Nickkk Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Hei! Jeg tok 1T eksamen i november, som i grunn gikk ganske greit, men så ble den annullert for som sikkert flere har hørt om her var det en idiot som ødelagte for alle... Da jeg tok den igjen i februar nå som var så gikk det rett vest og jeg strøk... Jeg gikk 1års 1t+r1 på sonans som privatist og har dog 1P fra før av, derfor tenkte jeg kanskje å sløyfe hele greia og kjøre 2P til høsten, men hvordan blir det med studielånet da? Jeg er fulltids student og skal ha 7 eksamener totalt i vår, hvorav da matte er 1/7, blir hele stipendet mitt gjort om til lån? Så vidt jeg vet får man ikke godkjent studiekompetanse ved å ta 1p+r1 som man gjør med 1t+r1 så da er det lite vits å lese som en hest for å ta igjen R1 faget. Ettersom jeg har mye jobb ved siden blir det litt vell trangt å ta både 1t og r1 eksamen ved siden av alle de andre fagene nå til våren. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Lånet ditt blir omgjort med tanke på hvor mange eksamener du består. Så det skal ikke ha noe å si hvis du tar 2P istedet for 1T. Tror lånekassen bare får vite hvor mange timer du har på skolen og hvor mange fag du har. Litt usikker på det med at 1P+R1 ikke gir studiekompetanse. Det vil jeg ikke tørre å uttale meg om... Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Hei! Jeg tok 1T eksamen i november, som i grunn gikk ganske greit, men så ble den annullert for som sikkert flere har hørt om her var det en idiot som ødelagte for alle... Da jeg tok den igjen i februar nå som var så gikk det rett vest og jeg strøk... Jeg gikk 1års 1t+r1 på sonans som privatist og har dog 1P fra før av, derfor tenkte jeg kanskje å sløyfe hele greia og kjøre 2P til høsten, men hvordan blir det med studielånet da? Jeg er fulltids student og skal ha 7 eksamener totalt i vår, hvorav da matte er 1/7, blir hele stipendet mitt gjort om til lån? Så vidt jeg vet får man ikke godkjent studiekompetanse ved å ta 1p+r1 som man gjør med 1t+r1 så da er det lite vits å lese som en hest for å ta igjen R1 faget. Ettersom jeg har mye jobb ved siden blir det litt vell trangt å ta både 1t og r1 eksamen ved siden av alle de andre fagene nå til våren. 1P + R1 er godkjent for å få studiekompetanse, men siden du strøk på 1T-eksamen er jeg ikke så sikker på om du vil klare R1... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå