Gå til innhold

Ingeniørbataljonen i Skjold : Spørsmål om Helgefri

Soldat1

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal i Ingeniørbataljonen i Skjold i august, og jeg har noen spørsmål som jeg trenger å få besvart :) hadde vært ypperlig om noen som har vært der oppe selv kunne delt sine kunnskaper og erfaringer, men også altvitere med god peiling :) jeg lurer bla. på:

1) Vil jeg ha fri nesten hver helg etter rekrutten?

2) Når jeg har fri i helgene, kan jeg da bo hos bekjente i for eksempel tromsø og forlate leiren for hele helgen? Evt. når må jeg senest være tilbake?

3) Er det enkelt å komme seg fra Skjold til Tromsø, og hvor lang tid vil dette ta med buss?

Setter utrolig stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring som Sanitetssoldat var at vi fikk turnustjeneste i forsvaret og dermed var det ikke automatisk fri alle helgene.

Men dette vil nok variere fra avdeling til avdeling og hvor mye som skjer , beregn et par øvelser i året om du er uheldig hvor du må stille opp også i helgen.

Antar (men kan ikke det sikkert) at du vil ha en god del fri i helgene.

PS : Endret emnetittelen din sånn at den forklarer bedre hva du lurer på.

Edit : Reisetid med bil eller buss til Tromsø er på rundt to og en halv time

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Takk for svar, og ja, det var fint at du endret tittelen ;)

Men jeg trenger også svar på spørsmål nr. 2, det er veldig viktig... Når vi har helgefri, kan man da i prinsippet reise hjem og ta helgen der? Og når på fredagen vil man få fri når man har helgefri?

Lenke til kommentar

Jeg kunne dra hjem i helgene ja.

Antar at det samme vil gjelde for deg med mindre noe annet er sagt.

Fri på fredagen etter vanlig arbeidstid, dvs 16:00. - Dette kan selvsagt være litt forskjellig fra plass til plass.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tusen, tusen takk for svar! :) Dette høres temmelig bra ut! Da har jeg to oppfølgende spørsmål til deg: Når må man senest være tilbake i leiren? og må man avtale med ledelsen om man skal forlate området for hele helgen?

Håper du gidder å svare på dette også, så skal jeg prøve å gi deg littegranne fred ;)

Lenke til kommentar

Som regel måtte man være tilbake i leieren før oppmøte klokken 07:00 (eller var det 08:00? ) Mandags morgen , men avhengig

av avdelingen og hvem som er "sjef" der så antar jeg at det kan være store forskjeller.

Som Sanitets Assistent så er det godt mulig vi hadde langt større frihet enn andre (jeg tjenestegjorde på værnes i luftforsvaret) , men hovedsakelig så var det relativt fritt i helgene siden offiserene som regel har familie og ønsker selv å dra hjem , vi fikk vel en god del respekt og frihet for det vi gjorde (fikk sørget for å berge noen uheldige som bare hadde blitt sendt til oss med magesmerter hvor vi måtte plutselig rekvidere ambulanse mens vi drev med HLR og en del andre ting som måtte taes hånd om og som sannsynligvis berget liv) , det er faktisk mye rart folk driver på med (narkotika, alkohol , psykiske sammenbrud etc etc).

Jeg trengte personlig ikke å ha noen avtale med leiren, kunne komme og gå som jeg ville (stort sett) så lenge jeg ikke hadde tjeneste.

Ved lengre permisjon (ferie) så skal dette være godkjent dog. Siden jeg har familie på Gran Canaria fikk jeg sponset en god del av billetten der nede he he ^_^ (ble uansettt ikke så dyrt med bare fly).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...