Gå til innhold

Er dette dyremisshandling?


Anbefalte innlegg

Jeg velger å poste anonymt av åpenbare grunner. Jeg er mildt sagt sjokkert, jeg satt å spiste middag med min far, mens søsteren min var nede på rommet og trengte hjelp til noe.

 

Når vi kommer opp igjen ser jeg at hunden våres har forsynt seg av maten min som stod på bordet. Greit nok at det er noe som ikke skal skje, men faren min tok bokstavelig talt tak i hunden og slang den hardt i gulvet 2-3 ganger. Det så veldig brutalt ut og det svartnet nesten for meg, hadde det ikke vært for at det var min egen far hadde jeg nok slått til fyren.

 

Jeg sa ifra at han måtte roe seg ned og at han tok i alt for mye på en ganske streng måte, men han svarte bare at det var bedre å ta det en gang skikkelig enn at problemet gjentas.. I likhet med meg selv vet jeg at min far er veldig dårlig til å ta imot kritikk.

 

Jeg sitter igjen med litt blandede følelser, var det dyremishandling jeg nettopp var vitne til eller er det vanlig å være så brutal når man oppdrar dyr? Det gikk heldigvis bra med hunden, men slik jeg så det kunne den fort fått alvorlige skader av dette, er jo tross alt en relativt liten hund på snaue 20 kg. Anonym poster: 8e6f954a93d1dbd1f1a941fa4aad0d25

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA det er dyremisshandling. Din far trenger faktisk hjelp med å kontrolere seg. Anbefaller dere å ta med den til en vetrenær for å sjekke om alt er bra med hunden(for alt dere vet kan den har brukket noen bein i kroppen). Man oppdrar ikke en hund med å misshandle den, man risikerer å gjøre den aggresiv. Hadde jeg vært vitne, hadde jeg nok slått til personen uansett.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Man må være litt røff mot hundene man oppdrar, for å være ærlig så vet jeg ikke om man skal kalle det mishandling men litt røff behandling var det nok.

 

Kaller du seriøst å slenge en hund 2-3 ganger i gulvet for røffbehandling?? :eek:

 

Slenger en mann dama si i gulvet 2-3 ganger så kaller man det misshandling, er ikke noen forskjell på om det er en hund,barn eller kona man slenger i gulvet

 

 

 

Man må da overhode ikke være røff mot en hun for å oppdra den. Ærlig talt.

Endret av Estella!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke riktig måte å oppdra en hund på, det er i allefall sikkert. Blir så forbanna av folk som 'staffer' hunder med vold, gjerne fler minutter etter handlingen som har ført til 'straffingen' har hendt. Som om det hjelper. Eneste du oppnår er en bikkje som blir usikker på mennesker, og vil derfor kunne oppføre seg uforutsigbart i mange andre situasjoner (merk: ofte mot barn, da de ikke alltid har helt kontrol på hvordan de oppfører seg, og kan fort være truende for mange hunder).

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Det var nok dyremishandling. Når det er sagt så ville jeg gjerne sett at han lærte andre måter å kontrollere og disiplinere hunden på, selv om disse andre metodene tar som regel lenger tid. Man kan være ''fysisk'' i sin disiplin uten å volde dyret skade, ved f.eks vannsprut, straff i buret, etc.

Det høres heller ut som om faren din ikke vet hva han ellers skal gjøre.

Lenke til kommentar

Å slenge en hund i bakken på denne måten er helt klart dyremishandling, finnes veldig mange måter å oppdra en hund på uten å bruke vold. Det finnes alltid en annen og mer riktig løsning. Desverre så kan hvem som helst skaffe seg et dyr i dette landet, uten noen som helst peiling på hvordan de skal oppdras.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kaller du seriøst å slenge en hund 2-3 ganger i gulvet for røffbehandling?? :eek:

 

Slenger en mann dama si i gulvet 2-3 ganger så kaller man det misshandling, er ikke noen forskjell på om det er en hund,barn eller kona man slenger i gulvet

 

 

 

Man må da overhode ikke være røff mot en hun for å oppdra den. Ærlig talt.

 

Slutt å lat som du er ett offer. En like stor sannsynlighet er at du hiver kniv etter gubben.

 

Trådmessig er jeg enig med Blåbær her.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kaller du seriøst å slenge en hund 2-3 ganger i gulvet for røffbehandling?? :eek:

 

Slenger en mann dama si i gulvet 2-3 ganger så kaller man det misshandling, er ikke noen forskjell på om det er en hund,barn eller kona man slenger i gulvet

 

 

 

Man må da overhode ikke være røff mot en hun for å oppdra den. Ærlig talt.

 

Slutt å lat som du er ett offer. En like stor sannsynlighet er at du hiver kniv etter gubben.

 

Trådmessig er jeg enig med Blåbær her.

 

Offer? Er noen her som tenker litt lengre enn nesa.. Håper av hele mitt hjerte du og blåbær ikke har dyr.

Lenke til kommentar

Offer? Er noen her som tenker litt lengre enn nesa.. Håper av hele mitt hjerte du og blåbær ikke har dyr.

 

Jeg kvinne, mann banke. Det er en offertanke som ikke har noe rot i virkeligheten.

 

Dyr er dyr. Ikke mennesker. Du forsvarer altså en person som har lyst til å slå et annet menneske pga dyr. Og så snakker du om at vold er forferdelig. Hykleriet er fremtredende.

Endret av norskgoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Offer? Er noen her som tenker litt lengre enn nesa.. Håper av hele mitt hjerte du og blåbær ikke har dyr.

 

Jeg kvinne, mann banke. Det er en offertanke som ikke har noe rot i virkeligheten.

 

Dyr er dyr. Ikke mennesker. Du forsvarer altså en person som har lyst til å slå et annet menneske pga dyr. Og så snakker du om at vold er forferdelig. Hykleriet er fremtredende.

 

Dine tanker har ikke rot med virkeligheten. Hvis du mener det å smelle en hund tre ganger i bakken ikke er misshandling, så er det noe galt med deg. Trenger ikke å være lege eller advokat for å forstå at man ikke gjør slikt mot andre levende vesner.

 

Dyr er dyr , så da er det greit å plage de?

Endret av Estella!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dine tanker har ikke rot med virkeligheten. Hvis du mener det å smelle en hund tre ganger i bakken ikke er misshandling, så er det noe galt med deg. Trenger ikke å være lege eller advokat for å forstå at man ikke gjør slikt mot andre levende vesner.

 

Og det eneste du har til å støtte deg på er den ene versjonen. Tre ganger i bakken betyr nettopp det. Tre ganger i bakken. Hvordan vet du intet om. Men du skal ha for at du lar ditt hysteri ta totalt overhånd.

 

 

Dyr er dyr , så da er det greit å plage de?

 

Å anse dyr som mennesker er å plage, ja.

Lenke til kommentar

Dine tanker har ikke rot med virkeligheten. Hvis du mener det å smelle en hund tre ganger i bakken ikke er misshandling, så er det noe galt med deg. Trenger ikke å være lege eller advokat for å forstå at man ikke gjør slikt mot andre levende vesner.

 

Og det eneste du har til å støtte deg på er den ene versjonen. Tre ganger i bakken betyr nettopp det. Tre ganger i bakken. Hvordan vet du intet om. Men du skal ha for at du lar ditt hysteri ta totalt overhånd.

 

 

Dyr er dyr , så da er det greit å plage de?

 

Å anse dyr som mennesker er å plage, ja.

Nå troller du bare :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tre ganger i bakken betyr nettopp det. Tre ganger i bakken. Hvordan vet du intet om. Men du skal ha for at du lar ditt hysteri ta totalt overhånd.

Ikke det? Trådstarter skrev "faren min tok bokstavelig talt tak i hunden og slang den hardt i gulvet 2-3 ganger. Det så veldig brutalt ut" og "slik jeg så det kunne den fort fått alvorlige skader av dette".

 

Er det denne diskusjonen tar utgangspunkt i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå troller du bare

Må du for all del tro voldskvinne.

 

Ikke det? Trådstarter skrev "faren min tok bokstavelig talt tak i hunden og slang den hardt i gulvet 2-3 ganger. Det så veldig brutalt ut" og "slik jeg så det kunne den fort fått alvorlige skader av dette".

 

Er det denne diskusjonen tar utgangspunkt i.

 

Vet ikke helt om du klarte å lese første del av argumentet, men siden du elegant tok den vekk så legger jeg den til;

Og det eneste du har til å støtte deg på er den ene versjonen.

 

Dyret fikk altså ikke skader, TS synes vold mot mennesker pga dyr er ok. Det er også en del av diskusjonen.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...