geekfreak Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg har en TV i stua i 1.etg og i kjelleren. Oppe står det en splitter som sender TV signaler ned gjennom en vanlig antenne (COAX) kabel. Jeg lurer på om det finnes en adapter som gjør om denne om til HDMI? Lenke til kommentar
nomeboy Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) http://www.ehow.com/how_5867532_convert-coaxial-cable-hdmi.html Endret 19. mars 2012 av nomeboy Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Takk. Hadde vært ålreit med en link til et slikt produkt. Jeg ser den linken du ga har 3 coax input, men jeg trenger bare en, og det er vel bare en HDMI utgang på den også? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Noe slikt "adapter" finnes vel ikke. En antennekabel kobles til en tuner. Kabelen overfører et visst antall TV kanaler, med en tuner velger du ut et av dem. HDMI kan bare overføre en enkelt kanal. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg har antennekabelen fra en splitter oppe og rett i TV'en nede. Jeg skal bare overføre bildesignalet fra TV'en oppe og ned, ikke skifte kanaler nede. Bruker bare en dekoder, og den er oppe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Da må du koble kabel fra utgangen på dekoderen. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg må ha dette inn med teskje. Kan du forklare? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Er usikker på hva du egentlig ønsker. Du har 2 TV'er, og en dekoder. Og så ønsker du at begge TV skal vise samme kanal, som velges på dekoder? I prinsippet blir det å koble fra HDMI utgang på dekoder til en HDMI splitter, og så en HDMI kabel til hver TV. Men antar det medfører en upraktisk lang HDMI kabel. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Er usikker på hva du egentlig ønsker. Du har 2 TV'er, og en dekoder. Og så ønsker du at begge TV skal vise samme kanal, som velges på dekoder? I prinsippet blir det å koble fra HDMI utgang på dekoder til en HDMI splitter, og så en HDMI kabel til hver TV. Men antar det medfører en upraktisk lang HDMI kabel. Ja til det første. Fra den coax splitteren oppe går coax kabelen gjennom et trangt kabelrør til kjelleren. Og jeg vil helst slippe å dra ut kabelen og herje med noen HDMI kabler der. Er andre kabler i røret der også som jeg ikke vil fikle borti. Så jeg ønsker en adapter fra enden av coax kabelen som står i TV'en i kjelleren til HDMI. Hvis jeg må tre igjennom en HDMI kabel, hvordan fester jeg på de HDMI "hodene" etterpå? Jeg har bare gjort det med nettverkskabel før. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Som sagt før, en slik adapter finnes ikke. Og jeg ville heller ikke tenkt på å trekke noen HDMI kabel, det kan bli veldig problematisk. Det du trenger er rett og slett en ekstra dekoder. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Det var synd. Takk for hjelpen Kjedelig å ikke få HD kvalitet på Tv'en. Lengden på HDMI kabelen jeg må trekke er ca.4-5 meter. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 OK, det er jo en overkommelig lengde. Mulig det finnes HDMI kabler med avtagbare plugger for trekking i rør, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå