pavllion Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hei jeg har merket at pcen er blitt veldig treig. Jeg trodde først det var virus og jeg tok en virus test. Den fant 6 virus og fjernet alle sammen. Idag fikk jeg plutselig øye på at maskinen ble veldig treig og hadde 100% Cpu usage. Dette er veldig merkelig. Jeg slo av maskien igjen og dette har jeg gjort flere ganger. Plutselig var alt normalt, og det kommer snart tilbake. Spec: ASUS P8P67 GIGABYTE RADEON HD6970 2GB CORSAIR 8GB DDR3 INTEL CORE I5 2500k Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Gå inn på kontrollpanel og velg så handlingssenter. Se på Sikkerhet og vedlikehold om du finner noe som er listet opp, som bør oppdateres? BmOnline Se også om du har noen orange utropstegn noen steder i Egenskaper? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Start oppgavebehandling og se etter hva som bruker CPU. Hvilket antivirus brukte du? Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Start oppgavebehandling og se etter hva som bruker CPU. Hvilket antivirus brukte du? Jeg bruker F-Secure. Som er et ganske bra antivirus. Det er ingen tegn til noe feil. Endret 21. mars 2012 av pavllion Lenke til kommentar
Fanboi Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Start oppgavebehandling og se etter hva som bruker CPU. Hvilket antivirus brukte du? og trykk "show processes from all users" hvis det er make som i vista =) så er det egentlig bare å google det programmet som er synderen, og avgjøre om det skal fjernes eller fikses Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Sjekket hvilken prosess som bruker så mye cpu? Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg har ikke fått noen problemer med 100%cpu usage. Så det er vanskelig å finne ut av hvilket program eller hva som gjorde til at dette skjedde Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Det ser ut som det er java som gjør det. Jeg har endret på instillingene sånn at java skal bruke -Xmx2048M altså 2gb ram. Jeg har jo 8gb ram. Jeg fikk 100% nå nettopp og slo av java. Da gikk det ned til 1% cpu. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Det ser ut som det er java som gjør det. Jeg har endret på instillingene sånn at java skal bruke -Xmx2048M altså 2gb ram. Jeg har jo 8gb ram. Jeg fikk 100% nå nettopp og slo av java. Da gikk det ned til 1% cpu. Slikt skjer når du møter på et Javaprogram som er kodet på en slik måte at du møter på en uendelig loop og da blir CPU kjørende 100% om du er "heldig" Lenke til kommentar
kenerik Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Av installer Java. Scan så din pc med Superantispyware. http://www.superantispyware.com Kjør så java inn på nytt. Kan være ett rotkit virus som benytter seg i en svakhet i java. Lykke til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå