uranus Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hallo! Er det noen som kan hjelpe meg her? Jeg har et Asus P4PE hovedkort. 512 MB ram og p4 osv. Kjøpte en black silence kjøling p.g.a jeg trodde det var kjøleproblemer først, men etterpå så peip det like mye. Grei pakke. Men den piper hele tiden! PCen blir ikke treig eller varm, så er det noen som vet hva det kan være? Kan det være ram eller et defekt hovedkort? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Slå opp i manualen. Der står slikt. BIOS Warnings eller noe Lenke til kommentar
andesam Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 du har ikke en gammel skjerm? De kan begynne å pipe når de blir gamle. de piper på en veldig høy frekvens(14000-20000hz). Lenke til kommentar
handy` Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Kansje noe med rammen.... jeg hadde ikke satt den godt nok i eller no da drev den og peip hele tiden... Lenke til kommentar
dozer22 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Har du koblet til vifta på cpu'en??? Dette kan gjøre at det piper. Har du installert Asusprob? Fulgte med hovedkortet. I tilfelle piper d voldtsomt dersom vifta går for seint i forhold til hva som er satt som standard i dette programmet. D piper også dersom cpu er for varm. Prøv å sett cpu fan threshold ned til under den farten vifta går med. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Installer ASUS PC Probe. Den vil dukke opp og blinke på den verdien som utløser alarmen. Vil anta at det kan være spenning. Har sett dette selv på flere av mine ASUS kort. Du kan slå av dette i BIOS. -KJ Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hadde og noen pipe lyder hos meg. Viste seg at det var et volt problem. husker ikke hva men noe fikk for mye volt. brydde meg ikke så mye om det og reiv ut pc speakern .. (PS maskinen lever enda) Mange sensorer viser og feil volt. Og asus probe har og en pen feilmargin Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 hmmmm.... HVA slags pipe lyd er det vi snakker om her da? Høy? Lav? Vet at jeg får en pipe lyd fra skjermen etter en stund når jeg kjører 1024x768@85hz, kanskje det er noe alla det? Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Det kan vere mye rart, men slå opp i manualen (hvis du ikke har den gå hit: http://www.asus.com.tw/support/download/it...PE&Type=Manual). Det skal stå noe i manualen om Beep Codes ellernoe. Les der, så finner du nok ut hva det er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå