Simkin Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Hvert JÆ*** år så sliter de med sidene sine, i sverige er de dobbelt så mange, der fungerer det uten problemer. Nå får folk opp andre sine selvangivelser leste jeg nettopp, så siden er tatt ned.. sitter de på systemer fra 93? er det apekatter som jobber der? noen som vet? Endret 20. mars 2012 av FiveInline 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Byråkrater uten hode for it eller fornuftig ressursbruk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Byråkrater uten hode for it eller fornuftig ressursbruk. Er det fornuftig å dimensjonere IT-systemet for slik trafikken er 1 dag? 364 dager i året fungerer det slik det skal, 1 dag blir det overbelastet... Ang. at folk kommer inn på feil person er det uakseptabelt, men har mer med sikkerhet... 2 Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Byråkrater uten hode for it eller fornuftig ressursbruk. Er det fornuftig å dimensjonere IT-systemet for slik trafikken er 1 dag? 364 dager i året fungerer det slik det skal, 1 dag blir det overbelastet... Ang. at folk kommer inn på feil person er det uakseptabelt, men har mer med sikkerhet... Det er ikke bare en dag i året da, det er flere enn det. Bl.a også når bedrifter skulle levere i fjor gikk den ned Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Nei. Jeg gir opp nå. Prøvd i hele dag. Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Det kommer vel til å fungere fint innen et par dager, der ikke hva som er det store problemet? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Det kommer vel til å fungere fint innen et par dager, der ikke hva som er det store problemet? Poenget er vell at vi ikke vil vente, vi vil benytte tjenesten som har kostet OSS mange tusen snarest! Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Ganske utrolig at de faktisk klarer å bli enda værre, for hvert år som går. De skal forberede seg på slike dager som dette, da alle skal inn på siden for å sjekke ligninga si. Og de beviser hvert eneste år, at de ikke gidder å gjøre jobben på forhånd, men heller bare venter til det skjærer seg, også får de spredt automatisk alle brukerne som skal sjekke, utover de neste dagene. I år klarte de jo i tillegg å gjøre enda en ekstra stor tabbe ja. Huff.. Endret 20. mars 2012 av Sending! 1 Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Gir ikke akkurat stjerne i margen til Accenture dette, og for så vidt ikke til de som presterte å hyre de inn for andre gang heller, etter at de feila totalt på første forsøk. Ville tenkt meg om tre ganger før jeg tok jobb i Accenture. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Problemet er først og fremst at folk er så utålmodige slik jeg ser det. Må da klare å vente noen timer eller dager for en ÅRsoppgave. Verre er det når man logger seg inn på andre folk. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Og nå har også NAV fått samme problemet: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10079588 Det eg synes er fantastisk, er denne kommentaren: - Dette er enkelttilfelle. Vi beklager dette sterkt. Vi tar hendelsen svært alvorlig og vil gjennomgå våre rutiner for scanning, sier IKT-direktør Nina Aurlie i Nav. Enkelttilfelle. To ganger på rad. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Byråkrater uten hode for it eller fornuftig ressursbruk. Er det fornuftig å dimensjonere IT-systemet for slik trafikken er 1 dag? 364 dager i året fungerer det slik det skal, 1 dag blir det overbelastet... Ang. at folk kommer inn på feil person er det uakseptabelt, men har mer med sikkerhet... Det er slettes ikke bare 1 dag nei. Altinn var nede store deler av Januar og deler av Februar når alle firmaer er pliktig å levere årsoppgaver. Det var det samme sirkuset ifjor og har vel strengt tatt vært like ille så lenge Altinn har eksistert. Og selv om de har investert enorme summer i oppgradering av teknologi både på hardware og software så klarer de aldri å fikse det slik at det takler selv moderat pågang, Altinn sliter åpenbart med inkompetente ledere og dårlige utviklere, men det er vel kanskje slik det må være i det offentlige. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg ser nesten ikke forskjell på denne http://alt-inn.com/ og originalen... Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Altinn sliter åpenbart med inkompetente ledere og dårlige utviklere, men det er vel kanskje slik det må være i det offentlige. utviklerne er det jo Accenture som står for, er de som er inkompetente sammen med ledere i Altinn og Brønnøysundregistrene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå