Gå til innhold

Noen som går på HiÅ?

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skal studere på HiÅ fra høsten av, ikke skipsdesign tho. Men har vært innom høyskolen flere ganger og jeg sitter igjen med et godt inntrykk. (moderne bygg osv)

Som ålesunder må jeg anbefale deg å skaffe en hybel i nærheten av skolen (eller iallfall sentralt), da busstilbudet er helt forferdelig i forhold til andre byer.

Endret av Quaric
Lenke til kommentar

Det jeg tenker mest på er at det for min del må en god del jobbing til med matematikkfaget. Jeg hadde realfag på vgs, men kan vel være såpass ærlig å si at jeg ikke la alt for mye i det :p Så jeg gikk ut med karakterer i realfag som var så som så. Ellers valgte jeg studiet for jeg ønsker en allsidig utdanning som kan brukes i mange sektorer i arbeidslivet. Nå går jeg på årsstudium idrett og kroppsøving og jeg fant fort ut at læreryrke ikke er noe som passet meg, så da var valget enkelt. Jeg vet i tillegg at Ålesund er en fin by i og med at jeg har familie der. Byen har jo også et industrielt miljø som er veldig bra mtp. praksis.

Lenke til kommentar

Har søkt på automatiseringsteknikk og datateknikk.

Det stemmer nok ganske godt at høyskolen er godt knyttet opp mot industrien, da det er flere verft o.l. i området. (rolls royce, fiskerstrand verft feks) Tror nok HiÅ er skolen å gå på dersom du er interessert i maritim teknologi.

Vet ikke hvordan køen ved studentboligene er, vet det nylig ble ferdig noen blokker for studenter, men ut av det jeg har fått inntrykk av er det ikke noe stort problem å skaffe seg bolig her (så lenge du er tidlig ute).

Lenke til kommentar

Et problem som virker som er en gjenganger er for lite parkeringsplasser, så man sparer ikke mye tid på å ikke ta buss da man må være tidlig ute om morgenen for å få plass. Det er to år siden jeg tok et kurs der, men hører rykter om at det ikke har forandret seg mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...