhold og det hele. På iPhone dukker det plutselig opp tomme firkanter her og der, hvor flashinnhold skulle vært, og på enkelte sider får man ikke se den videoen man vil, fordi den er kodet i flash.

Man kan diskutere frem og tilbake hva som er best av flash og HTML5, men så lenge en så stor prosentandel av dagens nettsider er kodet med flashinnhold, er det å foretrekke å surfe på min Galaxy Note.

Jeg liker at musikkspilleren har mulighet for brukerdefinert equalizer... på iPhone, har man kun noen få forhåndsvalg. Ønsker meg en egendefinert eq eller iallefall mulighet for å stille bass og diskant.

Likevel gjør det begrensede utvalget av kvalitetsapps at jeg lengter tilbake til iPhonen igjen. Likeledes kvaliteten på kameraet til iPhone 4S. Bilder og videoer holder jevnt over en mye høyere standard på iPhone 4S, og med to små barn, ønsker man jo å forevige dem i best mulig kvalitet.

Og med dyre kvalitetsdocker til flere tusen kroner, blir plutselig iPhone også en bedre mediespiller enn Androidtelefonen min, som mangler gode dockingstasjoner.

Når det gjelder batteritiden er det to måter å se det på. Man har et utskiftbart batteri til Galaxy Note, slik at man kan bytte batteri når det er tomt. Men, med ulike dockingløsninger osv, holdes ofte batteriet til iPhone mer oppladet.

Dessuten bruker jevnt over iPhonen mindre batteri enn Galaxy Noten. Dog ikke til telefonsamtaler. Her opererer Samsung med lengre samtaletid enn Apple. Men, ved spilling f.eks., bruker iPhone mindre batteri.

Et selvopplevd eksempel: Ca 20 minutter med spillet «Bloons 4 TD» tapper iPhonen for 2% batteri. Det samme spillet tapper på samme tid Noten for 8% batteri...

Dette eksperimentet har jeg utført 2 ganger for å se om det ble samme resultat begge gangene, og det ble det...

Dermed er det kanskje ikke så farlig om man ikke kan skifte ut iPhonens batteri i løpet av dagen...

Jeg har ingen god konklusjon på denne posten, men fortsetter å switche mellom iPhone 4S og Galaxy Note, ettersom hvilket bruk jeg har.

Det jeg er spent på, er hva slag erfaringer dere har gjort, som har gått fra det ene operativsystemet til det andre. Hvilken vei gikk dere? Har dere angret? Osv...

Fortell, fortell...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et selvopplevd eksempel: Ca 20 minutter med spillet «Bloons 4 TD» tapper iPhonen for 2% batteri. Det samme spillet tapper på samme tid Noten for 8% batteri...

Dette eksperimentet har jeg utført 2 ganger for å se om det ble samme resultat begge gangene, og det ble det...

Kan man stole på disse % som mobilene oppgir? Med de prosentene du oppgir over skal du kunne spille sammenhengende i ca. 16, 67 timer med iphone 4s og 4,1 timer på note før batteriet er tomt på dem. Holder disse enhetene ut så lenge ved sammenhengende spilling?

Lenke til kommentar

Jeg fikk iPhone når den kom ut i Usa i 2007, og kjøpte meg 3GS etter den. Så følte jeg for å teste ut android, og hadde en HTC Desire i ca 7 måneder, før den ble ødelagt på en bytur. Etter det gikk jeg for en iPhone 4, som jeg fremdeles bruker. Mye å like med android, men det jeg savnet er mye det du nevner, at det er bedre utvalg av spill og apps, og de ser gjerne bedre ut på iOS også, i mine øyne. Det var også litt irriterende at det var så lite internminne på Desire, men det er vel mer et problem med telefonen enn OS'et.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Android til iOS for noen måneder siden og har ikke angret, selv om det er pluss og minus ved begge. Før hadde jeg en HTC Desire og en iPod Touch som jeg tok over etter broren min som jeg brukte til musikk. Jeg syntes iPoden fungerte bedre til musikk, så derfor bestemte jeg meg for å kjøpe iPhone 4S for å slippe å drasse rundt på begge.

Jeg var også helt ærlig møkk lei desire. Masse rot, restarts og kræsjer ut av det blå, elendig kamera, trøbbel med lagringsplass og dårlig kvalitet på samtaler (må passe på å holde telefonen riktig..) Men man kan jo ikke dra alle android telefoner under en kam siden det er så utrolig mange flere forskjellige enheter en når det gjelder Apple. (Galaxy SII feks virker som en knalltelefon) Jeg kunne sikkert rootet desiren og slikt for å få den mer behagelig å bruke, men jeg droppa det siden jeg ønsket forandring.

Skal jeg trekke noe frem som jeg savner fra android så er det vel flere muligheter for å personligjøre UIen.

Ellers er jeg fornøyd!

Endret av Supremist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk fra Iphone 4 til Samsung Galaxy S2 vår/sommer 2011.

Overgangen var forsåvidt ikke så verst - sett bortifra at Samsung på ingen måte klarer å designe et interface som ikke gjør meg fysisk kvalm hver gang jeg ser på det.

Det tok meg ikke mer enn tre-fire timer å forandre på det til noe jeg likte, men jeg forvirres fremdeles over at dette skal være nødvendig. At Samsung ikke kopierer Android er greit nok, men Touchwiz er noe av det mest rotete - og ikke minst stygge jeg har vært borti.

Av det jeg finner mest problematisk:

• Ellers kræsjer telefonen min regelrett en del. Programmer kræsjer og drar tidvis med seg OS'et i samme slengen.
  • For mange apps er ikke ekte, men latterlige kopier som ikke holder mål eller ikke fungerer.
  • Mange apper finnes tydeligvis ikke i brukbare versjoner for Android
  • OS'et virker ganske uferdig. Det er på INGEN måte smooth, det lugger og er tidvis småtregt samt ser ganske stygt ut.
  • Jeg har problemer med samtaler - at telefonen slett ikke vil legge på etter at samtalen er ferdig, for eksempel.
  • Jeg har konstante problemer med at telefonen har full 3g-dekning eller mer, men allikevel hardnakket hevder at det ikke finnes nett å oppdrive. Dette begynner å gjøre meg virkelig irritert.
  • Oppløsningen på Galaxy S2 er for lav for å kunne surfe web effektivt - men det er MIN feil at jeg ikke sjekket dette nøyere, IKKE android!
  • Telefonen min spiser batteri i et nesten absurd tempo, og jeg må nesten lade den på kvelden etter en dags bruk der Iphonen min var på 40ish % etter en dags tyn.

Av positive ting kan nevnes:

• En fabelaktig letthet å overføre filer hit og dit, samt se ymse videoformater lett.
  • Widgets antar jeg er handy, men betyr ikke verden for meg.
  • En del ting finfint - som tethering, gmail-sync etc. Kanskje skal man bare forvente dette? :)
  • Bedre dekning enn Iphonen min her jeg bor, men kan fort være telefonen.

Alt i alt savner jeg Iphone 4-en min. Ice Cream Sandwich var på INGEN måte en redning for meg, og jeg er ikke den typen bruker som rooter eller legger inn custom roms. Jeg gir rett og slett VELDIG faen i slikt og opplever at jeg har bedre ting å bruke tiden min på. Slik sett har Android vært en nyttig erfaring. Jeg opplever det mer som om jeg er med på en betatest enn å sitte med en "ferdig" telefon / os, og det er for meg et problem.

Bytter jeg neste gang Apple leverer et produkt? Faen om jeg vet. Jeg har opplevd at telefonen min har blitt (om mulig) enda mindre stabil med ICS, og er ærlig talt ganske oppgitt nå.

Jeg forstår utmerket godt hvorfor en del mennesker virkelig liker Anrdoid. Noen ting er MYE lettere å gjøre enn på en Iphone, men for "vanlige" brukere kan jeg kun se pris som argument for å velge Android-telefoner akkurat nå. Min subjektive mening, selvfølgelig.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg gikk også fra Android til iOS og er strålende fornøyd.

Desiren min var forferdelig!

+ Skifte hva man vil ha på forsiden

+ Fysiske knapper

- Lugger helt jevlig

- Elendig apps, lite kvalitet og elendige kopier

- Minnekortholderen fungerte ikke

- 3G fungerte ikke

- Plass til lite spill

- HTC Sense

iPhone

+ Fysiske knapper

+ Skarp skjerm

+ Rask Internett

+ "Leser" i Internett

+ Veldig gode spill

+ Kvalitetsfølelse

+ Smooth

+ Bra kamera

+ God på musikk

- Dårlig YouTube

- Knuser lett om du mister den i bakken

Endret av Hunterra
  • Liker 3
Lenke til kommentar

byttet fra iPod touch (4.gen) til en HTC Sensation ved nyttår.

ting jeg elsker med byttet er for eksempel måten man kan låse opp telefonen, måten tegnemetoden virker gjør det på en måte litt enklere å huske og faktisk sikrere (fordi man man har mer enn fire punkter). HTC sense er der i min mening bedre ut enn iOS, første skjermen er litt mer livlig ut og man trenger ikke gå inn i noe app for å sjekke været. datoen står på førsteskjermen og klokka vises stort, som jeg synes er verdt en pluss. noe android har som ikke iOS har er det at man ikke trenger å gå inn i en app for å gjøre alt, enkelte ting er bare ett swipe unna

det at man har en felles meny for alle apps utenom de vanlige skjermbildene gjør det også mer ryddig, noe jeg liker veldig godt, på iPoden min ser det bare rotete ut med "mappeception" og alt det. en ting som plaget meg med iOS det med å pause programmer for så å åpne dem senere ikke alltid virket, ville likt godt å kunne lukke ett spill og starte på samme stedet igjen senere, men i android virker det strålende :)

eneste negative jeg kan komme på i farta er at enkelte ganger når jeg skrive vil den ikke skrive der jeg vil, den vil enten skrive på slutten av alt jeg tidligere har skrevet, eller ett tilfeldig sted som ikke er der jeg vil. dette er dog bare noe som skjer 1/100 ganger

Lenke til kommentar

Av det jeg finner mest problematisk:

• Ellers kræsjer telefonen min regelrett en del. Programmer kræsjer og drar tidvis med seg OS'et i samme slengen.
  • For mange apps er ikke ekte, men latterlige kopier som ikke holder mål eller ikke fungerer.
  • Mange apper finnes tydeligvis ikke i brukbare versjoner for Android
  • OS'et virker ganske uferdig. Det er på INGEN måte smooth, det lugger og er tidvis småtregt samt ser ganske stygt ut.
  • Jeg har problemer med samtaler - at telefonen slett ikke vil legge på etter at samtalen er ferdig, for eksempel.
  • Jeg har konstante problemer med at telefonen har full 3g-dekning eller mer, men allikevel hardnakket hevder at det ikke finnes nett å oppdrive. Dette begynner å gjøre meg virkelig irritert.
  • Oppløsningen på Galaxy S2 er for lav for å kunne surfe web effektivt - men det er MIN feil at jeg ikke sjekket dette nøyere, IKKE android!
  • Telefonen min spiser batteri i et nesten absurd tempo, og jeg må nesten lade den på kvelden etter en dags bruk der Iphonen min var på 40ish % etter en dags tyn.[/quote]

Her er det en del ting jeg må svare deg på.

1. Høres ut som at du fikk en Galaxy S II med feil på desverre. For det første så er det ytterst få ganger at programmer kræsjer på min Galaxy S II. At noen programmer kræsjer en skjelden gang av og til er ikke å unngå. Blir det samme på iOS også. Den foreløpige rapporten sier at apps kræsjer mye oftere på iOS enn det programmer kræsjer på Android.

2. Om du skal være sikker på å få rette type program til Android, så er det noe som heter å lese omtalene av programmene og på hvilken karakter dem har fått og på hvor mange som har gitt dem de forskjellige karakterene. Får du dette til, ja da har du seiret over alle idioter som lager jukse / fake programmer på Android.

3. De fleste Android apps finnes i brukbare versjoner så lenge du er villig til å lete litt.

4. Problemet ditt her er mest sannsynligvis at du ikke har oppdatert din Galaxy S II til siste firmware versjon. Husker i starten når jeg fikk min Galaxy S II (21 Mai 2011), så var det en del ting som ikke fungerte helt som det skulle. Men litt senere kom det noen oppdateringer som VIRKELIG gjorde biffen på Galaxy S II. Alt fungerte silke smooth etter det.

5. Dette er jo et tydelig tegn på at Android versjonen du har på telefonen din er gåent eller at telefonen du kjøpte er et mandagsprodukt.

6. Se over på svar nummer 5 anngående dette også.

7. Oppløsningen er bra nok den. Det er faktisk MYE værre å surfe på en 3.5 tommers skjerm uansett oppløsning over en skjerm på 4.3 tommer med 480x800 eller mer i oppløsning.

8. Dette med batteritiden kan variere mye. Jeg har sett folk med en Galaxy S II som har klart å tyne ut 8 dager på den med litt bruk.

Jeg klarer ca 1 og en halv dag med middels bruk på min Galaxy S II.

iPhone

+ Veldig gode spill

+ Kvalitetsfølelse

+ Bra kamera

+ God på musikk

Er noe av det du sa her som jeg bare må nevne.

+ Veldig gode spill: Ehh lol, a spille spill på en 3.5 tommers skjerm er jo sååååååå kult / morsomt liksom :lol: .

+ Kvalitetsfølelse: Hvor solid en mobil er i seg selv er jo ufattelig mye mere viktig.

+ Bra kamera: Nja, helt ok den. Problemet er at man ikke kan stille inn kameraet til noe som helst. Blir ikke gode bilder om man ikke kan justere kameraet etter forholdene.

+ God på musikk: Næh, uten en egendefinert equalizer, så blir aldri lydkvaliteten så bra som man vil ha det. Jeg har jo Beats Audio på min Galaxy S II nå med at det kun er software som styrer Beats Audio greia.

Beats Audio + egendefinert Equalizer preset = Win.

Så sier du dette.

- Dårlig YouTube

Det skal egentlig være dette som skal stå der.

- Dårlig YouTube

- Har for liten skjerm med kun 3.5 tommers skjerm (siste rapport viser jo at de aller fleste vil ha telefoner med 4 til 4.5 tommers skjermer)

- Elendig frontkamera (0.3 mpix frontkamera, LOL)

- Meget begrenset i det meste på iOS

- Ingen tilpasningsmuligheter

- Ingen micro-USB port

- Ingen DLNA

- Ingen Wi-Fi Direct

- Ingen USB-OTG (bruke tastatur, mus, eksterne harddisker osv på telefonen)

- Ingen Flash støtte i nettleseren (nytter like med HTML5 når det yter MYE dårligere enn Flash på mobiltelefoner og når det i tillegg er skjelden vare i dag)

- iTunes

- Alt for dyr

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

byttet fra iPod touch (4.gen) til en HTC Sensation ved nyttår.

Det kan jeg skjønne...kan ikke ha vært helt enkelt å ringe med en iPod... :p

tungvindt å bruke en iPod til "stuff" og noe annet å ringe med ja...

men dette handler om OS, ikke enheter

Lenke til kommentar

IOS:

+ Bruken av animasjoner og 60 FPS gjør at IOS oppleves som raskt og responsivt

+ Utvalget av spill tilpasset IOS er svært godt

+ Relativt god kontroll på hvilke apps som slippes gjennom Appstore

+ Iphone oppleves som en solid bygget telefon når den ligger i hånden

+ Ingen "skjulte" menyer - alle valg finnes enten tydelig i applikasjonen, eller under instillinger.

+ Applikasjoner kommer ofte først til IOS.

+ Man er som regel sikret 2-3 år med oppdateringer.

- Funksjoner man tidligere regnet som selvsagt er ikke-eksisterende (sende bilder/musikk via BT)

- Enkelte funksjoner er overforenklet

- Oppdatering av eldre enheter til nyere utgaver av IOS tilfører ofte lite funksjonalitet, men gjør enhetene vesentlig tregere.

- Tyngden og materialvalget på iphone gjør at telefonen lett(ere) knuses om man er uheldig og mister den.

- Svært begrensede muligheter til å gjøre tilpasninger i brukergensesnitt uten jailbreak.

- Applikasjoner kan bare hentes ned gjennom Appstore

- Man har begrenset valgfrihet mht telefon - bare én skjermstørrelse.

- iTunes er ikke for alle.

- Fragmentering - mange apps krever iphone 4/4s

- Bloatware: Applikasjonene som kommer med telefonen er ikke ønskelig for alle, og det er ingen måte å bli kvitt disse uten jailbreak.

- Ingen refusjon på Apps

Android:

+ Svært god integrering av Google sine tjenester.

+ Muligheter for omfattende brukertilpasninger - telefonene kan tilpasses etter den enkeltes behov.

+ Man er ikke låst til én enkelt produsent, men kan fritt velge mellom mange merker og modeller slik at man får en telefon som dekker sitt behov.

+ Applikasjoner kan lastes ned fra andre kilder enn Play.

+ Emulatorer gir Android et svært rikt spillbibliotek.

+ Filbehandling er uproblematisk

+ Lite sensur på Play - brukeren kan selv avgjøre hva han/hun ønsker å laste ned til telefonen.

+ Et svært godt community sørger for at telefoner som ikke får oppfølgning fra produsent, likevel kan oppdateres.

+ Utskiftbare batterier gjør at telefonen kan vare i mange år.

+ Bloatware kan skjules/fryses i siste utgave av Android uten root.

+ Apps kan refunderes i løpet av 15 min etter kjøp.

+ USB OTG

- Mangel på 60 FPS i menyene gjør at Android ikke oppleves som like responsivt.

- Mindre kontroll med applikasjoner kan utgjøre et sikkerhetsproblem.

- Produsentenes egne tilpasninger av Android (Sense/Touchwiz) er av svært varierende kvalitet.

- Manglende oppfølgning/oppdateringer fra produsent

- Fragmentering - mange applikasjoner fungerer ikke på alle enheter.

- Mange "skjulte" valg gjør at Android kan virke overveldende for nybegynnere.

- Mange telefoner kommer med uønsket bloatware.

Endret av CptAwesome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk mister vindicator tenner på pluggene da. xD

Dette handler om hva hver enkelt opplever ved bytte fra ett os til et annet. Stikk et annet sted med den korsfaringen der for det er det nok av andre steder å lire av seg!

Heh, tydlig at du ikke vet mye om meg på hvordan jeg er til vanlig :green:

Og dessuten så var mitt svar et svar til hva en annen her inne sa. Så er jo ingenting galt med det.

Utenom det, så er jo det jeg sier over mye av sannheten da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vet ikke intensjonen til trådstarter, men det virker som om at han ønsker erfaringer fra forskjellige brukere. IKKE at vi skal analysere hverandres erfaringer. Så jeg synes poster slik vindicator sin bør holdes ute fra tråden.

Kommer selv med mine erfaringer senere i kveld.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Vet ikke intensjonen til trådstarter, men det virker som om at han ønsker erfaringer fra forskjellige brukere. IKKE at vi skal analysere hverandres erfaringer.

Enig. Dette er en tråd for erfaringer, så innlegg og lengre diskusjoner rundt de forskjellige operativsystemene og mobiltelefonene kan vi ta et annet sted, ikke her i tråden.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Vet ikke intensjonen til trådstarter, men det virker som om at han ønsker erfaringer fra forskjellige brukere. IKKE at vi skal analysere hverandres erfaringer. Så jeg synes poster slik vindicator sin bør holdes ute fra tråden.

Kommer selv med mine erfaringer senere i kveld.

Rart at du kun nevner meg og ikke andre i tråden her da.

Jeg bare gjorde det klart på hvorfor denne brukeren med Galaxy S II hadde de problemene som han hadde. Er ikke Android sin feil når det er noe galt med Android versjonen han hadde på telefonen eller når det er noe feil på telefonen hannes.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Problemet er at du går inn og mener noe helt annet en han gjør. Det spiller ingen rolle om du mener det er slik, det er hva han oppfatter som er poenget her. Du går også inn og legger til masse greier på de forskjellige erfaringene han legger til feks ios, som igjen er basert på dine preferanser og ikke hans.

Er det så vanskelig å forstå?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke lest hva denne tråden handler om. Denne tråden handler om iOS og Android. Dermed så må det være lov til å diskutere fordelene og ulempene med de OS'ene da.

Feil, denne tråden handler om personlige erfaringer med overgang fra iOS til Android, eller motsatt. Tråden er ikke ment som en generell diskusjonstråd for operativsystemene.

Denne tråden er for alle som har gjort erfaringer med overgangen fra iOS til Android, eller motsatt, eller alle som switcher mellom de to operativsystemene.

Håper innleggene kan baseres på personlige erfaringer, og ikke bare generelle «beskyldninger» av det ene eller det andre systemet (meningsløs diskusjon har vi nok av).

Videre diskusjon om dette kan vi ta på PM.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...