Gå til innhold

[Løst] Skjermkort?


Anbefalte innlegg

Hei har en Fujitsu Siemens Stasjonær pc, som er noen år gammel. Der skjermen ikke funker lenger, alt annet går som det skal.

Broren min brukte pc'n min, og han skulle koble tv'n til pc'n. Han sa det kom gnister når han tok den analoge ledningen mot inputen.

 

Så jeg tror skjermkortet er ødelagt?

 

Da kommer jeg til spørsmålet: Jeg tenkte jeg skulle kjøpe et billig nytt skjermkort, passer skjermkort til pcn eller må jeg ha noen bestemt type skjermkort?

 

Evt. Noen tips på noen bra og billige skjermkort til en litt eldre pc?

 

Den brukes til spilling av wow osv, ikke så høy grafikk instillinger.

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan lønne seg med mer info ang type maskin. spesielt info ang Hovedkortet (men det kan man finne på hjemmesiden til produsent hvis du har et serie nr eller produksjons nr.)

 

det som er.. er at en eldre maskin. da kan det være du må ha skjermkort med AGP- port. eventuelt 1 pci.

mens de fleste nyere maskiner kjører på pci ekspress

 

du kan ha hatt uflaks.. og røket mer en skjermkortet.. hovedkortet ryker ofte veldig lett ved høye spenings hopp som det høres ut som er årsaken her.

Lenke til kommentar

Ta heller å bruk 3000kr på en PC som går an å oppgradere og faktisk blir bedre en din nåværende PC.

Som feks denne:

http://www.dustinhom...2738bcc609b2260

 

Hovudkortet passer hvilket som helst skjermkort i fremtiden viss du evt vil ha bedre spillytelse.

Prossessoren er den beste prossesoren med "interigert" skjermkort.

PSU'en er helt fin siden HK ikke går an å kjøre crossfire anyways, men tror ikke HD79*0 vil støtte så lav watt.

Trenger ikke mer en 4GB ram så lenge du ikke skal kjøre feks BF3 på ultra som pcen ikke vil klare uansett, (iallefall ikke med noe god ytelse ihele tatt, men den vil kjøre BF3 på low settings helt fint.

500GB HDD, og optisk drev.

Vil kjøre wow på ultra helt fint.

Alt dette for 3000kr.

 

Rettelse ikke kjøp nytt skjermkort til en 8år gammel kontor PC, det lønner seg ikke i heletatt.

Heller kjøp deg en ny PC da, det overs er bare et tips viss du tror du er fortapt fordi du ikke har råd til en 8-10k gamer PC.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg står bak terje i denne.. du får sykt grei maskin for noen få tusen..

 

det oppsettet Terje kom med ville gitt deg en datamaskin som kan gjøre alt din gjør i dag.. men samtidig gi deg mulighet for oppgraderinger ved senere tidspunkter.. noe få "ferdigbygde" maskiner tilbyr.

 

(det kan være du ikke kan bytte skjermkort på din eksisterende maskin, da noen produsenter av stasjonere maskiner bruker "egene" systemer som ikke er kompatible med annet en orginaldeler.)

Lenke til kommentar

Det kan lønne seg med mer info ang type maskin. spesielt info ang Hovedkortet (men det kan man finne på hjemmesiden til produsent hvis du har et serie nr eller produksjons nr.)

 

det som er.. er at en eldre maskin. da kan det være du må ha skjermkort med AGP- port. eventuelt 1 pci.

mens de fleste nyere maskiner kjører på pci ekspress

 

du kan ha hatt uflaks.. og røket mer en skjermkortet.. hovedkortet ryker ofte veldig lett ved høye spenings hopp som det høres ut som er årsaken her.

 

 

Fant navnet på pc'n og spesifikasjoner i en av permene mine :p

 

Fujitsu Siemens Scaleo T P4 3,6

 

 

Fujitsu-Siemens Scaleo T

Intel P4 3,6 Prescott processor

1024 MB (2x512?) DDR SDRAM PC400 (minnet er senere oppgradert til 4gb tror jeg)

HDD 400GB 7200

256MB ATI X700SE (ViVo, DVI, PCIe)

FireWire

16xDVD

Dual DVD±RW±R (4/2,4/8/16/10/40x)

Intern 11-i-1 minnekortleser

Modem, LAN, WLAN 802.11g

FlatPanel + Sub 2.1 speakers

Audigy 2ZS 7.1 lydkort

Slimline Wireless Multimedia Keyboard & Optical Mouse

 

 

Tenkte om det bare er skjermkortet, så bytter jeg om mulig til noe som koster 400-500 kr bare for å få den opp å gå. Så kjøpe ny pc når feriepengene kommer :p

Da arver pappa fujitsuen, han har en pc som forlengst burde vært på museum.

 

Ellers får jeg nok skrape noe sammen for å bygge min egen, noe etter det Terje. K foreslo :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...