McBitch Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Her er saken: Jeg er leieboer i en stor enebolig. For en tid tilbake sa jeg opp internettavtalen med Telenor og gikk over til Ventelo. Det gikk fint og jeg fikk tilsendt et nytt modem av typen Zhone 1512. Fra før av har vi brukt denne: http://no.bestintest...r/84641325.html sammen med modemet til Telenor og alt gikk fint. Men etter vi byttet til Ventelo kom problemet. Vi har internett, men av og til er det vanskelig å komme seg på internett. Og jo flere som bruker det, jo vanskeligere er det. Jeg har ringt til Ventelo, men alt ser bra ut der, og jeg fikk foreslått av problemet kan ligge i Netgearen. Det ser også ut som de rette lysene lyser. Hvis jeg lar pcen stå på lenge nok, så kommer den seg på nett av seg selv, men hvor lang tid det tar er helt lotto. Greien er at jeg kan null og niks om modem og alt rundt det, så jeg lurte på om noen her har opplevd noe liknende eller har noen forslag? Jeg kan nevne at når det kommer til data så må jeg snakkes til som en gjennomsnittlig mor, for på dette feltet er jeg rimelig elendig. På forhånd, tusen takk for all hjelp! Edit: Jeg har det tidligere modemet enda, kan det brukes, og kan det i så fall gjøre nytten? Endret 20. mars 2012 av McBitch Lenke til kommentar
myreværingen Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Har du ikke prøvd å bytte tilbake til det gamle modemet? I så fall gjør det så gir du bare tilbakemelding. Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Høres ut som at lease tiden på IP-adressen utløper. Siden du nettopp har fått ny boks fra Ventelo, så er det sikkert den som ikke klarer å fornye IP-adressen til enhentene i huset. Dermed står enheten uten IP-adresse, og dermed uten nett. Regner med at problemet rettes dersom dere kobler til på nytt, starter enheten/ruter på ny, etc. Men dersom dere ikke bytter ut boksen som synder, så vil vel dere måtte holde på slik fremover. Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Har du/dere forsøkt å koble kabelen ut fra Internett/WAN-hullet på Netgear-routeren og kjøre den direkte i en (eller flere) datamaskiner for å se om problemet er det samme, og evt. kjøre flere maskiner samtidig med kabel direkte i Zhone-modemet? Det du kan gjøre - i alle fall i mange tilfeller - er å bytte fra DSL til WAN på multimodemet fra Telenor og deretter koble fra en av LAN-porten (altså de som heter 1, 2, 3 og 4) og til en av LAN-portene på Telenors multimodem. Da vil dere bruke den trådløse funksjonen på Telenors modem, som igjen får internettsignalene fra Zhone-modemet. Der ville jeg ha startet om det var meg. Endret 23. mars 2012 av torasbjoern Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Tusen takk for svar! Jeg skal prøve ut alt dere sier og se om det blir bedring. Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Tusen takk for svar! Jeg skal prøve ut alt dere sier og se om det blir bedring. Hei, har du forsøkt ut dette? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 Hei! Har først nå fått prøve ut litt forskjellig. Har prøvd mange forskjellige løsninger, blant annet det dere sier. Når jeg koblet meg tilbake til det gamle modemet fra telenor, så fikk jeg beskjed om at alt var flott og fint og at jeg var koblet til internett. Men når jeg åpnet nettleseren kom jeg meg ingen veier. Noe jeg skjønte lite av. Nå har jeg restartet modemet fra Ventelo og fått beskjed om at alt er løst, men jeg ser fortsatt den lille jordkloden nede til høyre på skjermen over internettforbindelsen. Men jeg skal se hvordan det går de neste dagene så gir jeg en statusoppdatering Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Prøvd å be leverandøren din fjernoppgradere ditt modem ? Ofte leveres nye modem fra fabrikk med et gammelt produktprogramvare. I enkelte tilfeller kan dette gjøre at produktet fungerer dårligere enn forventet, eller henger seg grunnet programmeringsfeil. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 jeg vil bare nevne at ventelo er mye verre enn telenor, har hatt ventelo selv og hadde ustabil linje hele tiden og lykke til med å få kontakt med kunde service der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå