Gå til innhold

Test: Nvidia 3D vision 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3d briller kan være noe herk å sette opp, i noen tilfeller henger driverne seg opp.

Og man må manuelt stille 3d instillingene ellers kan det bli veldig vanskelig å spille på enkelte spill. Et eksempel på det "deluxe ski jump 4".

Så det å bruke 3d for bedre siktmulighet er feil.

3d gjør hele greia vanskeligere å sette opp. Da er 2d (Normal skjermbilde) enklere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

3d briller kan være noe herk å sette opp, i noen tilfeller henger driverne seg opp.

Og man må manuelt stille 3d instillingene ellers kan det bli veldig vanskelig å spille på enkelte spill. Et eksempel på det "deluxe ski jump 4".

3d gjør hele greia vanskeligere å sette opp. Da er 2d (Normal skjermbilde) enklere.

Kjenner meg ikke igjen i det du sier, enn sålenge spillet støtter 3D-vision er det overhodet ikke noe problem. Man setter på 3D innstillingene en gang, og deretter funker det fett i alle spill etter det uten at man trenger å gjøre noe nevneverdig ekstra. Aldri hatt noen problemer med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å differensiere litt mer mellom 3D Vision og 3D Vision 2 i artikkelen?

Hvilke fordeler får jeg som 3D Vision-kunde siden 2009 dersom jeg oppgraderer til 3D Vision 2?

Hva trenger jeg, holder det med nye briller, eller må jeg ha ny sender også?

Det skrives at man må "ha en 3D-skjerm som er støttet av Nvidias 3D Vision 2", men det linkes kun til den generelle 3D Vision-siden; skal det være en egen side for 3D Vision 2, eller kan jeg gå ut ifra at det ikke er noen nye krav til skjermer i 3D Vision 2?

Lenke til kommentar
Nvidia har fulgt denne trenden i lang tid, og allerede i 2008 lanserte de sitt første 3D-kit i form av Nvidia 3D Vision

Jeg hadde 3d vision fra nvidia for over 10 år siden. jeg mener det var det de kalte det. det var iallefall samme opplegg, men med datidens begrensede prosesseringskraft måtte man skru kraftig ned på grafikken og oppløsningen for å få høy nok frekvens på bildene.

kortet var et asus agp-v7700 geforce2 gts, Så ja nvidia har fulgt trenden i lang tid får'n si.

Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke igjen i det du sier, enn sålenge spillet støtter 3D-vision er det overhodet ikke noe problem. Man setter på 3D innstillingene en gang, og deretter funker det fett i alle spill etter det uten at man trenger å gjøre noe nevneverdig ekstra. Aldri hatt noen problemer med det.

Og selv uten 3D vision så går det ganske greit så lenge 3D funker nogenlunde bra i spillet. Det tar jo ikke lang tid å justere dybden.

Husker på Asus GeForce 3 TI400 som jeg hadde for en million år siden, så var det mye mer omfattende å få 3D-en til å funke. Mye fordi driverne hadde innimellom ga blåsjkerm, og måtte justere mange av instillingene utenfor spillet fordi OSD sjeldent funket.

Med 3D Vision er ikke dette egentlig et problem. Driverne funker fint, og OSD forteller deg om spillet funker bra eller dårlig med 3D, og du kan justere dybde hele tiden med tastatursnarveier.

• Liker 2
Lenke til kommentar

hw.no glemmer å nevne at det er flere projektorer som støtter denne teknologien.Ta denne for eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619652Har den selv og er storfornøyd. Selv om brilene er lit stive i pris så blir det biligere enn en 3d tv

Er delvis sant. Problemet er at denne ikke kan vise 3d bedre en min philips tv som har 200Hz.

Må ha Dual-link DVI eller Displayport for å kunne vise 1080p med 60Hz per øye.

HDMI 1.4 har en klar begrensning. Så hva de mener med 3d vison ready går meg hus forbi.

Har testet badcompany2 og bf3 i 3D, 1080/24p funker ikke i FPS spill, 720/60p funker ikke så bra på en 52", blir kornete.

Så løsningen er å kjøpe en data skjerm med ekte 3D, som de bruker i testen over ol.

Lenke til kommentar

Hva med å differensiere litt mer mellom 3D Vision og 3D Vision 2 i artikkelen?Hvilke fordeler får jeg som 3D Vision-kunde siden 2009 dersom jeg oppgraderer til 3D Vision 2?Hva trenger jeg, holder det med nye briller, eller må jeg ha ny sender også?Det skrives at man må "ha en 3D-skjerm som er støttet av Nvidias 3D Vision 2", men det linkes kun til den generelle 3D Vision-siden; skal det være en egen side for 3D Vision 2, eller kan jeg gå ut ifra at det ikke er noen nye krav til skjermer i 3D Vision 2?

Fordelene med 3d Vision 2 er som nevnt i artikkelen, lysere 3d samt større og mer komfortable briller.

Så vidt jeg vet så trenger du ikke en ny sender for at de nye brillene skal funke. Men dersom du vil ta i bruk lightboost teknologien (lysere 3d) så må du ha en 3d vision 2 skjerm (feks ASUSen de brukte i testen).

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd syndicate med 3d?

Verdens dårligste 3d spill.

Kan være bare jeg og en til som sliter å få det spillet å virke bra.

Spillet ligger jo(såvidt jeg kan se) ikke i listen over Nvidias liste over støttete 3D-spill, så da er det ikke så jævlig rart.

Hvis spillet ikke er i lista kan man bare glemme det

Lenke til kommentar

Kommer jo helt ann på hva du inreder stuen etter :p Bruker 3d vision briler til film og ikke prosjektorens egne briler, de funker ikke opp mot pcen med dagens driver, det bare kresjer. Men er veldig god mot PS3

Hehe ja hvis du ser på film på PC-skjermen må du bruke 3D vision ja ;) Prosjektoren krever litt mere lyskontroll, men ja, når man først har gått over til prosjektor er det vanskelig å se på en mindre skjerm, ihvertfall for meg ;)

Nåja, trenger ikke så veldig stor skjerm vel? Bruker for øyeblikket en 4 år gammel 40" FullHD tv som PC-skjerm :) Passerer nok det fleste prosjektorer i opplevd størrelse når jeg sitter ca 1m unna...

Lenke til kommentar

Kommer jo helt ann på hva du inreder stuen etter :p Bruker 3d vision briler til film og ikke prosjektorens egne briler, de funker ikke opp mot pcen med dagens driver, det bare kresjer. Men er veldig god mot PS3

Hehe ja hvis du ser på film på PC-skjermen må du bruke 3D vision ja ;) Prosjektoren krever litt mere lyskontroll, men ja, når man først har gått over til prosjektor er det vanskelig å se på en mindre skjerm, ihvertfall for meg ;)

Nåja, trenger ikke så veldig stor skjerm vel? Bruker for øyeblikket en 4 år gammel 40" FullHD tv som PC-skjerm :) Passerer nok det fleste prosjektorer i opplevd størrelse når jeg sitter ca 1m unna...

Til spill er det ikke sååå farlig, jeg bruker mest en 24" 120hz skjerm, men dette fordi det er best 3D, og lettest og spille på med mus og tastatur. Skal jeg ikke spille i 3D, og med gamepad, er det virkelig digg med stor skjerm.

Dog det er vel mest til film at den virkelig blir forskjell. 50" tommer'n min blir en liten dott i forhold, og opplevelsen en helt annen når jeg ser på film på 106" lerretet mitt :D Etter jeg har fått inn det nye hjemmekinoannlegget, blir det neppe vits å bruke penger på kino med det første :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...