Gå til innhold

Er dette dyremisshandling?


Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg hvorgodt den hunden er dressert og hvor mye den skjønner.

Men det er hvertfall feil å straffe et dyr(uansett måte) som er dårlig dressert og ikke skjønner at den har gjort noe galt.

Og slenge et dyr i gulvet hardt eller ikke så er det vold!

 

vi har lover å forholde oss til.

og så vidt jeg vet så er det ikke straffbart å ønske å skade noen så lenge man ikke gjør noe med det.

Du har rett og slett for lite respekt for dyr Blåbær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig var dette unødvendig voldsbruk. Hunden har lært 0 av det. Den har lært at far din er en tullerusk av en tosk, så det er best å bli litt passivisert - noe annet er skummelt. Så sånn sett har hunden lært passivitet og ikke det at den ikke skal ta maten. Har man hund, så bør man forstå at det er en hund man har og ikke lager noe annet utav den. Da heller omplasser

 

@Quote: Hundene skjønner godt hvem som er i førersetet. Å legge de ned slik er bare tull og gammel avleggs metode man brukte før (pluss noen som fortsatt henger igjen i middelalderen idag også .... tydeligvis)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Tragisk eksempel på en person som har missforstått fullstendig.

Det du beskriver er jo et fælt eksempel på dyremishandling, og det skulle ikke forundre meg om faren din har det litt dårlig med seg selv eller omgivelsene. Folk som behandler dyr på den måten har ofte det ikke så greit selv.

 

Jeg har sett flere eksempler på mennesker som boler seg og har lav selvtillit som vandrer med pitbuller og rottweilere hvor de på slenger hunden sin i gulvet for ingenting! Bare for å vise at de er macho. De har missforstått hva hunder faktisk verdsetter, det er jo lederegenskaper. Det har ingenting med fysisk styrke å gjøre. I en ulveflokk er det faktisk ikke den sterkeste ulven som alltid er alfa, det er rett slett den med mest karakterstyrke. Den selvsikre, smart og som ikke nøler. Han spør ingen om vi skal gå den veien. Han bare går den veien.

 

Man trenger ikke bruke mye fysiske krefter på hunder for å få dem til å forstå. Det er ofte bare kroppsspråk og noen ganger rett og slett bare noe dytt med to fingre. Og man skal aldri være sint eller aggressiv, de betaler bare med det samme tilbake hvis du gjør det. Vær bestemt, men ikke sint eller aggressiv. Tar du han med å spise maten din så ikke bli sint, vær bestemt, skyv han bort og få han til å sette seg litt unna. Også ignorer du han når du spiser. Prøv også forestille deg hvordan at du gjør det også, sånn at før du gjør det så vet du akkurat hvordan du vil ha det. Hjelper masse, fordi underbevisstheten din hjelper deg med å faktisk bli sånn. Lykke til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg kan se at det er nødvendig å "ri hunden inn" dersom den ikke lærer. Vi har noen problemer med våres hund også. Den bjeffer voldsomt når det kommer folk på døren. Den er svært påtrengende på min halvsøster, følger etter, og begynner å bjeffe nesten hver gang den er på tur ute.

 

Den ser på meg med et irriterende syn, når jeg driver med matlaging på kjøkkenet, da må jeg rette sprayflaske mot den og se den i øynene, og da forsvinner den pga frykt.

 

En irriterende ting til er når den sniker seg inn på stuen og kommer til kattemat skålen, da begynner den å spise litt fort av maten, men når du skal fjerne hunden, da sluker den maten i seg fordi den vet at den vil bli fjernet, da må man rive den vekk.

 

En annen irriterende ting til er at den står på to bein, opp mot kjøkkenbenken og ser ut vinduet, når folk ikke ser på. Så hører den en lyd og da hopper han ned fra kjøkkenbenken, for han vet at det er forbudt. Den tror vi er dum, men det er hunden som er dum, fordi vi hører når han "lander".

 

Hunden vi har er en blanding av diverse raser. tror det er Collie og Alaskan malamute. Disse hundene er et nervevrak, og må ha mye mosjon.

 

Jeg kan forstå faren til TS, dersom deres hund har en uakseptabel atferd, og da må man "ri den inn", med røff behandling.

Lenke til kommentar

Jeg kan se at det er nødvendig å "ri hunden inn" dersom den ikke lærer. Vi har noen problemer med våres hund også. Den bjeffer voldsomt når det kommer folk på døren. Den er svært påtrengende på min halvsøster, følger etter, og begynner å bjeffe nesten hver gang den er på tur ute.

 

Den ser på meg med et irriterende syn, når jeg driver med matlaging på kjøkkenet, da må jeg rette sprayflaske mot den og se den i øynene, og da forsvinner den pga frykt.

 

En irriterende ting til er når den sniker seg inn på stuen og kommer til kattemat skålen, da begynner den å spise litt fort av maten, men når du skal fjerne hunden, da sluker den maten i seg fordi den vet at den vil bli fjernet, da må man rive den vekk.

 

En annen irriterende ting til er at den står på to bein, opp mot kjøkkenbenken og ser ut vinduet, når folk ikke ser på. Så hører den en lyd og da hopper han ned fra kjøkkenbenken, for han vet at det er forbudt. Den tror vi er dum, men det er hunden som er dum, fordi vi hører når han "lander".

 

Hunden vi har er en blanding av diverse raser. tror det er Collie og Alaskan malamute. Disse hundene er et nervevrak, og må ha mye mosjon.

 

Jeg kan forstå faren til TS, dersom deres hund har en uakseptabel atferd, og da må man "ri den inn", med røff behandling.

 

Ja med den holdningen forstår jeg det er mange kone og dyre misshandlere der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg kan forstå faren til TS, dersom deres hund har en uakseptabel atferd, og da må man "ri den inn", med røff behandling.

 

Har også kattemat stående fram hele tiden og har hatt adferd vi ikke vil ha - 0 problem å få vekk denne adferden uten å 'ri noe som helst'. Hunden lar maten være og har adferd vi vil ha uten problem og uten å lagt en eneste hånd på den. Samme som jeg har opplevd i jobbsammenheng - ingen legger en hånd på meg, men dess bedre leder/medarbeidere veileder meg til å forstå og på en respekfull måte, dess raskere lærer jeg. Universelt

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er kanskje det dummeste jeg har hørt på lenge. Alle hunder kan læres opp med riktige metoder og atferd hos de som eier den.

 

Å gi hunden frykt for deg gjør ting bare værre, mye værre!

 

Problemet er at de som skaffer seg dyr i dette landet ikke tenker over at det kreves streng disiplin for å oppdra dyr, og med streng disiplin mener jeg ikke å bruke noen som helst fysiske metoder. Det er løsninger, men det krever riktige metoder, tolmodighet og disiplin.

 

Fysisk inngrep er ingen av tingene.

Lenke til kommentar

Å være litt røff med sine husdyr har ingen korrelasjon med å være konebanker. Så slutt med feilpropaganda.

 

Slutt å å vær så jævla kortenkt. Men kanskje du liker å plage dyr? Sånn siden du bare bagatiliserer dyremisshansling?

 

Ja jeg spør..... OPS JEG SLANG BIKKJA MI I BAKKEN HARDT TRE GANGER....oooooooooops. var litt røff behandling bare.

Endret av Estella!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hunden vi har er en blanding av diverse raser. tror det er Collie og Alaskan malamute. Disse hundene er et nervevrak, og må ha mye mosjon.

 

Det er jo energibombe hund du har. Hvor ofte går den turer? 1 gang dagen? Alaskan malamute kan løpe mange 100 km i løpet av en uke! Både collie og alaskan malamute har enorm stamina og krever mye trening og tur. Tror du at du kan banke ut energien? Du må gå lange turer med den, eller omplassere den. Dere har ikke gjort nok research i forhold til hva hund dere burde skaffet dere. Sånn hund skal ikke være hos noen som vil gå en liten tur om dagen.

 

Det at den bjeffer og plager dere er fordi den kjeder dritten ut av seg. Sorry, men dere burde ikke ha hund.

 

Å være litt røff med sine husdyr har ingen korrelasjon med å være konebanker. Så slutt med feilpropaganda.

 

Ikke nødvendigvis konebanker, men åpenbart har man det ikke greit med seg selv. Tidlig tegn på at du ikke er normal ser du på hvordan folk behandler dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å være litt røff med sine husdyr har ingen korrelasjon med å være konebanker. Så slutt med feilpropaganda.

 

Slutt å å vær så jævla kortenkt. Men kanskje du liker å plage dyr? Sånn siden du bare bagatiliserer dyremisshansling?

 

Jeg sidestiller ikke mennesker og dyr. Og jeg kommer ikke med påstander i løse luften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å være litt røff med sine husdyr har ingen korrelasjon med å være konebanker. Så slutt med feilpropaganda.

 

Slutt å å vær så jævla kortenkt. Men kanskje du liker å plage dyr? Sånn siden du bare bagatiliserer dyremisshansling?

 

Jeg sidestiller ikke mennesker og dyr. Og jeg kommer ikke med påstander i løse luften.

 

Men å svare på spørsmplet mitt klarte du ikke? Liker du å plage dyr? Sånn siden det virker som du ikke har noe i mot at noen slenger bikkja i bakken 3 ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg liker ikke hunder, men det betyr ikke at jeg misshandler hunder.

 

Hunden er ikke min og jeg går ikke hundeturer. Det er halvsøster som er blitt tildelt det ansvaret, hun prøver å gå 3-4 turer hver dag, men hun greier ikke alltid det, men minimum 2 turer hver dag.

 

Vi kan utvise røff behandling, når den har griset til flisegulvet på badet, og har prøvd å skjule det med å ta håndkle og dekke driten med det. Da kan vi finne på å ta hunden i nakken og dra den inn på dritestedet. Den kjemper imot, men ikke slik at den ligger på nakken, men blir tvunget til å følge etter, evt på to bein.

 

En annen måte er at en bruker hevet stemme for å kontrollere dyret. Mine metoder innebærer ikke det som er nevnt over, men frykt. Jeg kan straffe hunden ved å sprøyte zalo eller noe annet med sterk lukt i hannes retning. Treffer ikke hodet selvsagt. Og nå holder det bare med å rette dispenseren mot hunden og den forsvinner når du ser den i øynene. Det er min taktikk.

 

Halvsøsteren min er alt for liberal mot hunden, det er sikkert derfor den er blitt sånn. Så det er egentlig hunden, halvsøster, og tidligere eier sin feil at hunden er som den er.

Lenke til kommentar

Men å svare på spørsmplet mitt klarte du ikke? Liker du å plage dyr? Sånn siden det virker som du ikke har noe i mot at noen slenger bikkja i bakken 3 ganger.

 

Jeg er en person som ikke forstår hvorfor folk har husdyr engang.

 

Men jeg kjenner til flere tilfeller der en person er glad i dyret sitt men er voldelig ellers.

Endret av Hårek
Unødig mye sitering
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dyr og barn er alt for overbeskyttet i Norge. Det er derfor hunder oppfører seg slik som de vil. Men personlige mening er at når en hund eller et barn har gjort noe galt bevisst så må det kunne være mulig å straffe de. Hunden med lett røff behandling, og barnet med ris, for en kort stund.

 

Jeg skriver for en kort stund, og rett etter den gale handlingen. Men det skal ikke være over tid, slik at det blir fysisk mishandling og tortur, da blir det feil.

 

Når kattene driter inne, da pleier vi å finne ut hvem som er ansvarlig, og deretter trykker vi hodet ned i driten, og kaster katten ut. Vi finner ut hvilken, ved å ta frem kattene en etter en, de som er nysgjerrig og lukter på det er uskyldig, mens den ene som lukter litt og stikker er ansvarlig. Dette knepet fungerer på alle kattene. Dette var noe som vi gjorde når kattene var i yngre alder, og nå har det ikke vært en eneste drite-episode på svært lang tid.

 

Å ri katten inn, har med andre ord fungert.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...