danielrealized Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Noen som vet hvordan man får en annen mappe som ikke er inne i "www" til å bli online på nett? Det er snakk om en Ubuntu-server. Lenke til kommentar
etse Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Dette er bare å sette opp apache riktig. Vanskelig å forklare helt hva du vil, og det finnes mange gode og dårlige løsninger. 1: Mulighet. Regner med at /var/www er mappen Apache bruker som mappen den henter innhold fra. Gjør denne om til en smbolic-link til den mappen du vil ha online, og problemet er løst. Jeg har f.eks. maget symbolic links inni mappa /www til de ulike brukerene på serveren min sin hjemmemappe. Slik at innholdet i deres er å symbolsk å finne i /www/[brukernavn] 2: Gå inn i /etc/apache/apache2.conf og sørg for at "include sites-enables/" ikke er kommentert ut -Gå så inn i /sites-anables/000-default - endre "DocumentRoot" til mappen du vil bruke i stede - Her kan du også sette opp subdomener om det er ønskelig. Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Men om han ikkje set opp port-forwarding i routeren sin, vil ikkje folk nå maskina hans frå "utsida" uansett kor rett Apache er konfigurert... Lenke til kommentar
danielrealized Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Jeg har en ekstern hardisk som ligger som mappe "Media" i root. Denne ønsker jeg å få online. Endret 20. mars 2012 av danielrealized Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hvis du bruker Apache, kan du endre DocumentRoot i konfigurasjonsfilen. Lenke til kommentar
danielrealized Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Takk, fikk til å velge en annen mappe, men ikke den ekstern hardisk-mappen. Hva kan være grunnen til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå