Gå til innhold

Kjøp av pulsklokke

Anbefalte innlegg

Har sett på forskjellige pulsklokker. Trenger ikke noe ekstreme greier, det må funke, ha grei kvalitet, ikke være for treg, spesielt på pulsendringer. Har selv sett på http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/pulsmaler-pm25 (da kan eg slenge på proteiner i samme pakka ) og http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=630831&cks=ASS&assoc=CD1DAD3B-0D82-4A06-9CF0-4DAF7B5CCDEE#info .

Noen som har noen innvendinger eller erfaringer? Vil ikkje betale over 1000, egentlig ikke over 500 heller, men la gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg selv skal bestille Polar klokke. Litt meir avanser model da.

Kva trenger du klokka til? Jogging (ute eller inne?), trening, sykling, svømming?

Velg klokka etter ditt behov og ikkje berre etter pris-klasse.

Forestruner er best for jogging ute.

Polar RC---X er best om du skal ha mye data for å analysere. osv osv

Less litt på anmeldelser, review og finn kva du trenger;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er berre jogging no som gjelder, kjøp ei klokke te jogging:)

Om du jogger "kun" ute, så kan du skaffe noe som Garmin Forerunner, som har innebygd gps. Greit å sleppe ekstra sensora.

Om du løper veldig mye opp-og-ned bakker og mye opp på fjellet, så har suunto mange fine klokker som lagra høyde og hjelper med analyse av bakker og slikt.

Polar er litt meir brukervenlig. Den har ikkje så my "fancy" ting, men den er utruleg presis med alle målinger og har mye bra funksjoner som "fart du må holde, for å komme i mål på ei forhondsbestemt tid", om du må f.eks trene litt roligare eller litt meir aktivt (ut i frå pulsen din) osv osv.

Den er litt sånn generelt om noe ulike firma. Så har alle mange modeller i ulike prisklasser.

Eg vil anbefale å kikke på disse. Dei er litt dyrare, men det er klokker som du kan ha i mange år.

Polar: RS300X, RS400, RCX5.

Suunto M5, T6d

Garmin Forerunner 210, 410, 610,

Om du vil han noe innen prisklassen du sa, må du nøye deg med meir basic funksjona:

Polar RS100, FT1/FT4

Suunto M1, T3d

Garmin FR70, Foreruner 210

Finsta mange andre klokker og. Adidas og Nike har noen b.a.

Du kan lese litt her, mye bra ang jogging på den sida:)

http://www.runnersworld.com/topic/0,7122,s6-240-321-0-0,00.html

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte nylig en Garmin FR70, og er tålelig fornøyd med den. Vurderte først Polar, men landet etterhvert på Garmin da jeg skjønte at jeg kunne få mer for pengene der.

Min FR70 er HRM-pakken, altså den kommer med "premium" pulsbånd i tøy (unngå plast-pulsbånd om du kan). Både klokken og pulsbåndet er vanntett og kan altså brukes i vann. Men de måler ikke puls når man er i vann (ifølge bruksanvisningen). Litt surt å finne ut det i etterkant da jeg hadde planlagt å bruke den til svømming blant annet. Så det er en ting å sjekke opp hvis man skal bruke det til svømming, selv om pulsklokken er vanntett betyr det ikke at den måler puls under vann...

FR70 støtter ikke GPS, men den støtter trådløs fotsensor som måler hastighet og avstand på joggeturer og trådløs sykkelsensor som måler hastighet/avstand på sykkelen. Ekstrautstyr som man kan kjøpe etterhvert om man skulle få lyst/råd.

En liten detalj å nevne, da jeg tror det ikke er opplagt for alle noviser i gamet (jeg vet ikke om du er det, no offense om du allerede visste det): Gode pulsklokker kommer med eget pulsbånd rundt brystet som snakker med klokken trådløst. Pulsmåling direkte på håndleddet gir ikke god nok kvalitet på målinger, unngå det. Noen pulsklokker er følsom for elektromagnetisk støy fra apparater eller andre pulsklokker, det er en ting å sjekke opp (via anmeldelser osv). Sjekk også at selve pulsbåndet følger med klokken, gjør ikke alltid det. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en Garmin FR70, og er tålelig fornøyd med den. Vurderte først Polar, men landet etterhvert på Garmin da jeg skjønte at jeg kunne få mer for pengene der.

Min FR70 er HRM-pakken, altså den kommer med "premium" pulsbånd i tøy (unngå plast-pulsbånd om du kan). Både klokken og pulsbåndet er vanntett og kan altså brukes i vann. Men de måler ikke puls når man er i vann (ifølge bruksanvisningen). Litt surt å finne ut det i etterkant da jeg hadde planlagt å bruke den til svømming blant annet. Så det er en ting å sjekke opp hvis man skal bruke det til svømming, selv om pulsklokken er vanntett betyr det ikke at den måler puls under vann...

FR70 støtter ikke GPS, men den støtter trådløs fotsensor som måler hastighet og avstand på joggeturer og trådløs sykkelsensor som måler hastighet/avstand på sykkelen. Ekstrautstyr som man kan kjøpe etterhvert om man skulle få lyst/råd.

En liten detalj å nevne, da jeg tror det ikke er opplagt for alle noviser i gamet (jeg vet ikke om du er det, no offense om du allerede visste det): Gode pulsklokker kommer med eget pulsbånd rundt brystet som snakker med klokken trådløst. Pulsmåling direkte på håndleddet gir ikke god nok kvalitet på målinger, unngå det. Noen pulsklokker er følsom for elektromagnetisk støy fra apparater eller andre pulsklokker, det er en ting å sjekke opp (via anmeldelser osv). Sjekk også at selve pulsbåndet følger med klokken, gjør ikke alltid det. :)

Same gjelder Polar RS800CX. Dei måler ikkje puls i vannet. MEEEN, på Polar forum står det, at mange har fått det til, når dei hadde klokka nært pulsbåndet. Evt festa den direkte på den. Verdt eit forsøk;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...