Paal Harald Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Nå kan du sikre deg Capture One Pro og Express til redusert pris. Phase One senker prisen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Tydeligvis priskrig på RAW konvertere for tiden. Fikk med en gratis kopi av CaptureOne Express med et datablad jeg kjøpte i fjor, og jeg må si at programmet overrasker positivt. Ser dog at det er Pro utgaven som har de featurene som jeg egentlig ønsker Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Tydeligvis priskrig på RAW konvertere for tiden. Fikk med en gratis kopi av CaptureOne Express med et datablad jeg kjøpte i fjor, og jeg må si at programmet overrasker positivt. Ser dog at det er Pro utgaven som har de featurene som jeg egentlig ønsker Kan ikke anbefalle Capture One Pro nok. Før var jeg Nikon-fanboy, den tiden er forbi. Men er nå stålt CaptureOne fanboy:) For alle som er overmiddels fotointeresserte gir det programmet mye mer en Lightroom og div andre råkonvertere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 For alle som er overmiddels fotointeresserte gir det programmet mye mer en Lightroom og div andre råkonvertere. Sterke ord i en tid da det er nærmest påbudt å anbefale LR til alle som kan krype og gå og har et kamera. At man slipper katalogfjaset , og at man får gode filer ut av CaptureOne, det vet jeg; men hvilke andre ting er det du ser som det CaptureOne's virkelige styrker? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 For alle som er overmiddels fotointeresserte gir det programmet mye mer en Lightroom og div andre råkonvertere.Sterke ord i en tid da det er nærmest påbudt å anbefale LR til alle som kan krype og gå og har et kamera.At man slipper katalogfjaset , og at man får gode filer ut av CaptureOne, det vet jeg; men hvilke andre ting er det du ser som det CaptureOne's virkelige styrker? På jobben min er jeg sanne Adobe-evangelist. Og Lightroom er veldig bra og billig. Men! Capture One gir meg helt fantastisk kontroll over fargene og detaljer og den presisjon i sliders i C1 er ikke til å finne i noen andre programmer. I Lightroom er alle endringene ganske kraftig - mens i C1 kan man mikrojustere - og det gir mer skånsomt resultat - og gjør akkurat det man forventer uten å spyle over andre instillinger. Og resultatet blir mye mer av den typen man får fra kamera. Føler jeg får mye raskere og bedre resultat i C1 samt at pga de farge og kamera profiler at bildene blir mer 3D og ikke så flate som i Lr. Også liker jeg den tankegangen at jeg bearbeider heile bildet som ett helhet - det syns jeg er viktig når jeg jobber for pressen. Veldig mye av dette går på følelser og smak - men skygger kan være dypere i C1 og forsatt ha detaljer, mens i Lr så mister man de kjappere. Samme gjelder highlights. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Interessant. Og jeg som skulle til å shåppe LR. Hva med opplæringsmateriell på nett etc. Sier seg selv at det er mer av det for LR, men er det tilstrekkelig til at man ikke savner noe også for C1? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Det finnes mange C1 videoer på websidene til PhaseOne. Og de har jo 60 dagers trial, så det er verdt å ta en titt. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Men hva får man i C1 som man ikke kan gjøre i Gimp med bare litt flere håndgrep? Har transformert flere av mine middelmådige bilder opp på suverent nivå med Gimp, og lurer altså på hva man egentlig får for pengene med et skikkelig kommersielt verktøy. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 C1 er en RAW-behandler, mens GIMP er et bildebehandlingsprogram. Når du bruker GIMP, så må du innom ufraw (eller lignende) får du har en fil du kan jobbe med. C1 kan sees som en turbo-utgave av ufraw med et par av tingene i GIMP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg