henrikrox Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Takk AtW, la meg forklare deg ironi. Isåfall trenger du kanskje en forklaring på når ironi er ett passende virkemiddel å bruke? Hva slags budskap var det egentlig du tenkte å få fram med Ironien? Fant du forresten ut av noe angående den tekniske forklaringen til gulskjær på LCD-skjermer? AtW Nei takk, det vet jeg fint selv. Joda det gjorde jeg. Viktig å huske forskjellen mellom lightbleeding (det vil ikke gå vekk) og yellow (stor sjanse for at det vil gå vekk). Hvis du vet forskjellen? We know, from reports of the yellow spots which go away after a few hours' use, that the glue which they use has a yellow tint before it dries. It could be that the yellow tinting is from the glue and will go away very slowly as the glue completely sets Apple is using a bonding agent called Organofunctional Silane Z-6011 to bond the layers of glass. Apparently, Apple (or more likely Foxconn) is shipping these products so quickly that the evaporation process is not complete. However, after one or two days of use, especially with the screen on, will complete the evaporation process and the yellow "blotches" will disappear. Nå vet du ihvertfall. Endret 20. mars 2012 av henrikrox Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Riktig, så da fikk vi bekreftet at din påstand om "dog hvis du vet litt om teknologi. så vet du at en skjerm vil være litt yellow i starten.". Var pølsevev. Det er har ingenting med å vite noe om teknologi å gjøre, det er en hypotese om hva som kan være problemet på noen spesifike skjermer, og det er snakk om gule flekker, ikke ett gulskjær. Så påstanden din om at man hvis man vet litt om teknologi, så vet man at en skjerm vil være gul i starten, er ikke som nevnt ikke noe annet enn tull. Det er ingenting i sitatet ditt som sier at det er gitt.(som forøvrig er en random påstand fra en random fyr på ett forum) AtW Endret 20. mars 2012 av ATWindsor 6 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Riktig, så da fikk vi bekreftet at din påstand om "dog hvis du vet litt om teknologi. så vet du at en skjerm vil være litt yellow i starten.". Var pølsevev. Det er har ingenting med å vite noe om teknologi å gjøre, det er en hypotese om hva som kan være problemet på noen spesifike skjermer, og det er snakk om gule flekker, ikke ett gulskjær. Så påstanden din om at man hvis man vet litt om teknologi, så vet man at en skjerm vil være gul i starten, er ikke som nevnt ikke noe annet enn tull. Det er ingenting i sitatet ditt som sier at det er gitt.(som forøvrig er en random påstand fra en random fyr på ett forum) AtW Det ble postet på macrumors.com når iphone 4 og ipad 2 hadde problemene, og det ble i 90% av tilfellene kommet tilbake med at det ble bedre. Det er det samme om det er flekker, eller hele skjermen, igjen så virker det som du ikke vet dette. Limet kan festes ujevnt. Det har og vært en vanesak med apple produkter de seneste årene. At skjermen er gul. Derfor mente jeg at det var vanlig. Fordi tross alt, så snakker vi jo om et apple produkt, gjør vi ikke? iPaden lages, limet festes ikke før etter bruk. Derfor vil dette skje. Det er bare apple sin måte å få flere ipad ut i butikkene så fort som mulig. Det er bare å lese selv, og det var ikke en person, men flere. Men du kan gjerne kverulere deg fram til at det bare var 1 som sa det ( : Merkelig nok (les: ironi) stoler jeg mer på folk som har produkter over lengre tid, når det stemmer overens med mine erfaringer enn en review postet samme dag/en uke etter han har mottatt den. Når det er sagt, så skal det jo nevnes at panelet er mye varmere enn før, da mange mente tidligere at iPad 2 hadde "blueish tint". Bilder ser bedre ut med varmere display og lavere Kelvin. Med en vid gamut, vil skjermen bli varmere. Men til gjengjeld vil farger være veldig gode. Dog hvis dette plager folk, er det bare å jailbreake (når det kommer) å skifte temperatur på skjermen. Eks 1: http://i51.tinypic.com/hvnt6o.jpg Eks 2: http://i53.tinypic.com/jgmzgz.jpg iPad "3" mot galaxy tab 10.1" Eks 1: http://i.imgur.com/YzMZH.jpg Eks 2: http://i.imgur.com/Eg7bu.jpg Eks 3: http://i.imgur.com/iISJx.jpg Eks 4: http://i.imgur.com/KK4SQ.jpg Dette er tatt fra fire forskjellige personer (link under). Postet de siste 4 dagene. jeg leste 2 sider fra den tråden, og tok med disse. * Okay, I'd like to get this said while we're just a few posts in: The yellow tint goes away when the digitizer adhesive cures. * Happens in all freshly made models. It should dissipate once the adhesive cure. * Basically this. When I first got my iMac the screen had a yellow tint, it annoyed me greatly. But it eventually went away, and now the screen is perfect So if you get an iPad with a yellow tint give it a while, it should fade away. * Yup! My iPhone 4S bought in January was piss yellow, the whole screen, just like that and then over several days to a week it went away and looks great now. Even re-compared with my wifes iPhone 4 and confirmed it went away. Dette er forøvrig et klippe folk bare tatt på 1-2 forumside av 26, og basert å mine erfaringer (med iMac, ipad 1&2, og iphone 4) og dems, har vi ingenting å være redd for. Kunne postet 100 flere.(http://forums.macrum...=1341622&page=2) Dog begynner dette å gå veldig off topic, og hvis du vil disktuere det nærmere kan vi heller ta det på pm ( : Endret 20. mars 2012 av henrikrox 3 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) En helt annen sak til slutt. Litt morro. Når jeg kalibrerte TVer før på Soundgarden, så likte ikke 75% av kundene det. Fordi de var vant med pop i bilde, og hvit var blendene hvit, på bekostning av svart nivå. Selv om det var kalibrert nøye etter gråskala og fargemetning. Det blir varmere, og selv om det er mer riktige farger, vil ikke noen ha det sånn, fordi de ikke syntes det så bra ut, selv om det var helt riktig. Å vise frem vt20 eller vt30 i thx modus, så hører man ofte snakk, det ser så grått/varmt og kjedelig ut. Det er ikke "flashy" selv om det er helt riktig, og mer realistisk. Av det jeg har sett av iPad 3 bilder av skjermen er den helt klart varmere enn iPad 2, men blir så vanskelig å diskutere fordi iPad 2 var/er altfor kald. MEN, det er det fleste parten liker, merkelig nok. Endret 21. mars 2012 av henrikrox 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Det ble postet på macrumors.com når iphone 4 og ipad 2 hadde problemene, og det ble i 90% av tilfellene kommet tilbake med at det ble bedre. Det er det samme om det er flekker, eller hele skjermen, igjen så virker det som du ikke vet dette. Limet kan festes ujevnt. Det har og vært en vanesak med apple produkter de seneste årene. At skjermen er gul. Derfor mente jeg at det var vanlig. Fordi tross alt, så snakker vi jo om et apple produkt, gjør vi ikke? iPaden lages, limet festes ikke før etter bruk. Derfor vil dette skje. Det er bare apple sin måte å få flere ipad ut i butikkene så fort som mulig. Det er bare å lese selv, og det var ikke en person, men flere. Men du kan gjerne kverulere deg fram til at det bare var 1 som sa det ( : Merkelig nok (les: ironi) stoler jeg mer på folk som har produkter over lengre tid, når det stemmer overens med mine erfaringer enn en review postet samme dag/en uke etter han har mottatt den. Dette er tatt fra fire forskjellige personer (link under). Postet de siste 4 dagene. jeg leste 2 sider fra den tråden, og tok med disse. * Okay, I'd like to get this said while we're just a few posts in: The yellow tint goes away when the digitizer adhesive cures. * Happens in all freshly made models. It should dissipate once the adhesive cure. * Basically this. When I first got my iMac the screen had a yellow tint, it annoyed me greatly. But it eventually went away, and now the screen is perfect So if you get an iPad with a yellow tint give it a while, it should fade away. * Yup! My iPhone 4S bought in January was piss yellow, the whole screen, just like that and then over several days to a week it went away and looks great now. Even re-compared with my wifes iPhone 4 and confirmed it went away. Dette er forøvrig et klippe folk bare tatt på 1-2 forumside av 26, og basert å mine erfaringer (med iMac, ipad 1&2, og iphone 4) og dems, har vi ingenting å være redd for. Kunne postet 100 flere.(http://forums.macrum...=1341622&page=2) Dog begynner dette å gå veldig off topic, og hvis du vil disktuere det nærmere kan vi heller ta det på pm ( : Det har allikevel nada å gjøre med å "vite litt om teknologi". Det har ingenting med LCDer generelet å gjøre som du påstå, det er (om det er riktig) ett problem med Apples konkrete måte å produsere ett konkret produkt på. Det er poenget mitt, for å videreføre det poenget så er det liten dekning fra din side for komme med ett slikt blærete svar på en ting når det åpenbart ikke har noe særlig med å vite om LCD-teknologi å gjøre, og videre ikke er sikkert hva som er grunnen. Hverken du eller jeg vet sikkert hva som er tilfelle per i dag, du støtter det på spekulasjon fra tilfeldige brukere på macrumours (i samme tråder kan man finne folk som mener at det IKKE er limet, og mener at den vil fortsette å være gulere). Så det er du som bør ta din egen oppfordring om å være saklig. Kanskje er det ikke noe problem, kanskje er det bare lim, men ønsker du å bli tatt seriøst, så er det lite poeng i å forsvare apples produkter bastant uansett hva det er snakk om, helt uavhengig av hva som er virkeligheten, fordi det er det det virker som du gjør. AtW 3 Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Consumers report har også testet ut varmen og har målt verdier på 113 og 116° F, dvs. tilnærmet de samme verdiene som eggman88 nevner. De opplevde også at når de spilte et spill så ville ikke enheten lade selv om laderen var plugget inn. http://news.consumer...ning-games.html Missfornøyde kunder og unger som har solgt ipad 2 for å kjøpe det nye angrer vist pga. varmeproblemene: https://discussions....tart=0#17902206 Tydeligvis så var dette et problem også med iPad 2. https://discussions....tart=0&tstart=0 Ser man litt hvor overdrivet dette er. Linken du refererer nevner enheter som slår seg av pga. intern varme og det er noe helt annet enn linkene mine som dreier seg om folk som er missfornøyd pga. at enheten føles for varm og har en overflate temperatur som er høyere enn den gamle og at den derfor ikke er så komfortabel å holde i som den gamle. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Mer stoff til å vise at en gul skjerm ikke er å være noe redd for 16.03 (når han fikk den) 17.03 18.03 20.03 http://forums.macrum...d.php?t=1345828 Flere der, med lignende erfaringer. Bare å lese ( : Enda en morsom link http://www.tested.co...ad-impressions/ Der han sier han er overrasket av hvor mye varmere (i farger) den nye skjermen er, og hvor mye bedre det er, også for øynene. Anbefalt lese stoff det over. "The backlight is noticeably warmer on the new iPad than it was on the iPad 2. The backlight change is especially noticeable when using the tablet in a dark room, but it leaps out in side-by-side comparisons. The colors on images look much more natural, and the screen is much less of an eyeblaster, even at brighter settings. Unexpectedly, this is my favorite aspect of the new iPad so far. Selv om det er mange som vil like den til høyre allikevel. Hvorfor? Det vet jeg ikke. Endret 21. mars 2012 av henrikrox Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ... ikke nok til å kalle det en nevneverdig endring. Dobling av minne (fra 512 MB til 1 GB), 3G LTE og 4G (dog ikke i Norge), og ny grafikkprosessor med fire kjerner kan ikke kalles nevneverdige endringer? Da er jeg spent på hva som må til for at en endring skal være verdt å nevne. 2 Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 "The backlight is noticeably warmer on the new iPad than it was on the iPad 2. The backlight change is especially noticeable when using the tablet in a dark room, but it leaps out in side-by-side comparisons. The colors on images look much more natural, and the screen is much less of an eyeblaster, even at brighter settings. Unexpectedly, this is my favorite aspect of the new iPad so far. Selv om det er mange som vil like den til høyre allikevel. Hvorfor? Det vet jeg ikke. Nå er det jo ikke så rart han ser forskjell på de når den ipad 2 er hvit og den nye er sort... Og ved bildesammenligning er det også uheldig. Du har vel sikkert hørt om såkalte "optiske illusjoner". Nå har jeg ikke testet nye ipad ennå, så kan ikke si noe om varmere farger er bedre eller ei. Pikselhysteriet mener jeg også er overdrevet, men det fine er jo at skalering av apps blir enklere ved slik fordobling. Når det er sagt hadde ipad 2 altfor, altfor dårlig oppløsning. Irriterende dårlig, faktisk, og var en av grunnene til at jeg valgte å ikke beholde den da jeg hadde den. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Runar: Er nå ganske bra at de har fått inn Bluetooth 4.0 også, det skal visstnok kunne by på litt av hvert av muligheter sammenliknet med tidligere Bluetooth-versjoner. Blir spennende å se hva som kommer av kompatibelt utstyr etterhvert. 2 Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Skjermen på ipaden min er også gul fordi jeg pisset på den mohahahaha (har en men den ligger i en skuff) Endret 21. mars 2012 av cosm0 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Synes det er litt latterlig lite oppdatering fra den forrige generasjon. Noe som er greit nok, 2ern er ikke så lenge siden og vis du kjøpe din første Ipad nå så er det jo en bra deal, om du er ute etter noe slik. Det jeg ikke skjønne meg på er at mange som har Ipad 1 kjøpte seg Ipad 2 da den kom ut også kjøpe de seg nå sin Ipad 3. Og hver gang skal det liksom være det noe nytt og "awesome". Vis det er så "awesome" hvorfor er det bare bra nok i et år? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Synes det er litt latterlig lite oppdatering fra den forrige generasjon. Noe som er greit nok, 2ern er ikke så lenge siden og vis du kjøpe din første Ipad nå så er det jo en bra deal, om du er ute etter noe slik. Det jeg ikke skjønne meg på er at mange som har Ipad 1 kjøpte seg Ipad 2 da den kom ut også kjøpe de seg nå sin Ipad 3. Og hver gang skal det liksom være det noe nytt og "awesome". Vis det er så "awesome" hvorfor er det bare bra nok i et år? Du har for lite å gjøre om du skal irritere deg over andres kjøpsavgjørelser. Forøvrig for meg personlig, var G1 -> G3 en stor oppgradering. Endret 21. mars 2012 av ahpadt 3 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 eplehusene i trondheim åpner 0700 i morra. da blir det døgning Lenke til kommentar
norgi Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Du har for lite å gjøre om du skal irritere deg over andres kjøpsavgjørelser. Forøvrig for meg personlig, var G1 -&--#62; G3 en stor oppgradering. Har sagt at jeg ikke skjønne meg på det, ikke at jeg irritere meg over det. Har sluttet med å irritere meg over oppførsel og avgjørelse til andre folk lenge siden, men jeg skjønne dem fortsatt ikke ^^. Det starte først å irritere meg når folk rake ned på andre fordi "de bare har Ipad1 og ikke 3ern duuh" Heldigvis skjer slikt ikke så mye i Norge som i visse andre land. Endret 22. mars 2012 av NoiSe_NOR Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Er kommet inn hundrevis meldinger nå på macrumors etter at de i USA har hatt den ukes tid, at den gule skjermen har gått bort. mange har også latt ipaden stå på over natta med en hvit bakgrunn og 100% brightness. Så var den gule skjermen borte. Det er godt å vite at det ikke var noe å være redd for. Gleder meg til i morra! Lenke til kommentar
genesis Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) @henrikrox"Hvorfor har du så lyst på et godt kamera på et nettbrett?"Var dette ment ironisk?Hvorfor har jeg lyst på et godt kamera på ett nettbrett?Fordi nettbrettets pris tilsier at jeg burde kunne fly på det.Tredje generasjon ipad; og skype-video-samtaler har omtrent minecraft grensesnitt...Hvilket annet selskap kommer unna med noe slikt "ubemerket" eller motsatt; rost for en slapp oppgradering av kun halvparten av kameraene.Prøv med kriterier: fjes-samtale-kamera i 2012 og successor til tidligere release. Endret 8. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg