HakiMiMi Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hei, Jeg lurer på noe ang. karakterutskrift som bør sendes med en jobbsøknad. Må dette være en scannet kopi av orginalen eller holder det å skrive opp alle karakterene og fravær o.l. i et ryddig skjema? På forhånd takk. Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hvis jeg hadde vært arbeidsgiver hadde jeg foretrukket kopi av utskriften. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hvis arbeidsgiver har spurt om å få se det bør du ha med kopi av orginalen. Hvem som helst kan jo ha 6 i alle fag og 0 fravær på et "ryddig skjema" Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Du bør lese over stillingsannonsa for å sjå kva som står der. Dersom arbeidsgiver ønsker karakterutskrift så skal det stå i annonsa. For dei fleste arbeidsgivere så er det ikkje så viktig kva karakter du har fått, det arbeidsgiver ser på er fullført utdanning (høgste grad du har oppnådd) og arbeidserfaring. Dersom arbeidsgiver liker det han ser blir du kallt inn til intervju der arbeidsgiver kan danne seg eit inntrykk av korleis du er som person og arbeidstaker. I enkelte tilfeller kan nok arbeidsgiver spørre deg cirka karakterer, men det er skjeldan behov for å dokumentere karakteren. Dersom arbeidsgiver spør deg om karakterer i stillingsannonsa (ikkje karakterutskrift) så held det å berre skrive opp snittet og dei karakterane som er mest aktuelle. Dersom du sender inn karakterutskrift utan at arbeidsgiver har bedt om det så kan dette telle negativt sidan det blir eit ekstra ark som arbeidsgiver må holde orden på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå