Bigelk Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hei. Jeg har en arbeidsbok med 10 ark Jeg lurer på hvordan jeg lagrer 7 av disse arkene i en ny arbeidsbok. Jeg har en kode til og Lagre 1 ark som ny arbeidsbok, men klarer ikke og gjøre om denne koden så den lagrer 7 ark i steden. Har prøvd litt. On Error GoTo ErrHandler Dim wb As Workbook Dim wbN As String Dim filepath As String Dim Pn As String Dim New_Topp3 As String Dim New_Topp10 As String Dim New_Total As String Dim New_MenyUltra As String Dim New_SparJoker As String Dim New_Kiwi As String Dim New_Assosierte As String Pn = Sheets("Topp 3").Range("A2").Value Application.ScreenUpdating = False New_Topp3 = "Topp 3" New_Topp10 = "Topp 10" New_Total = "Total" New_MenyUltra = "Meny Ultra" New_SparJoker = "Spar Joker" New_Kiwi = "Kiwi" New_Assosierte = Assossierte '***Her skjønner jeg ikke helt åssen jeg skal få inn alle de nye arkene*** Sheets(4).Copy Set wb = ActiveWorkbook wb.Sheets(1).Name = New_Topp3 'Navn på my arbeidsbok wbN = Pn filepath = "\\filserver\tope\test\" wb.SaveAs filepath & wbN wb.Close 'Lukk ErrHandler: If Err.Number = 1004 Then MsgBox "Dokumentet Kan ikke lagres fordi det har blitt bruk tegn som er ugyldige, vennligst bruk bare bokstaver og tall i Produktnavnene" End If Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hei Torbjørn Flytte fire navngitte ark til nytt dokument: Sheets(Array("Leif", "Tone", "Anne", "Line")).Move HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Hei Takk for svar harald. Jeg fant nettopp en kode som jeg gjorde om litt på, som også fungerer Application.ScreenUpdating = False Dim OutlookApp As Object Dim MItem As Object Dim Wb As Workbook Dim NewWb As Workbook Dim Pn As String Dim FilePath As String Pn = Sheets("Topp 3").Range("A2").Value FilePath = "\\filserver\tope\test\" Set Wb = ActiveWorkbook Wb.Sheets(4).Copy Set NewWb = ActiveWorkbook Wb.Sheets(5).Copy After:=NewWb.Worksheets(NewWb.Worksheets.Count) Wb.Sheets(6).Copy After:=NewWb.Worksheets(NewWb.Worksheets.Count) Wb.Sheets(7).Copy After:=NewWb.Worksheets(NewWb.Worksheets.Count) Wb.Sheets(8).Copy After:=NewWb.Worksheets(NewWb.Worksheets.Count) Wb.Sheets(9).Copy After:=NewWb.Worksheets(NewWb.Worksheets.Count) Wb.Sheets(10).Copy After:=NewWb.Worksheets(NewWb.Worksheets.Count) NewWb.SaveAs FilePath & Pn NewWb.Close Application.ScreenUpdating = True Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå