tor-ivar.hals Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hei.... Håper dette er riktig sted å poste dette... Har problemer med mitt nye oppsett med AMD 2600XP på Asus A7V8X 2.0. Jeg har justert litt i bios, og fått maskina til å gå på 2400+, så CPU-hastigheten i Windows virker å være 2.0 GHz (2600XP skal vel ideelt sett kjøre på 2,089 GHz eller noe sånt iflg dok. ? Har 512 MB RAM. Når maskina er "idle", dvs jobber med vanlige ting som internett, word osv, ligger CPU-temp på ca 47-48 C, men når jeg setter i gang 3D-spill, så spretter CPU-temp opp under 70 C, og maskina slår seg av. Har CPU-vifte selvfølgelig(husker ikke helt navnet, men det er ikke Glacial Tech Silent Breeze eller noen av de som jeg ser er mest omdiskutert her), og en kabinettvifte i bak-kant av kabinettet som drar luft inn i kabinettet. Noen tips for hva jeg bør gjøre? Det kan vel tyde på at CPU-vifta er for dårlig? Eller trenger jeg flere vifter inne i kabinettet? Er ingen High-End-bruker, har ikke tenkt meg over på vannkjøling osv, planlegger heller ingen voldsom overklokking.. vil bare få maskina mi til å kjøre stabilt med den hastigheten prosessoren i flg spesifikasjonen skal levere... Håper på gode tips! mvh Tor-Ivar Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Har du kabinettvifter? Goop mellom CPU og kjøler? Prøv å ta av dekselet, og se om det hjelper. Det er heller ikke sikkert tempen er helt riktig, har du oppdatert biosen? Lenke til kommentar
ZooMazter Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 viften bak skal treke ut. har selv xp2400+ og kjøyre den på 2600+ seting, og har lavere temeratur en med orginal setinger, min xp skal egentilig kjøyre 266Mhz fsb men eg bruker 333Mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå