Gå til innhold

3d briller på kino

Anbefalte innlegg

hei

fant ikke helt hvor jeg burde poste dette, så jeg prøver her. spørsmålet er ganske enkelt, finnes det alternative 3d-briller til de de bruker på kinoene her i landet? har lite til overs for de når det gjelder både design og komfort....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hørtes dyrt ut.... dette var svaret fra kundeservice:

Hei!

Det finnes ingen andre alternativer foreløpig, da det er en standard for 3D-visninger og medfølgende briller. Det finnes imidlertid andre systemer, og andre briller, så det kan hende kinoene vil endre på dette i fremtiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kommer helt ann på hvilken kino du går på.

Bruker kinoen Dolby 3D, så får du kun brukt de brillene kinoen har (Lånebriller)

Bruker kinoen Real D, hvor du må betale 20,- for dem,så er det bare å kjøpe noen Real D briller hvor du ønsker. Det er kommet designer briller osv for disse, jeg kjøpte akuratt noen fra dealextreme som skal testes ut med Titanic 3D til uken, disse var enormt lette å ha på, merket ikke at de var der en gang.

Selv så bruker jeg briller til daglig, og har kjøpt med clip-on versjoner som gjør ting mer behagelig.

Hvis du har 3D TV hjemme som krever aktive briller, så er det veldig få saler i Norge som bruker denne teknologien, Colosseum Sal 2 er eneste jeg vet om. Har fungerer ikke normale briller fra TVene hjemme. Men hvis man trenger ekstra briller hjemme, så kjøp Xpand sine universelle X104. Disse kan brukes på mange forskjellige TVer (så å si alle 3D TVer utenom LG og Philips sine passive, som er Real D). Disse kan settes til TVen man har, men vil i kinosalen automatisk funke med systemet der. Hvilket er ett Xpand system. De er dyrere enn Samsung sine nyeste briller, men normalt like i pris som produsentenes egene briller, eller billigere. Men mye mer behagelig å ha på. Har både X103 og X104, og forskjellen er stor. Sistnevne kan koples til PC for programmering, samt lading.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...