shahin Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hva med å ha default font size 8 i signatur. Er veldig mange som ikke vet hvordan de lager liten skrift i signaturen sin og har signaturer på 6-10 linjer. Dette vil på en vgs pc (800x600) fylle hele skjermen og på min bærbar (1024x768) halve skjermen. Det ser bare dumt ut når personen skriver ":)", "Takk for svaret!" eller andre 1-2 setningers reply'er, som følges av 8-12 linjer med unødvendig skit. Det er tydeligvis ikke mulig å lære folk at 12 linjer med deres hardware ikke er relevant i en tråd om nettverkskabler, så en default fontsize 8 hadde hjulpet for å få et mer ryddig forum. Eksempel på bra signatur følger --> Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Kunne ikke vært mer enig. Det minste jeg bryr meg om er hvilken cdbrenner man har, eller hvilket nettverkskort. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg er ikke for dette. Jeg vil heller ha en "Min PC"-knapp på rade av knapper som følger en hver post ("Profil", "PM", "MSN" osv). Her kan en da se brukerens PC. Denne siden kan da hver individuell bruker forandre på i profilen sin. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Jeg er ikke for dette. Jeg vil heller ha en "Min PC"-knapp på rade av knapper som følger en hver post ("Profil", "PM", "MSN" osv). OK, dette er genialt og banebrytende og har min fulle støtte. MEN, folk kommer fortsatt til å ha NOE i signaturen sin, og trolig fortsatt mange som putter inn 10-12 linjer, så noe må fortsatt gjøres med fontstørrelsen. Dette er viktig, siden det har direkte innvirkning på hvordan brukerne "ser på" forumet. Hvem vil bruke et rotete forum med masse fjortissignaturer? Jeg blir gal, når jeg ser en d00d som paster signatur med at han har runde ide kabler, 32x brenner osv osv i en post om hvilken skjerm som er best. Kanskje jeg har psykiske problemer relatert til hw.no forumet, men jeg er trolig ikke alene 8) PS: Jeg støtter også fjerning av postcount, noe mer idiotisk skal man lete lenge etter. Jeg føler at jeg er den eneste som forstår at den er roten til all spam her. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Ideen til Blib er god den. En slik knapp hadde vært helt sjefolainen. Men jeg er for å sette ned font size også. Det er nok av "tullinger" som skriver en hel røys med annet svada der også... ikke bare pc-specs. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Selv så syns jeg det er helt greit med den fontstørrelsen som er default nå, ettersom jeg sjeldent leser signaturer så bryr jeg meg lite om hva som står der med mindre signaturen overskrider 7-8 linjer eller bruker en fontsørrelse som er større enn default. Men jeg har heller ikke noe imot å sette default fontstørrelse til 8 eller 9, som jeg selv bruker. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Heh, jeg vil fortsatt ha tillatelse til å skrive så stort jeg vil jeg. Ta nå helelr å sett en grense for max antall linjer. Så fjerner man det at alt inni [ og ] blir tatt med når en teller antall tegn. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hva med å ha default font size 8 i signatur. Veeeldig enig. Tenkt tanken selv! Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Joda, muligheten kan vel godt være der, men litt mindre som default kunne vel ikke skade? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Oppsummering & konklusjon: Brukerne ønsker --> * Default Fontsize 8 (ikke alle ønsker dette) * Max antall linjer f.eks. 2-3 (for å tvinge brukeren til å bruke signaturer som f.eks. min med lange linjer. Ikke 1 ord pr linje og 12 linjer.) * PC Specs knapp som fører til egen side. * At BB-code IKKE skal tas med i antall tegn oppsummering. * At antall linjer skal gjelde for "ferdig produkt" og ikke "kode". Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Heh. 1: Vi er 5-6 brukere her i denne posten. Du bør kanskje forhøre deg *litt* mer før du sier at "brukerene ønsker" 2: Size 8 kan ikke leses her med mindre jeg forstørrer det. Vet ikke hvorfor, men det er ialelfall uleselig. 9 går fint. 3: Vi kan godt si at 9 er standard, men la det være mulig å fortsatt stille inn størrelsen på siggen ved å bruke [ size = 12 ] eller hvordan det nå er koden er. Akkurat dette kan godt telle med på "max antall ord", selv om det er kode 4: 5 linjer synes jeg er max. Når alle har size 9 kan vi tillate mer enn 2 linjer 5: if ($demans === TRUE) { /vote YES } Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 5: if ($demans === TRUE) { /vote YES } Huh? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Jaja, det var bare en talemåte (hvis det er noe på et forum som heter det...) Skrivemåte kanskje... samme det. Jeg blåser i om det er mulig å sette opp size til fontsize 20, så lenge 8/9 er default. Problemet er at de fleste her ikke kan BB-code. Selv gadd jeg ikke sette ned fontsize i min signatur før 2 år på forumet... *skamme seg* (men så hadde jeg bare 2 linjer der) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 5: if ($demans === TRUE) { /vote YES } Huh? En dum måte å si at hvis jeg får kravene mine innfridd stemmer jeg ja jeg også. Det er en slags blanding av 2-3 scriptspråk Lenke til kommentar
Yezz` Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 PC Specs knapp som fører til egen side <--den er jeg iallefall sterkt for. Så slipper noen å irritere seg over at noen har pc specs i signaturen, og så kunne de som eventuelt bryr seg bare lese det ved å trykke på den kanppen (som forhåpntlighvis kommer). Lenke til kommentar
bambam Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Er egentlig enig her. Det blir mye rot Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg er enig, bruker selv størrelse ni. Og det kunne vært en egen del i ens profil om seg selv, ja... Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Se btw. skrekkeksempel her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...2133&highlight= (sorry jeg ikke bruker bb code til url'en) Signaturen er 12 linjer og blir pastet 3 ganger på en side.... Er ikke ment som uthenging av enkeltbruker... Dette gjelder over 200 brukere... PS: Profil knappen er jo ganske bra, og letteste ville vært å legge til et hardware felt der, etter "interesser". Ville trolig tatt ca. 5min... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 5: if ($demans === TRUE) { /vote YES } Huh? Du har også for stor sigg, fjern smilien du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå