LordArild Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Jeg tror en del ser på dette i feil ende. Jeg tror man må se hvilke konsekvenser det har for samfunnet å mange rusmisbrukere, som bruker illegalt, kontra det at de ikke trenger å bruke alt de har av krefter på å skaffe neste dose. Si det koster 90000 i året per hodet (eksempel fra tidligere i tråden). Hvor mye koster det samfunnet at de holder på som de gjør i dag? Og hva med sånne ting som menneskeverd? Er ikke det verdt mer enn "etikk"? Det at det er et illegalt stoff, betyr det ikke at man kan gi det på resept, det gjøres det med mange andre stoffer. Selvsagt skal det være streng kontroll med dette. Det må da være bedre at en tung rusmisbruker får det gratis, kontra det å drive med innbrudd, ran og prostitusjon for å tjene penger. I tillegg er jeg ganske sikker på at mange ifaktisk kke vil drive med kriminalitet, men føler at de ikke har noe valg.. Just my two cents.. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 I tillegg er jeg ganske sikker på at mange ifaktisk kke vil drive med kriminalitet, men føler at de ikke har noe valg.. Den eneste "kriminalitet" mange av disse driver med er narkotika, og det er KUN kriminelt fordi noen hellige politikere har bestemt at det er kriminelt, ikke fordi disse skader noen andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå