Gloms Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Har hatt laptopen min koblettil LED tven via HDMI kabel en lang stund nå. Da jeg først koblet den til måtte jeg stille inn bildet slik at de fylte hele tv skljermen. Det var ikkeno problem, det holdt seg slik jeg stilte det. Nå i helga begynte plutselig bildet å endre seg. Hvis jeg setter bildet på den innstilligen jeg hadde holder den seg der i ca. 30 min før bildet blir endret og er for stort til tven slik at jeg må endre det tilbake. Noen som har vært borti lignende og vet hvor jeg burde begynne å lete etter løsninger? Har sett både på tv menyen og skjermkortinnstillingene, men finner ikkeno som hjelper. Er ganske irriterende å måtte tilpasse bildet hver halvtime. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Forlenger du skrivebordet eller har du bildet bare på TVen? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Skjermen på pcen er svart. Bildet er bare på tven. Det har fungert helt til nå, ble sånn helt plutselig. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Har du prøvd å endre oppløsningen? Hvis ikke det går, ville jeg prøvd en annen skjermkortdriver. Jeg har vært borti noe av det samme som deg der bildet ikke passer med skjermen. Da hjalp det å oppdatere driveren. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Bytttet driver, men det skjer fortsatt. Problemet mitt er ikke at jeg ikke fårtilpast bidettil skjermen. La oss f.eks. si at du kan velge mellom 2 forskjellige bildevisninger med knappen på fjernkontrollen. Nr 1 er det som passer. Det er nr 1 jeg har den på, men etter ca. 30 min bytter tven automatisk til nr 2. Det kom helt uten videre, veldig merkelig. Noen som har noen andre tips? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Regner med du har prøvd alle HDMI-portene på TVen? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg har oppdatert driveren og prøvd alle HDMI utgangen. Problemet er der fortsatt. Er det noe mer jeg kan gjøre? Hva kan det her komme av? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Prøvde å tilbakestille pcen til et tidligere tidspunkt, for å se om det fiksa det, men det gjorde det ikke. Er ganske tom for ideer nå, er det noen som vet hva jeg kan gjøre? eller hva det her kommer av? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Har prøvd å oppdatere softwaren på tven via internett, i håp om at det ville fikse problemet. Det gjorde det ikke. Er det i det hele tatt noen her som kan hjelpe meg? eller som vet hvor jeg kan finne svar på problemet? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Virker ikke som om det er noen her inne som vet hva jeg kan gjøre. Er det noen som vet om andre forum hvor jeg kan spørre? Begynner å bli mektig lei av å endre bildet hvert 30. min. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hvilken oppløsning har du på pc og tv? hvilken andre tilkoblinger har du til tv? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Når jeg kobler pcen til tven har jeg satt oppløsningen til maks. 1920 x 1080. Har prøvd å sette den ned, men det samme skjer da. Til tven har jeg koblet til Playstation 3 og HD PVR dekoder fra Get. Når jeg spiller PS3 eller ser på tv på get boksen endres ikke bildet. Jeg vil tro at siden bildet ikke endrer seg på de andre tingene jeg har koblet til ligger problemet i pcen. Skjermkortdriveren er oppdatert, så problemet ligger ikke tror jeg. Noen som ble no klokere nå? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Det som er rart er at tven endrer bildet når jeg har koblet til pcen, men ikke de andre tingene. Man kan derfor si at det er pcen so er problemet, men det er jo tven som endre bildet, ikke pcen, så det er veldig vanskelig å skjønne hva som faktisk er problemet... Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 En annen ting som er litt rart er at pcen alltid starter opp i feil bildevisning. Selv om jeg har satt den riktig rett før jeg slår av pcen, starter den alltid opp i feil bildevisning. Sier det noen noe? Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Kan det være at internettet er frakoblet? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Du har vel ikke fortalt hvilken pc det er snakk om? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Om internett er frakoblet på tven? Jeg har både internett på pcen og på tven. Tven søkte etter oppdateringer, men sa at den hadde siste versjon og trengte derfor ikke oppdatere. Jeg har en Acer Aspire 5930G, med Windows 7. Hjelper det? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Prøvde å sette ned oppløsninga i dag til 1650x1080. Har prøvd dette før, men da var problemet fortsatt der. I dag fungerte det fint med denne oppøløsninga. Men det er uaktuelt å ha den for bildet på tven blir veldig mye dårligere. Satt den tilbake til 1900, og da kom problemet igjen. Noen som blir no klokere på det her? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Så du kjører tven på full hd 1900x1080 mens pcen din støtter 1280x800. Støtter da pcen mer på hdmi ut til ekstern skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå