Gå til innhold

Er dette dyremisshandling?


Anbefalte innlegg

Du må være religiøs eller noe i den duren, stakkars deg.

 

Edit: Når jeg tenker meg om er du sikkert muslim. Uten at jeg har besøkt den linken du har der i signaturen, som sikkert er en blogg du har. Tipper den er full av Islam vås.'

 

Ikke rart du har et litt forvrengt syn på ting. Du tåler ikke at vi forsvarer en hund fordi du føler deg mindre verdt siden ingen kan forsvare stakkars lille deg.

Endret av Hyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen elsker bare å provosere og være idioter, norskgoy er en av dem.

 

Snakk om solen som skinner.Herr overhøyhet logicus. Som forsvarer rabiate voldskvinner.

Vedkommende forsvarer en stakkats liten hund som blir misshandlet av en stor mann som ikke kan kontrolere seg(hadde han kunne kontrolert seg hadde han ikke gjort noe med hunden)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må være religiøs eller noe i den duren, stakkars deg.

 

Edit: Når jeg tenker meg om er du sikkert muslim. Uten at jeg har besøkt den linken du har der i signaturen, som sikkert er en blogg du har. Tipper den er full av Islam vås.'

 

Ikke rart du har et litt forvrengt syn på ting. Du tåler ikke at vi forsvarer en hund fordi du føler deg mindre verdt siden ingen kan forsvare stakkars lille deg.

 

Fin trolling.

 

Vedkommende forsvarer en stakkats liten hund som blir misshandlet av en stor mann som ikke kan kontrolere seg(hadde han kunne kontrolert seg hadde han ikke gjort noe med hunden)

 

Absolutt ikke. Han forsvarer blant annet ditt syn, som er å være voldelig uansett (som du selv skriver). Og TS sitt syn på hva behandling av dyr er korrekt. Jeg tillater meg å være høyst skeptisk til mennesker som er villige til å bruke vold mot mennesker pga dyr.

Lenke til kommentar

Mennesker som er istand til å bruke vold mot dyr er nok i stand til å bruke vold mot mennesker også.

Klikker man en gang er det lett å klikke en gang til. Neste gang kanskje det er et barn som forsyner seg av noe det ikke skal forsyne seg av som får gjennomgå. man vet aldri med mennesker som mister befatningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mennesker som er istand til å bruke vold mot dyr er nok i stand til å bruke vold mot mennesker også.

Klikker man en gang er det lett å klikke en gang til. Neste gang kanskje det er et barn som forsyner seg av noe det ikke skal forsyne seg av som får gjennomgå. man vet aldri med mennesker som mister befatningen.

 

Myten om "skader man dyr skader man mennesker" er noe spesiell. Blir litt som å si at Pol Pot utførte sine massemyrderier fordi han fikk overdose av ris når han bodde i jungelen mot Vietnam.

Lenke til kommentar

Dette er jo nesten ikke en diskusjon engang. Måten du beskriver handlingen på er klart mishandling av dyret! Personer som ikke har hemninger for å gjøre slikt mot et dyr, burde ikke ha dyr in the first place.

 

Edit: Norskgoy, vennligst forlat denne diskusjonen ditt usaklige troll.

Endret av kmatis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er jo nesten ikke en diskusjon engang. Måten du beskriver handlingen på er klart mishandling av dyret! Personer som ikke har hemninger for å gjøre slikt mot et dyr, burde ikke ha dyr in the first place.

 

Edit: Norskgoy, vennligst forlat denne diskusjonen ditt usaklige troll.

 

Hva er ditt problem med at noen faktisk tviler på TS?

 

TS mener at det var "brutalt". Men det er nå et synspunkt. Samtidig som TS mener h*n var berettiget til å bruke vold mot sin egen far pga det.

 

Og så snakker du om trolling...enkelt..enkelt

 

Man utfører jo voldshandlinger mot et levende vesen som ikke kan forsvare seg. Etter min mening burde hunden fått et bedre hjem!

Da er definisjonen på vold som kommer inn. Ifølge noen er det å smelle døren når man er sint psykisk vold mot sin partner.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Det var kanskje på vippet til å bli dyremisshandling det du beskriver. Hvis din far er like drøy hver gang kan blir sint på hunden burde du kanskje ta en prat med han. Min hund har aldri nærmet seg spisebordet engang, og hvis hun hadde prøvd seg på noe lignende hadde jeg nok lagt henne i bakken, men ikke 3 harde ganger. Du skal legge hunden i bakken for å vise den hvem som er sjefen, ikke for å skade dem.

Lenke til kommentar

Dette er jo nesten ikke en diskusjon engang. Måten du beskriver handlingen på er klart mishandling av dyret! Personer som ikke har hemninger for å gjøre slikt mot et dyr, burde ikke ha dyr in the first place.

 

Edit: Norskgoy, vennligst forlat denne diskusjonen ditt usaklige troll.

 

Hva er ditt problem med at noen faktisk tviler på TS?

 

TS mener at det var "brutalt". Men det er nå et synspunkt. Samtidig som TS mener h*n var berettiget til å bruke vold mot sin egen far pga det.

 

Og så snakker du om trolling...enkelt..enkelt

 

Man utfører jo voldshandlinger mot et levende vesen som ikke kan forsvare seg. Etter min mening burde hunden fått et bedre hjem!

Da er definisjonen på vold som kommer inn. Ifølge noen er det å smelle døren når man er sint psykisk vold mot sin partner.

 

I denne situasjonen er det ikke snakk om psykisk vold, så skjønner ikke hvorfor du bringer opp det.

Og så vidt jeg vet har ikk TS slått faren sin, så det er noen dårlige argumenter du kommer med.

i første posten så kunne alle som leste den ordentlig se at det sto: "...faren min tok bokstavelig talt tak i hunden og slang den hardt i gulvet 2-3 ganger.".

Slang den HARDT i gulvet. Er ikke det mishandling? I følge dyrevernsloven er dette straffbart.

 

Men synet på dyr har mye med kultur å gjøre og sier mye om personer generelt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om du klarte å lese første del av argumentet, men siden du elegant tok den vekk så legger jeg den til;

Og det eneste du har til å støtte deg på er den ene versjonen.

 

Dyret fikk altså ikke skader, TS synes vold mot mennesker pga dyr er ok. Det er også en del av diskusjonen.

Selvsagt har vi kun den ene versjonen å støtte oss til i denne diskusjonen. Er jo trådstarters fremstilling hele denne diskusjonen baserer seg på.

 

At dyret ikke ble fysisk skadet betyr forøvrig ikke at det ikke ble mishandlet.

 

Og hva trådstarter mener om bruk av vold mot andre mennesker er 100% irrelevant for hvorvidt det som skjedde mot hunden i dette tilfellet er dyremishandling.

Lenke til kommentar

Og hva trådstarter mener om bruk av vold mot andre mennesker er 100% irrelevant for hvorvidt det som skjedde mot hunden i dette tilfellet er dyremishandling.

 

Det er da ikke irrelevant. Hvorfor man reagerer på "vold" mot dyr, men ikke villigheten å gjøre det mot mennesker er høyst relevant. Det sier meget om "moralen" til "dyrevenner", og ikke minst villigheten til å menneskeliggjøre dyr ved å gi de eksakt samme status som mennesker. Er man der, er også villigheten til å overdrive langt passert.

Lenke til kommentar

Og hva trådstarter mener om bruk av vold mot andre mennesker er 100% irrelevant for hvorvidt det som skjedde mot hunden i dette tilfellet er dyremishandling.

 

Det er da ikke irrelevant. Hvorfor man reagerer på "vold" mot dyr, men ikke villigheten å gjøre det mot mennesker er høyst relevant. Det sier meget om "moralen" til "dyrevenner", og ikke minst villigheten til å menneskeliggjøre dyr ved å gi de eksakt samme status som mennesker. Er man der, er også villigheten til å overdrive langt passert.

 

Blir så utrolig irritert av å lese det du skriver! Spørsmålet i denne tråden var om det var mishandling av hunden. Ikke om det var rett eller galt av TS og ville slå sin egen far. Hadde nok sittet med samme ønske selv om jeg hadde vært vitne til det samme. Men det er ikkedermed sagt at jeg hadde slått.

 

Ha lyst til å gjøre noe og virkelig gjøre noe er to forskjellige ting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I denne situasjonen er det ikke snakk om psykisk vold, så skjønner ikke hvorfor du bringer opp det.

 

Fordi definisjon på vold varierer. Ikke enkelt å tenke prinsippielt.

 

Og så vidt jeg vet har ikk TS slått faren sin, så det er noen dårlige argumenter du kommer med.

 

TS sier h*n vurderer muligheten. Og at det var "like før". Og når du da kommer med "skader man dyr skader man mennesker", blir det noe humoristisk.

 

i første posten så kunne alle som leste den ordentlig se at det sto: "...faren min tok bokstavelig talt tak i hunden og slang den hardt i gulvet 2-3 ganger.".

Slang den HARDT i gulvet. Er ikke det mishandling? I følge dyrevernsloven er dette straffbart.

 

Ifølge TS ja. Som altså er villig til å bruke vold mot mennesker pga et dyr.

 

Men synet på dyr har mye med kultur å gjøre og sier mye om personer generelt...

 

Ironisk.

Hva sier det da om TS som mener en kan bruke vold mot mennesker?

Lenke til kommentar

Blir så utrolig irritert av å lese det du skriver! Spørsmålet i denne tråden var om det var mishandling av hunden. Ikke om det var rett eller galt av TS og ville slå sin egen far. Hadde nok sittet med samme ønske selv om jeg hadde vært vitne til det samme. Men det er ikkedermed sagt at jeg hadde slått.

 

Ha lyst til å gjøre noe og virkelig gjøre noe er to forskjellige ting!

 

Spørsmålet er om det er dyremishandling ja, opplagt. Men derfra må man faktisk vite hva TS mener hva vold er, og ikke minst dyremishandling. I samme åndedrag er altså TS villig til å bruke vold mot sin far, pga et dyr.

 

Ellers artig å se at det nå er 3 potensielle voldspersoner i denne tråden.

Lenke til kommentar

Blir så utrolig irritert av å lese det du skriver! Spørsmålet i denne tråden var om det var mishandling av hunden. Ikke om det var rett eller galt av TS og ville slå sin egen far. Hadde nok sittet med samme ønske selv om jeg hadde vært vitne til det samme. Men det er ikkedermed sagt at jeg hadde slått.

 

Ha lyst til å gjøre noe og virkelig gjøre noe er to forskjellige ting!

 

Spørsmålet er om det er dyremishandling ja, opplagt. Men derfra må man faktisk vite hva TS mener hva vold er, og ikke minst dyremishandling. I samme åndedrag er altså TS villig til å bruke vold mot sin far, pga et dyr.

 

Ellers artig å se at det nå er 3 potensielle voldspersoner i denne tråden.

 

Ja jeg er villig til å slå til en person for at personen skal slutte å denge løs på en hund.

Kall meg hva du vil, jeg hadde ihvertfall gjort noe i motsettning til deg som ikke en gang klarer å se det er misshandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Visst noen hadde kastet min hun i bakken 3 ganger i situasjonen over hadde jeg hatt null problemed med å gjøre det samme mot vedkommende som gjorde det. Om det gjør meg til en voldsperson i din verden så er det helt greit.

 

Og jeg likestiller ikke dyr og mennesker fordi jeg ville gjort noe slikt, det er stor forskjell mellom mennesker og dyr. Men sadister er ikke mennesker uansett og fortjener ikke bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis hunden min gjør dumme ting i det jeg ser på - så legger jeg den gjerne i bakken. Da forstår hunden hvem som er sjefen. Neida, jeg slenger den ikke i bakken. Jeg slår den ikke, men trykker den små-hardt ned. Så voldelig er jeg i hvert fall ikke.

 

Men slik TS forklarer det, virker det som om det er unødvendig vold som ikke hjelper..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...