Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Tar kun inn skjerm på HK, ikke GPU

Anbefalte innlegg

Hallaisen folkens. Da har jeg nettopp bygget min aller første pc! alt funker helt fint, og jer får den fine "pip" lyden da jeg starter den.

MEN, prøvde å kople skjermen til skjermkortet og fikk ikke bilde.. da jeg koplet skjermen til hovedkortet fikk jeg opp tekst (blablabla OS ikke installert, trykk enter når du har satt inn disk)

er det noe galt med GPUen? begge viftene sviver på det.

kan det ha noe med at jeg ikke har installert drivere eller OS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, sjekk at alle strømkabler er satt inn, hvis ikke det er løsningen er det eneste forslaget mitt defekt GPU.

har koplet inn en PCI-E kabel, men det er fortsatt rom til flere tilkoplinger :hmm: hm, lurer på hva det kan være

Lenke til kommentar

korrekt...

men kan være det bare er jeg som har vert så dum og ikke lagt merke til at det var 2 PCI-E tilkoplinger på kortet.. 20 sec, skal plugge inn en til kabel og se om det fynker da

EDIT: har nå 2x PCI-e tilførsler i kortet.. samme problem

Endret av Aksel114
Lenke til kommentar

Og kortet står skikkelig i? Har du ein anna x16 port som du kan teste istadanfor den du bruker nå, evt eit anna kort som du kan prøve istadenfor?

Høyres diverre ut som at det kan vere defekt, dersom alt er satt riktig i.

Lenke til kommentar

Og kortet står skikkelig i? Har du ein anna x16 port som du kan teste istadanfor den du bruker nå, evt eit anna kort som du kan prøve istadenfor?

Høyres diverre ut som at det kan vere defekt, dersom alt er satt riktig i.

ser slik utIMG_2688.jpg

Lenke til kommentar

Ser absolut ikke ut som det står skikkelig i ja.... Prøv å ta det helt ut å sett det i igjen.

Du har koblet til strømkontaktene til skjermkortet? (2x 6-pins kontakter)

Har du koblet til alle strømkontaktene til hovedkortet? (Du har en bred stor en, +en 4 pins kontakt - pleier å være nær CPU)

Prøv dette: La skjermkortet være koblet til, start maskinen med skjermen koblet til det integrerte skjermkortet på hovedkortet så du får opp bilde på skjermen. Sjekk i BIOS om skjermkortet dukker opp der - evt sjekk at ikke PCI-E er disabled/ ikke valg som første valg som skjermkort.

Om alt dette stemmer ville jeg prøvd det i en annen maskin.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

takker for svar alle mann :)

hvordan får jeg opp bios uten OS?

prøvde å feste det bedre, men kommer ikke lengre inn på den siden dere ser det ikke er helt inne. Grunnen til dette er at metall bøylen som jeg skal fest i kabinettet stopper i kabinettet

Lenke til kommentar

Test hovedkortet og grafikkortet ut av kabinettet feks ved å legge det oppå esken som hovedkortet ble levert i eller en annen jevn overflate som ikke leder elektrisitet.

Skjønner at du er fersk men man skal aldri kjøre igang en PC der kortene ikke sitter forsvarlig i sporene. Du kan skade både PCI-E-sporet på hovedkortet og grafikkortet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Ta eit bilete av bøylen også. Måten du kjem deg inn i BIOS varierer litt frå HK til HK, men anten DEL, F2, eller F5 er vanlege måter.

bilde fra google som viser skjermkortet, der du kan se bøylen

M452-0568-v03.jpg

to bilder, var vanskelig og komme til med speilrefleksen.

IMG_2692.jpg

IMG_2693.jpg

Lenke til kommentar

Har du festet spacere bak hovedkortet? Hvis disse mangler vil dette skje, men som regel vil da heller ikke maskinen starte pga. at hovedkortet kortsluttes mot kabinettveggen.

what iz a spacer?

nei, har sikkert ikke det

EDIT. når jeg ser bak på hovedkortet ser jeg 2 spacere, ja

Endret av Aksel114
Lenke til kommentar

To spacere? Jeg tviler egentlig på at skjermkortet ditt er feilprodusert så antageligvis har du montert hovedkortet feil/ glemt noen spacere. Med et vanlig ATX hovedkort skal man bruke 9stk spacere, og disse skal selvfølgelig plasseres så de stemmer med festehullene i hovedkortet.

Edit: Såvidt jeg kan se er det vel et mATX hovedkort du har så da brukes kun seks spacere. Er det noe annet som indikerer at hovedkortet sitter for langt inn?

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...