Gå til innhold

Dragon Age II-utvidelse kanselleres (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DA2 var latterlig... surra rundt i en kjedelig og generisk by istedenfor å påvirke ett helt land som du gjorde i DA:O. Driter vel i om handlingen pågår over 11 år når alt som skjer er att man slåss på de samma stedene med noen års mellomrom. Og hvem kom med den geniale ideen om att tohåndsverd skulle veie like mye som en gaffel? De veiver jo rundt seg som om de skulle vært lagd av plast, og fiendene splasher som meloner. I DA:O så det ut som om våpnene hadde vekt.

Lenke til kommentar

Det patetiske hylekoret sørget altså for at vi ikke fikk spille det som har potensiale til å være den beste biten med historie i DA-universet. Synd at små sutrete gamere skal ødelegge for de som faktisk kan sette pris på et spill som "bare" er et godt spill.

 

Nå står du frem som et jævla hylekor sånn som du kommenterer på den måten hver eneste gang noen sier noe negativt om DA2. Skjerp deg.

Endret av Stormwolf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dragon Age 3 bør være 90% Origins, 9% nyskapende og 1% DA2.

 

Anbefaler denne formelen: 80% DA:A, 19% nyskapende og 1% DA2.

 

Dessuten har vel Bioware sagt at det skal være Skyrim inspirert. Så det må også bakes inn.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Vel, Mass Effect 2, SW:TOR, Mass Effect 3 og Dragon Age 2 har nok vært til god hjelp :wee: .

 

What he said. Jeg må innrømme at jeg likte ME2, men det var ingen verdig oppfølger til ME1 jeg spillte ME2 før ME1). ME3 var jo ME2 bare uten de tinga som var bra med ME2...(storymessig)

 

At Bioware har gått fra "OMG PLZ TAKEMYMONEY!" til "meh whatever" er ingen stor overraskelse. Skjønt jeg må si at SWTOR skuffa mest. Men jeg forstår de mest hadde lyst til å lage KOTOR3 og fant ut at de kunne lure EA ved å slenge på litt MP funksjonalitet.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Skyrim må nok regnes som et storspill, men jeg håper ikke det blir for inspirert. Jeg har nemlig ikke klart å bli dratt inn i storyen hverken i Skyrim eller Oblivion... Der går jeg bare rundt på en fjelltopp, forsøker å finne footing og irriterer meg over at jeg blir smitta av vampyrisme hele tiden.

Lenke til kommentar

storymessig så var skyrim en nedtur ja. Fikk absolutt ikke noe forhold til noen av NPCene der. Håper inderlig Bioware ikke tar for mye inspirasjon fra det slik at de går bort i fra det aspektet de virkelig har vært gode på tildligere, nemlig interaksjonen mellom karakterer.

Lenke til kommentar

Veldig synd at Bioware har tapt seg så mye som de har gjort de siste årene. Men spillene skal være større, bedre og er mye dyrere og produsere.

Skyrim sitt problem synes jeg er at det er fort stort eller for fritt så story'n i spillet blir vanskelig og følge med på. Du er overalt og hopper runt og det er vanskelig og bygge opp en god story når spillet er så fritt som det er. Mye av problemene kommer også fra en elendig UI og quest log. Bare en opp-rensing av questlog funksjonen kunne gjort spillet utrolig mye bedre.

Lenke til kommentar

storymessig så var skyrim en nedtur ja. Fikk absolutt ikke noe forhold til noen av NPCene der. Håper inderlig Bioware ikke tar for mye inspirasjon fra det slik at de går bort i fra det aspektet de virkelig har vært gode på tildligere, nemlig interaksjonen mellom karakterer.

 

Tror nok de vil følge samme mal for story som BG og DA spillene. Hva de vil ta fra Skyrim er sikkert litt av åpenheten. Både BG og DA spillene er ganske tunnelerte.

 

DA2 fikk jo endel kritikk for å ha en liten verden, og tipper derfor at de ønsker å ta litt av størrelsen fra Skyrim også.

Dette ka slå litt begge veier. Hvis de lykkes med å ta størrelse slik Skyrim gjør det blir det bra, hvis de gjør det slik DA:O gjorde det kan det bli langdrygt (monotone brett med mye like mob packs).

 

Så til dette med historie i Skyrim vs BG/DA...

Ja, tror nok at BG/DA er bedre på dette med historie skriving i klassisk form.

 

Dog synes jeg at Skyrim er minst like bra på Lore, og bedre på dette med faksjoner, lojalitet og "episkhet". Imperials vs Stormcloaks var en bra grep i Skyrim, selvom det kunne vært litt mindre skriptet og uforutsigbart og generelt mye mer innhold.

 

Dette med faksjoner var også noe av det jeg likte i DA2, og som bragte serien litt videre (mages vs templars). Stusset ofte på i BG hvorfor det ikek er mer trefninger mellom Sverdkysten og Amn (når de tross alt er i krig), og hvorfor du som Sverdkystinnbygger ikke linkes med Sverdkysten og derav møtes med skepsis blandt Amn-soldater.

Lenke til kommentar

Sånn sett er Skyrim ein litt vekkasta sjanse - med eit gap på 200 år frå førre spelet og ein nesten-kollaps av sentralmakten, lå det mykje potensiale i å skape ein litt meir interessant verd med truverdige politiske konstellasjonar, for eksempel ein retur til den lokale føydalismen Europa endte opp med då Romerriket kollapsa. The Empire i TES er jo ganske, uh, "inspirert" av det, uansett.

 

Det beste som kom ut av det var at dei ulike byane no har kvar sin sfære der deira lover gjeld, men reint mekanisk medfører det jo berre at ein bounty i Whiterun ikkje gjeld i Windhelm. Bakgrunnsmessig var det einaste dei fekk ut av Aldmeri Dominion som generisk onde overlords, og ein serie sidequests til støtte for anten Stormcloaks eller Imperial Legion.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Sånn sett er Skyrim ein litt vekkasta sjanse - med eit gap på 200 år frå førre spelet og ein nesten-kollaps av sentralmakten, lå det mykje potensiale i å skape ein litt meir interessant verd med truverdige politiske konstellasjonar, for eksempel ein retur til den lokale føydalismen Europa endte opp med då Romerriket kollapsa. The Empire i TES er jo ganske, uh, "inspirert" av det, uansett.

Enig i dette som sagt. Sånn sett er "husene" i Morrowind mer politisk interessante, og kongedømmene i Daggerfall (sett i lys av tiden de kom i). Utfordringen til Bethesda her er jo at er jo at Skyrim ikke har "hus", dog kunne de brukt denne anledingen til å istedet la det bli en konflikt mellom jarlene om hvem som skal bli høy-konge (hvem vet kanskej det er spart til DLC?) istedet for at de er likegyldige til det.

 

Den andre utfordringen, er at i motsetning til romerriket som var fylt av mye indre maktkamp og intrige, har Bethesda valgt å gjøre keiserens røst til dominerende for Imperials. Dette gjør Imperials til veldig politisk enige istedet for å a ha indre faksjoner og stridigheter, slik at også her passeres det mulighet til spenning.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

storymessig så var skyrim en nedtur ja. Fikk absolutt ikke noe forhold til noen av NPCene der. Håper inderlig Bioware ikke tar for mye inspirasjon fra det slik at de går bort i fra det aspektet de virkelig har vært gode på tildligere, nemlig interaksjonen mellom karakterer.

Enig her, digger skyrim, men npc var mest iriterende med sin ene setnign de gjentokk i det uendelige, Oblivion npc var bedre der du fulgte ikke med deg inn i hustet for å fortelle at de de jobbet i en butikk.

 

Ja mye av det kommer av at du legger ned så mye tid i spillet at du får høre dem 100 ganger.

Lenke til kommentar

Mye av problemene kommer også fra en elendig UI og quest log. Bare en opp-rensing av questlog funksjonen kunne gjort spillet utrolig mye bedre.

 

Akkurat når det gjelder UI'en har jeg som PC-spiller allerede bytta det ut med noe stæsj fra nexus-forumene, så det går i alle fall an å gjøre noe med.

 

Det som plager meg er følelsen av oppbygningen er:

- prat med tilfeldige folk for å få unlocka områder,

- gå inn i områder når du likevel er der, helt sikkert en eller annen pil som peker dit om du markerer på det rette questet i UI,

- drep noen vampyrer,

- hvis du ser en pil på kartet kan du kanskje informere noen om at det de sikkert har snakka med deg før om, nå er løst.

 

Det er liksom ingen incentiver for å følge et quest, annet enn "nå er jeg lei av huler i fjellene, nå drar jeg og finner noen huler et annet sted i stedet"

 

Husker fra en eldre Bra Gameropplevelse at bikarakterer faktisk ble utålmodige og begynte å prodde deg til å gjøre en spesifikk sidequest. Da blir det lettere å leve seg inn. I Skyrim føler jeg "stor, åpen verden" og "frihet" betyr "whatever, who cares why, plenty of guys to fight".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...