Gå til innhold

Kommentering funker ikke

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å kommentere ut noe i php, men det dukker fortsatt opp når jeg laster inn nettsiden. Filen er lagret som php.

Legger ved kodesnutt:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
/*Definerer en dokumenttype*/
<html>
<body>

<?php
echo "Hello World";
?>/*tester tesktprinting på skjerm*/
<?php
$X=5;
echo X;
?>
</body>
</html>

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at den nye filen er lastet opp til server?

Kanskje siden er fortsatt lagret i cache enten i nettleseren din eller på serveren hvis noe sånt er skrudd på der?

Prøv i en annen nettleser du ikke bruker når du tester ;)

Redigerer direkte på filen som er på serveren så den er der. Prøvde å slette cache men det funket ikke. Har også prøvd i to forskjellige weblesere :)

Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å kommentere ut? Ser du bruker /* */ to steder i koden din, men de er utenfor php-taggene. Legger du de innenfor php tags vil de ikke vises på skjermen eller i kildekoden. Skal du kommentere i html bruker du <!-- -->. Dette vises dog i kildekoden.

Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å kommentere ut? Ser du bruker /* */ to steder i koden din, men de er utenfor php-taggene. Legger du de innenfor php tags vil de ikke vises på skjermen eller i kildekoden. Skal du kommentere i html bruker du &--#60;!-- --&--#62;. Dette vises dog i kildekoden.

A stemmer, men hvordan deklarer jeg variabelen rett så den vises rett i kodesnutten min?

Dette har jeg til nå prøvd;

<?php

$X=5;

echo X;

?>

Og hva er hurtigtasten til dollartegnet?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å kommentere ut? Ser du bruker /* */ to steder i koden din, men de er utenfor php-taggene. Legger du de innenfor php tags vil de ikke vises på skjermen eller i kildekoden. Skal du kommentere i html bruker du &--#60;!-- --&--#62;. Dette vises dog i kildekoden.

A stemmer, men hvordan deklarer jeg variabelen rett så den vises rett i kodesnutten min?

Dette har jeg til nå prøvd;

<?php

$X=5;

echo X;

?>

CRTL+ALT+4

Lenke til kommentar

Jeg gjør det enktelt for deg - Studer nå systemet. Gjerne les litt for noe slik grunnleggende finner du VELDIG MYE om rundt på nettet. Jeg endret forresten fra HTML4 til HTML5 doctype - da du er ny og burde nå satse på det.

<!DOCTYPE html>
<!--Definerer en dokumenttype-->

<html>
<body>
<?php
$str = "Hello World!";
echo $str;
//Tester tesktprinting på skjerm.
$int = 5;
echo $int;
?>
</body>
</html>

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Alt Gr+4

I Windows kan man trykke CTRL+ALT i stedet for Alt Gr knappen, men hvorfor bruke tre taster når man klarer seg med to?

Symbolene på tastaturet fungerer slik:

Nede til venstre = tegnet man får når man trykker på tasten

Oppe til venstre = Shift + tast, f.eks. Shift + 3 = #

Nede til høyre = Alt Gr + tast, f.eks Alt Gr + 2 = @

Fremsiden = CTRL + Tast , f.eks. CTRL+C for å kopier markert tekst. Er ikke alle tastatur som har symboler her.

Lenke til kommentar

Gjorde den litt mer tydelig, da det er tegn for kun enkle linjer og tegn som kommenterer ut alt mellom tegnene

<!-- HTML Kommentar, enkel linje-->
<!-- HTML Kommentar
for flere
linjer -->
<?php
// PHP Kommentar (Flere språk brukern denne.), enkel linje
# PHP Kommentar, enkel linje

/* PHP, CSS, JavaScript, osv kommentar
(kan brukes de fleste steder)
kommenterer ut flere linjer
*/
?>

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...