A-Dawg Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Har sett litt på S3 vs. One X og lurer på hvilken av disse telefonene bør man satse på? Hvem blir best med tanke på kraft, minne, størrelse, batteritid og brukeropplevelse? -Finner forskjellig info om S3. Mye rykter og spekulasjoner. Hvilken vil du velge og hvorfor? HTC ONE X: Størrelse: 134,36 x 69,9 x 8,9 mm Vekt: 130 gram med batteri Skjerm: 4,7-tommers HD 720p berøringsskjerm (1280 x 720 oppløsning) Fysiske mål: 4,7-tommers - Prosessorhastighet: 1,5 GHz, Quad Core - Plattform: Android™ 4.0 med HTC Sense™4 - Lagringsplass: Total lagringsplass : 32 GB, 1 GB RAM - Kamera med HTC ImageSense™: 8 megapiksel kamera med autofokus, smart LED-blits og BSI-sensor (for bedre funksjonalitet i dårlige lysforhold). 1,3 megapiksler kamera foran (720p for videosamtaler) - Lydforbedring: Beats Audio™ - Batteri: Kapasitet :1800 mAh - Tilkoblinger: 3,5 mm stereoplugg NFC3 Bluetooth med aptX™ aktivert (Bluetooth® 4.0) Wi-Fi®: IEEE 802.11 a/b/g/n DLNA® for trådløs overføring av media fra telefonen til kompatibel TV eller datamaskin micro-USB 2.0-utgang (5-pin) med MHL ( mobile high-definition video link) for USB- eller HDMI-tilkobling (egen kabel kreves for HDMI-tilkobling). Info om S3 funnet på nettet. Noen som kan bekrefte ryktene?: Samsung Galaxy S3: 2GB RAM 32GB Internt lagringsminne SD-kortspor for å utvide minnet 4.65"" Super AMOLED III "skjerm (1280x1025 piksler?) 12-megapixel kamera 1080p-videoopptak med 60 bilder per sekund 2250mAh batteri NFC Chip Android 4.0Ice Cream Sandwich OS med TouchWiz 5.0 Endret 20. mars 2012 av A-Dawg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Skal gå til innkjøp av ny mobil selv, og ser på disse to. Hadde lyst på Nokia 808, men Android frister mer da HTC One X skal ha et ok kamera (men blir nok milevis unna Nokia sitt). Har tenkt å forhåndsbestille, men skal prøve å vente på en annonsering av Samsung om S3 og kanskje lese noen tester av One X. Ettersom den ikke den ikke er offisielt annonsert enda, er nok ikke noe annet enn rykter å oppdrive enda. http://www.android.gs/samsung-to-unveil-the-galaxy-s-iii-at-the-samsung-unpacked-event-in-london/ Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Tenkte å forhåndsbestille One X selv gjennom chess, men blir å vente litt til på S3. Kjekt å lese testene før man invisterer i en ny "følgesvenn" gjennom flere år. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Står trolig mellom disse to for min del og. Spekuleres nå i en mulig april-lansering av S3 http://www.slashgear.com/april-samsung-galaxy-s-iii-launch-in-consideration-says-top-exec-21219325/ Foreløpig er både bilder og specs på S3 kun rykter, så vanskelig å ta noen avgjørelse på bakgrunn av dagens info. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Blir ikke 4.7" skjerm litt stort? For lommen etc.. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Blir ikke 4.7" skjerm litt stort? For lommen etc.. For småe barnebukser, mulig ja. Men Så lenge telefonen bruker mesteparten av fronten til skjerm og er like tynn eller tynnere enn Galaxy S II og ikke ser ut som denne mursteinen. Så skal det gå helt fint. De fleste som har brukt både Samsung Galaxy S II og iPhone 4 / 4S sier at Galaxy S II er bedre i lommen enn det iPhone 4 / 4S er. Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 De fleste som har brukt både Samsung Galaxy S II og iPhone 4 / 4S sier at Galaxy S II er bedre i lommen enn det iPhone 4 / 4S er. Støtter meg på den! SII er som en fryd i lomma så lenge man ikke går i tights eller andre femi-bukser. Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Mye av informasjonen du har om S3 er nok feil, men det er jo lov å håpe. Jeg sitter selv og funderer på hvem av disse som skal bli min neste tlf. Har hatt min S2 nå i snart et år, og hvis den er en pekepinn på hvor bra S3 skal bli, så vil jeg nok gå for S3, men vi må bare vente og se. Skal bli fint å få se litt tester av One X og One S også. Håper virkelig at S3 ikke kaster seg på quad core-bølgen bare for gimmicken, men heller bruker Exynos 5250, som ser ut til å bli den råeste brikken for mobilt bruk til dags dato. Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Mye av informasjonen du har om S3 er nok feil, men det er jo lov å håpe. Informasjonen om S3 er opplysninger funnet på nettet rundt dato for trådstart. Synes den høres meget bra ut, og håper den kommer med den spec'en. Men ingen vet noe sikkert(?) -Eller sitter du på annen informasjon? One X vil trone mobiltoppen like etter helga (http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10072569). Håper den høster minst like bra omdømme som Desire gjorde da den kom på markedet i vintermånedene for 2 år siden. Men tror topplasseringen vil være kortvarig dersom S3 kommer i begynnelsen av mai. Men det gjenstår å se hva Samsung utstyrer S3 med. Lenke til kommentar
eirik. Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Har sett litt på S3 vs. One X og lurer på hvilken av disse telefonene bør man satse på? Hvem blir best med tanke på kraft, minne, størrelse, batteritid og brukeropplevelse? -Finner forskjellig info om S3. Mye rykter og spekulasjoner. Hvilken vil du velge og hvorfor? HTC ONE X: Størrelse: 134,36 x 69,9 x 8,9 mm Vekt: 130 gram med batteri Skjerm: 4,7-tommers HD 720p berøringsskjerm (1280 x 720 oppløsning) Fysiske mål: 4,7-tommers - Prosessorhastighet: 1,5 GHz, Quad Core - Plattform: Android™ 4.0 med HTC Sense™4 - Lagringsplass: Total lagringsplass : 32 GB, 1 GB RAM - Kamera med HTC ImageSense™: 8 megapiksel kamera med autofokus, smart LED-blits og BSI-sensor (for bedre funksjonalitet i dårlige lysforhold). 1,3 megapiksler kamera foran (720p for videosamtaler) - Lydforbedring: Beats Audio™ - Batteri: Kapasitet :1800 mAh - Tilkoblinger: 3,5 mm stereoplugg NFC3 Bluetooth med aptX™ aktivert (Bluetooth® 4.0) Wi-Fi®: IEEE 802.11 a/b/g/n DLNA® for trådløs overføring av media fra telefonen til kompatibel TV eller datamaskin micro-USB 2.0-utgang (5-pin) med MHL ( mobile high-definition video link) for USB- eller HDMI-tilkobling (egen kabel kreves for HDMI-tilkobling). Info om S3 funnet på nettet. Noen som kan bekrefte ryktene?: Samsung Galaxy S3: 2GB RAM 32GB Internt lagringsminne SD-kortspor for å utvide minnet 4.65"" Super AMOLED III "skjerm (1280x1025 piksler?) 12-megapixel kamera 1080p-videoopptak med 60 bilder per sekund 2250mAh batteri NFC Chip Android 4.0Ice Cream Sandwich OS med TouchWiz 5.0 Etter et kjapt søk på google fant jeg et fint bilde med oppløsning på 1280x1024. Det ser sånn ut. Tror du skjermen til S3 kommer til å være i det formatet? Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Her er en helt gratis: Samsung er "sur" pga google/motorola-opplegget, samtidig vet de at bada ikke kommer til å gi dem nok salg. Så de kommer til å lansere samsung galaxy s3 med WP8. Usannsynlig? Ikke helt. Det er vel Asus som får utvikle referansenettbrettet med ICS for Google. Det er overveiende sannsynlig at Motorola lager referansetelefonen som kjører Android 5.0 en gang i Q3 eller Q4. Nokia/MS-samarbeidet virker litt fastkjørt. Så da åpner det for at årets store teknologisjokk kommer når Microsoft lanserer nytt OS uten de begrensningene som ligger i WP7(5). Samsungs nye high end mobil blir WP8. Orakelet har talt. Den blir fulgt av Note 2 som også kjører WP8. Orakelet har talt igjen. (når det er sagt, så regner jeg det som betydelig mer sannsynlig at Samsung fortsetter med Android) 1 Lenke til kommentar
eirik. Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Her er en helt gratis: Samsung er "sur" pga google/motorola-opplegget, samtidig vet de at bada ikke kommer til å gi dem nok salg. Så de kommer til å lansere samsung galaxy s3 med WP8. Usannsynlig? Ikke helt. Det er vel Asus som får utvikle referansenettbrettet med ICS for Google. Det er overveiende sannsynlig at Motorola lager referansetelefonen som kjører Android 5.0 en gang i Q3 eller Q4. Nokia/MS-samarbeidet virker litt fastkjørt. Så da åpner det for at årets store teknologisjokk kommer når Microsoft lanserer nytt OS uten de begrensningene som ligger i WP7(5). Samsungs nye high end mobil blir WP8. Orakelet har talt. Den blir fulgt av Note 2 som også kjører WP8. Orakelet har talt igjen. (når det er sagt, så regner jeg det som betydelig mer sannsynlig at Samsung fortsetter med Android) Bra det i parantesen kom Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Om jeg skulle kjøpt nå ville det vært HTC One X, pga Sense 4 som ser nydelig ut og er veldig ålreit i daglig bruk på min Sensation. Men ikke legg vekt på Beats lyd-forbedring i valget ditt. Gimmick til de grader og gjør ikke stort annet enn å ødelegge lydbildet i mine ører. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 "Perfekt" SGS3 ville vert om de hadde byttet følgende fra htc one X: lagt bedre batteri, ekstra minnekortplass og quad core med samme ytelse som dual-coren på htx one S. Etter Note og GS2 så skal det liksom ikke så mye til før oppfølgeren "skuffer". Og når konkurrentene leverer topptelefoner så er det enda lettere å levere noe som blir oppfattet som en skuffelse. Jeg tror nesten SGS3 må ha "best" på omtrent alt for at ikke noen skal snakke om "skuffelse". 1 Lenke til kommentar
eik Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 "Perfekt" SGS3 ville vert om de hadde byttet følgende fra htc one X: lagt bedre batteri, ekstra minnekortplass og quad core med samme ytelse som dual-coren på htx one S. Etter Note og GS2 så skal det liksom ikke så mye til før oppfølgeren "skuffer". Og når konkurrentene leverer topptelefoner så er det enda lettere å levere noe som blir oppfattet som en skuffelse. Jeg tror nesten SGS3 må ha "best" på omtrent alt for at ikke noen skal snakke om "skuffelse". Enig i at fallhøyden er stor ja Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Husk at samsung har rimelig god kontroll på hva konkurrentene kommer med. Samsung er kanskje den produsenten som har best overblikk av samtlige. F.eks de vet veldig mye om kommende iPhone-modeller, siden de tross alt selger hardware til Apple. SGS III vil bli en råtass, og det er ikke noe tvil her. Jeg ønsker bare en større skjerm enn 4,3", lett vekt, strålende kamera og så håper jeg selvfølgelig på noe nytt og innovativt. Samsung har enormt stort press på seg, rett og slett pga. SGS II var så forut sin tid da den kom, og nå forventer folk det samme om SGS III. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 For min del blir det nok HTC One X egentlig så er Sense en dealbreaker for min del. Ikke fornøyd med Touchwiz etter å ha brukt SII i ett år Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Da var nyheten S3 endelig ute (http://www.amobil.no/artikler/samsung-galaxy-s-iii/108942). Pent Samsung! Spesifikasjoner - Samsung I9300 Galaxy S III Størrelse: 136,6 x 70,6 x 8,6 mm Vekt: 133 gram Skjerm: 4,8-tommer Super AMOLED, Gorilla Glass, 720 x 1280 piksler Operativsystem: Android 4.0.4 (Ice Cream Sandwich) Teknologi: GSM 850/900/1800/1900 MHz, UMTS 850/900/1900/2100 MHz, HSDPA 21 Mbps, HSUPA 5.76 Mbps, 802.11a/b/g/n, Bluetooth 4.0+HS Kamera: 8 megapiksler, 1,9 megapikslers frontkamera Minne: 16/32/64 GB lagring, MicroSD-plass Batteri: 2100 mAh batterikapasitet Pris og tilgjengelighet: Mai 2012, ca. kr 5 300 Pga størrelsen og pris velger jeg HTC ONE S. 4stk CPU'er egnet for spill er uansett ikke noe jeg vil få bruk for. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Skuffende batteri. Hadde håpet på noe ala Motorola Razr Maxx som kommer nå i mai. Blir nok Razr Maxx på meg, som har 3300 mAh så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Når det gjelder quad core vil de nok oftere være i bruk enn du tror. Nå svelger en dual core godt unna den også, men merker godt på SGS'en når en liten skog av apper slåss om plassen når jeg skrur på wifi. Med 4 kjerner vil alltid ICS få cpu-tid. Ellers er jeg enig i at One S er en flott telefon. Den er etter mitt syn penere enn One X. Prisen for 16GB versjonen er nede i 5100 på prisjakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå