OJ Doe Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Heisann, jeg har lyst til å bygge min egen Hackintosh. Jeg har i dag følgende spec på min PC: Intel i5 750 ASUS P55-D LE Cosair XMS3 1600 MHz 4GB ATi 4870X2 Jeg planlegger i tilegg å sette inn en M4 SSD, og 4 GB RAM. Er dette HW som kan brukes til en Hackintosh? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Beklager at jeg ikke helt svarer på spørsmålet men det fungerer fint å kjøre det virtuelt med virtualbox. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 OK. Greia er egentlig at jeg vil ha en iMac, fordi den dekker mine behov godt, men jeg vil ikke betale 10k for en ny iMac når jeg kan bruke maskinen jeg har. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Aha, så du vil bare jobbe med mac og ikke windows. Men ser ut til at komponentene dine burde fungere fint, jeg har dessverre ingen oppskrifter på hva du må gjøre men ut ifra komponenter så skulle det fungere fint. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Generielt sett er gigabyte hovedkort mere hackintosh vennlig på snøleopard funger iboot der veldig bra. Selv har jeg ikke prøvd men inrømmer i de tilfellene jeg har prøvd har asus bios vært vanskelig å ha med å gjøre, man kan ikke aktivere HPET 64 som et eksempel. Man kan jo forsøke å se om det finnes biosmod i så fall, men da må man huske på garantien på hovedkortet går. Så rådet er å prøve eventuelt vurder å kjøp nytt hovedkort. virtualbox er et godt råd, men det gir ikke opplevelse for å si det slikt, er kun for testing så jeg anbefaler gigabit hovedkort råd finner du på tonymacx86.com Endret 21. mars 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Myhack, lager en pinne som du kan boote PC`en fra og innstalere Mac OS X. Har ikke prøvd selv, men ser bra ut. EDIT: glemte at MyHack er en app til OS X men det kan vel fungere om du laster ned en Mac OS X emulator til windows Se her, nederst er det linker til video og programmet. Endret 21. mars 2012 av Speider-gutten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå