Fire_ Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har en ny pc som jeg har bygget selv, saken er den at jeg har problemer med den. Det er at når jeg klikker rundt på nettet og hører på musikk samtidig, så har den en tendens til å klikke og fryse helt. Hvis jeg ikke spiller no musikk og bare surfer rundt så er den stabil, men så lenge jeg har musikk så går den ned. Har gjort følgende, sjekket Rambrikka mi med ett program som heter "Goldmemory" som sjekker brikken for feil. Den fant ikke noe, og alle de siste driverne har jeg lagt inn. I dag bruker jeg WinXP som jeg synes er bra, har også prøvd win2k og samme skjedde der. Det jeg lurer på da, hva jeg kan gjøre for å få en slutt på alt dette tullet maskinen foretar seg. Håper på tips fra dere fort som mulig, alle svar er verdige for meg. Gi deres innslag, trenger alle tips jeg kan få. Min maskin er.. Chieftek Dragon Midi Blå m/ FW/USB AMD XP Athlon 2800+ Barton 333mhz Thermaltake Volcano 11 CPU Cooler TwinMOS /m WinBond 512 400mhz EpOX 8RDA3+ Motherboard 400mhz Western Digital 160GB Disk Sapphire 9600 Radeon PRO 128 Det var min lille pc, håper non klarer å bli klok på min sak Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Siden du sier at det skjer bare når du spiller musikk så bør du vel sette fokus på lydkortet. Har du installert nyeste versjon av drivere til hovedkortet? Lenke til kommentar
JMW Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Og hvis du har innstallert nyeste drivere til lydkortet kan det hende du burde prøve de gammle.. Hadde et problem der selv med en lyd driver fra windows update saken som gjordet at det ikke virket sånn det skulle! Lenke til kommentar
pettergutt Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hvis du har eget lydkort(ikke integrert) så prøv å sett det i et annet pci spor. Det funket for meg Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Det beste ville vært å prøve med et annet lydkort evt. hvis du kan skaffe det. Ellers må du prøve tipsene du fikk over her først, da dette trolig kan løse dine problemer. Lenke til kommentar
Fire_ Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Siden du sier at det skjer bare når du spiller musikk så bør du vel sette fokus på lydkortet. Har du installert nyeste versjon av drivere til hovedkortet? Jeg har lagt inn alle drivere til alt jeg har på denne maskinen, så det er int. lydkort men har vurdert å kanskje kjøpe ett externt ett? Er det no lurere? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Intergrerte lydkort har ofte støy, men har aldri hørt om tilfeller der det forårsaker crash. Et pci lydkort vil trolig løse hele saken, og du trenger ikke legge mye penger i det heller. Sist jeg kjøpte pci lydkort kjøpte jeg Creative PCI128 (i 1999/2000, hvor onboard lydkort ikke var så bra som i dag). Det kortet kosta 200kr husker jeg. Lenke til kommentar
Fire_ Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Intergrerte lydkort har ofte støy, men har aldri hørt om tilfeller der det forårsaker crash. Et pci lydkort vil trolig løse hele saken, og du trenger ikke legge mye penger i det heller. Sist jeg kjøpte pci lydkort kjøpte jeg Creative PCI128 (i 1999/2000, hvor onboard lydkort ikke var så bra som i dag). Det kortet kosta 200kr husker jeg. -- Kanskje jeg burde det, hva med å legge i litt mere for å få ett knall kort? Får sjekke litt rundt hva som er anbefalt, så får man ta no der som passer lommeboka. Ray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå