IntelAmdAti Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg ønsker å starte et enkeltmannsforetak for opptredener og salg av diverse effekter (glowsticks til å begynne med) Opptredene vil være dans/performance arts med glowsticks, led-lys eller flammer. Målgruppe vil være utesteder, konserter, skoleball, tilstelninger som julebord og lignende. Trenger forslag til navn.. Bergen Glowsticking? Kunne fungert men navnet burde innbefatte at jeg også kan opptre med flammer.. Honorar har jeg ikke bestemt meg for enda, men jeg regner med jeg burde få nok av oppdrag med en pris på 500 eller 1000 kr per opptreden. Glowsticks regner jeg med å få for kr 6,50 per stykk, disse vil jeg selge parvis for 50kr og enkeltvis for 30kr. Det blir da minst 37 kr i ren fortjeneste per salg. Selger jeg 10 par på en time blir profitten 370kr! Det er ikke dum timelønn for å gjøre noe artig og møte en haug med mennesker. En forsending med glowsticks (kjøper i partier på 500stk og enda mer hvis jeg skal på en festival så jeg ikke går tom) vil da gi 9250kr i profitt! Vil reise rundt til andre byer og drive litt salg rundtom, Haugesund, Kristiandsand, Voss, Oslo og lignende. Det blir gatesalg fra ryggsekk så jeg må søke om tillatelse til dette før jeg begynner, og stille meg strategisk ved et bosspann så ikke salget mitt fører til forsøpling. Forslag til plakat Til spørsmålene - er det noen som har erfaring med å registrere enkeltmannsforetak og kan gi meg noen tips og pointere? Jeg vil registrere så snart Altinn.no er oppe igjen. Skal også skaffe en haug med visittkort, det er veldig mange som tar kontakt og det hadde vært lettvint å bare gitt de et kort. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Tror eg ville revurdert prisene på glowsticks. 50 kr for to stk er dyrt. Og så lenge du ikke har monopol så må du nesten ha priser som følger markedet. Her selger de to små for 11 kr eller en stor for 12 kr: http://www.glowshop.no/categories/glowsticks-glowsticks?gclid=CNaF7s7K964CFfAtmAodLgStwA Her er det 13 kr: http://www.utelivsshoppen.no/index.php?main_page=index&cPath=1_33&zenid=962384396e3f35ba9c64ef72b18c2886 Sett deg også inn i reglene rundt beskatning. Synd å brenne seg på det når man er i oppstartsfasen. Forøvrig har altinn.no mye nyttig info, men du må nok vente ei stunt til de er oppe. 2 Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Det er ikke veldig lett å lese det som står på bildet du tok med. Det er jo ikke noe poeng å vise fram noe noen andre ikke forstår. Hvis dette skal være en plakat så vil de som går fort forbi bli forvirret og gidder kanskje ikke stoppe ut av nysjerrighet. Grønn og rød skal være de fargene som lett blir merket, av fargeblinde også. Dette må ha et godt Lys for at det skal det, så hvis det er en plakat skal den være opplyst, helst... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Sidan du har tenkt å drive med mykje forskjellig så kanskje noke slik som "Bergen light-effects" er eit greit navn? Dersom du har tenkt å drive opptreden med flammer så må du ta scenepyroteknikk kurset eventuellt også kurs i varmtarbeid. Så det å drive kun med glowsticks vil gjere det enklare og billegare å starte opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå