Gå til innhold

– Baldur's Gate III er det langsiktige målet (PC)

Anbefalte innlegg

Den tekniske delen av å lage et rpg med isometrisk view, er kanskje ikke så krevende, men det er jo ikke det som gjør at baldurs gate fortsatt holder mål
Det har du absolutt rett i. Baldur's Gate og liknende titler er jo helt jævlige som spill i dag, men blir jo reddet av historien og universet.

Du om det. Jeg kan si meg enig i at pathingen til BG1 er til tider grusom, men ellers står spillene fremdeles mye sterkere enn det mølet som blir servert nå til dags. Å ha krystallklar fullHD grafikk betyr lite hvis du ikke klarer å skape stemning med den.

Helt enig. Det er jo den geniale isometriske kameravinkelen og de fantastiske håndtegnede bakgrunnene som er selve fundamentet i suksessen til Baldur's Gate og de andre Infinity-spillene. Universet er jo bare generisk AD&D-fjas, og historien er ikke i nærheten av de beste spillhistoriene, men til å være RPG så er den jo ganske bra. (Spesielt om man sammenligner med dagens såkalte rollespill) Regelsettet må forøvrig trekkes fram som noe av det beste med BG2. Det er litt for begrenset for min smak i BG1.

Lett valg angående grafikk forøvrig. :p

BGMain+2011-07-24+07-51-28-72.JPG

screenshot2011031102291.jpg

De to skjermbildene er et fint eksempel på hvordan 2D-grafikk står seg mye bedre enn 3D-grafikk over tid. Se på The Secret of Monkey Island. Oppløsningen er ikke noe å skryte av, men grafikken er like "bra" i dag som da det kom. Dragon Age 2 derimot vil se helt grusomt ut om tre år.

Forøvrig er ikke bakgrunnene i BG serien håndtegnet, men stort sett 3D rendere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Baldur's Gate er vist på vei til iPad også, det på den nye retina skjermen blir nok en opplevelse. Godt å se litt dypere spill begynner sakte men sikkert å komme mer å mer på nettbrett.

Jeg ser det du sier, i den første posten sto det vel egentlig ingenting om PC? Nå står det at det kommer til å være tilgjengelig til iPad. Og det er egentlig alt vi vet. Ønsket meg så sterkt en PC versjon. :((

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...