Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Fordeling av arv

torbjornen

Anbefalte innlegg

Eksempel 1: Ein gammal (ugift og barnlaus) mann døydde for kort tid sidan. Han etterlet seg fire heilsysken og ei halvsyster. Korleis vert arven då fordelt mellom syskena?

Alternativ A: Kvar av heilsyskena får 2/9, halvsystera får 1/9, ELLER

Alternativ B: Halvsystera arvar 1/5 av halve arven, dvs. 1/10. Dei andre arvar 9/40 kvar.

Eksempel 2: Den eine av (heil)syskena (A) frå eksempel 1 er død frå før (og det same er ektemaken). A hadde to born, B og C. B lever, C er død. C var gift og skild to gonger, og var sambuar med nr. 3 då han døydde. Han hadde dottera D frå fyrste ekteskap, og hadde dessutan sonen E med kvinne nr. 4. D er død, og var sambuar. Ho har ingen etterkommarar. E er også død. Han var sambuar, og hadde ei dotter, F.

post-128036-0-29548800-1332306339_thumb.jpg

Korleis skal ein fordele arven her? Her lurer eg på følgjande:

- Får dei skilde ektefellane noko av arven? (Her er vel svaret nei).

- Får sambuarane noko av arven? Ville det hatt noko å seie om dei hadde vore gifte?

- Kva dersom det skulle finnast noko testament etter C, D eller E? Vil dette påvirke fordelinga av arven (som kjem lenge etter at dei er døde)?

I utgangspunktet skulle ein tru at B og F deler den delen av arven som fell på A, men eg er altså usikker på om dette er rett.

Håpar nokon av de som les dette kan svare på dette.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut fra at det ikke er testamentert noe, siden det ikke sies noe om. Utgangspunktet er at halvparten av pengene går til hver forelder, og når foreldrene er døde så går det nedover deres livslinje.

Halvparten til den ene forelderen arves av hennes fem barn. Halvparten til den andre forelderen arver av hans fire barn. Altså får halvsøstra 1/2*1/5, og de andre fire får 1/2*1/5 + 1/2*1/4. Altså hhv. 1/10 og 1/10+1/8 = 9/40. Alternativ to altså. Jeg skjønner ikke helt hvordan du kom fram til alternativ en.

I eksempel 2:

Når noen er død går arven til hans livsarvinger, og bare hans livsarvinger. Testament er irrelevant

Ektefeller til dine arvinger arver ikke.

Med andre ord: B får halve arven, F andre halvparten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...