Gå til innhold

Celeron

Never

Anbefalte innlegg

Celeron 2.0 går jo greit å klokke til 2.66 ved å endre FSB fra 400 til 533 kun med standar kjøling. :) (solgt :) hadde hk med intel chipset på denne)

men nå sitter jeg her å lurer på hvor rask celeron cpu jeg skal/kan handle, som man kan klokke på samme måten og kjøre stabilt med kun boxed vifte? noen med efaringer?

en celeron 2.4 vil da kunne gi meg 3.2? og en celeron 2.6 vil da gi meg 3.45 ja den siste her virker litt tvilsom på meg..men hadde vært artig! :D

(skal brukes i filserver og kjøre 24/7)

vurderer et hk med sis651 chipset på denne..eller burde jeg holde meg til kort med intel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville holdt meg til intel chipset. kjøp asus p4pe, dette er billig og bra. ser litt på www.overclockers.com og der ser jeg at de tre som har celeron 2.4ghz har nådd: 3.2Ghz, 3,4Ghz og 3,6Ghz.

2.2Ghz versjonen har de nådd: ingen over 3.2ghz..

Haakon

Lenke til kommentar

til mp3 og divx er de mer enn bra nok :D

til filserver er de kansje litt overkill ( kunne vel egentlig klart meg med en p3 550som jeg har) :D

takker i alle fall for svar *selv om jeg er litt i tvil for hvilken jeg skal ha*

2.2 burde gi meg 2.9 da... :) kommer kun til å kjøre 533 med boxed vifte

ang HK jeg må ha: mATX med vga lan og lyd (og da er ikke utvalget så stort på ps data...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...